صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۲۷۷۷۶

چشم‌های از حدقه بیرون‌زده!

  1- قدرت خیره‌کننده موشک‌ها و پهپادهای سپاه که روز جمعه، در رزمایش «پیامبر اعظم(ص) 15» به نمایش درآمد، بازتاب گسترده در سراسر جهان داشت. ملت‌های مسلمان با نگاهی تحسین‌برانگیز و دشمنان با چشمان وحشت‌زده و از حدقه بیرون آمده، شاهد این دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی ایران بودند. سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در این‌باره گفت: «امروز هدف ما انهدام ناوگان دشمن در شمال اقیانوس هند و در فاصله هزار و 800 کیلومتری بود که موشک‌های بالستیک به سمت این منطقه روانه شد و اهداف را منهدم کرد... این رزمایش، تمرین ناکارآمدسازی نقاط قوت دشمن در بخش دریایی بود... در صورتی که دشمنان ما در شعاع 2 هزار کیلومتری ناکارآمد شوند، در واقع با ناکارآمدی قطعی مواجه و توان شلیک موشک‌های کروز را نداشته و دیگر  هواپیمایی نمی‌تواند از روی این ناوها بلند شود». 

2- خبرگزاری رویترز با نگرانی اعلام کرد «توان موشکی و قدرت تهاجمی پهپاد‌های ایران، خیره‌کننده است، در رزمایش موشکی روز جمعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، از موشک‌های بالستیک جدید و پهپادهای بمب‌افکن بومی علیه اهداف فرضی در کویر مرکزی ایران استفاده شد» و تاکید کرد که «موشک‌های شلیک شده و پهپادها، تمامی اهداف فرضی را با دقت مورد اصابت قرار دادند». آسوشیتدپرس نوشت، «ایران به یک قدرت موشکی بزرگ و توانمند تبدیل شده است». روزنامه انگلیسی «سان» با انتشار تصاویری از اهداف منهدم شده موشک‌ها و پهپادهای ایران در دریای عمان، نوشت: «ایران از این موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته برای مقابله با دشمنان غربی و منطقه‌ای خود استفاده خواهد کرد». دویچه‌وله ضمن ابراز شگفتی از توان موشکی و پهپادی ایران، نوشت:

«سپاه با این موشک‌ها، برای تهاجم همه‌جهتی در کلیه سطوح ارتفاعی با پایگاه‌های دشمن فرضی و سلب امکان دفاع از پدافند دشمن، نفوذ به سپر موشکی یا جداسازی سر جنگی موشک‌ها از بدنه و ناکام گذاشتن سامانه‌های دفاعی به قدرت و توانی باور نکردنی ولی واقعی دست یافته است». روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به بررسی رزمایش نظامی ایران پرداخت و نوشت: «موشک‌های دوربرد، هواپیما‌های بدون سرنشین و سایر تسلیحات به نمایش درآمده در این رزمایش قدرتمند پیامی برای کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، آمریکا و اسرائیل است». خبرگزاری شینهوا، اعلام کرد: «سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با اجرای عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی رزمایشی تازه را در کویر مرکزی ایران برگزار کرد... در این رزمایش حمله ترکیبی به پایگاه دشمن فرضی انجام گرفت و همه اهداف تعیین شده منهدم شد. نسل جدید موشک‌های مجهز به کلاهک ایران قابلیت هدایت از خارج از جو را دارند. این موشک‌ها همچنین قادر به ایجاد اختلال و عبور از سپر‌های موشکی دشمن هستند». و...

3- حالا به این پیش‌بینی ۳۲ سال قبل امام راحلمان - رضوان‌الله‌تعالی‌علیه - دقت کنید؛ «اينجانب به نظام‌هاى آمريكايى و اروپايى اخطار مى‏كنم كه تا دير نشده و در باتلاق مرگ فرو نرفته‏ايد، از خليج فارس بيرون رويد. و هميشه اين‌گونه نيست كه هواپيماهاى مسافربرى ما توسط ناوهاى جنگى شما سرنگون شود؛ كه ممكن است فرزندان انقلاب ناوهاى جنگى شما را به قعر آبهاى خليج فارس بفرستند. به دولت‌ها و حكومت‌هاى منطقه، خصوصاً به عربستان و كويت مى‏گويم كه همه شما در ماجراجويي‌ها و جناياتى كه آمريكا مى‏آفريند شريك جرم خواهيد بود». (صحیفه امام؛ ج21؛ ص۸۹ ).

... و امروز به آن روز رسیده‌ایم.

حسین شریعتمداری

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات