صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۲۷۹۰۵

کشورهای عربی بدنبال امنیت اجاره ای

روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت که آمریکا به زودی استقرار سامانه‌های گنبد آهنین را در پایگاه‌هایش در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای خاورمیانه و اروپا پس از اعلام موافقت رژیم صهیونیستی آغاز می‌کند.
طبق این گزارش، موافقت رژیم صهیونیستی با استقرار سامانه‌های مذکور در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پس از عادی سازی روابط با بحرین و امارات و معامله تسلیحاتی آمریکا با امارات و عربستان صورت گرفته است.
هاآرتص در ادامه گزارش داد که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دومین سکوی سامانه گنبد آهنین را سه هفته پیش به وزارت دفاع آمریکا تحویل داده است.
در همین حال، منابع وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفتند که آمریکایی‌ها سامانه‌های گنبد آهنین را تحویل گرفته‌اند و موافقت مقامات این رژیم را برای استقرار این سامانه‌ها در پایگاه‌هایشان در شماری از کشورها، به ویژه کشورهای منطقه خاورمیانه، اروپا و خاور نزدیک کسب کرده‌اند.
طبق گزارش این رسانه، مقامات رژیم صهیونیستی اسامی کشورهایی که قرار است این سامانه‌ها در پایگاه‌های آنها مستقر شود را فاش نکردند.
هاآرتص در ادامه به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی نوشت که علی‌رغم استقرار سامانه‌های مذکور، نیروهایی نیز در کشورهای منطقه اروپای شرقی مستقر خواهند شد، چراکه آمریکا نگران تهدید روسیه برای نیروهای خود و زیربناهای راهبردی در این منطقه است.
مقامات رژیم اشغالگر درحالی نام کشورهای مقصد سامانه‌های مذکور را اعلام نکرده‌اند که سپتامبر ۲۰۱۸ یک رسانه سعودی اعلام کرد، عربستان قراردادی را برای خرید سامانه‌های گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی به واسطه آمریکا امضا کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات