صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۲۸۳۱۰

بازتاب های جشن متفاوت ایرانیان در رسانه های جهان

رسانه‌ها و مطبوعات جهان به طور گسترده مشارکت مردم ايران در راهپيمايي امروز را که به خاطر شيوع بيماري کرونا با فاصله‌گذاري اجتماعي و به شکل خودرويي و موتوري انجام شد، مورد توجه قرار دادند.

راهپيمايي امروز مردم ايران در چهل و دومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران که در مسيرهاي تعيين‌شده و به دليل وجود بيماري همه‌گير کرونا امسال با موتور سيلکت و خودرو انجام شد، در رسانه‌هاي خارجي مورد توجه قرار گرفت.

خبرگزاري آناتولي در اين باره نوشت: ايران امسال چهل و دومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي سال ۱۹۷۹ را به روشي قابل توجه به خاطر محدوديت‌هاي کشوري موجود در پي شيوع بيماري کرونا گرامي داشت. به جاي راه‌پيمايي دسته‌جمعي مردم به مناسبت ۲۲ بهمن، مراسم بزرگداشت امسال بب راهپيمايي با موتورسيکلت‌ها و خودروها در تهران و ديگر شهرهاي بزرگ انجام شد.

اين خبرگزاري افزود: صبح روز جمعه، گروه بزرگي از موتورسواران و خودروها در خيابان آزادي پيش مي‌رفتند که سرنشينان پرچم کشورشان را در دست مي چرخاندند و شعارهاي ميهن‌دوستانه سر مي‌دادند. اين روش راهپيمايي در شهرهايي ديگر از جمله قم، اصفهان، مشهد، شيراز و... انجام شد.

خبرگزاري آسوشيتد پرس نيز راه پيمايي گسترده مردم ايران را در روز ۲۲ بهمن مورد توجه قرار داده و نوشت: ايران که امسال درگير شيوع بيماري کرونا بود، به جاي راه‌پيمايي هر ساله که با پياده‌روي منظم مردم در خيابان‌ها انجام مي‌شد، امسال مردم سوار بر موتورسيکلت‌ها و خودروها در راه‌پيمايي بزرگداشت چهل و دومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران شرکت کردند. انتظار مي‌رود که ده‌ها هزار تن از مردم در شهرهاي مختلف در اين راهپيمايي با موتور سيکلت و خودرو شرکت کرده باشند.

روزنامه صهيونيستي تايمز آو اسرائيل هم در بخشي از گزارشي که در آن به راهپيمايي امروز مردم ايران پرداخته بود، نوشت: در تهران، پايتخت ايران راهپيمايي خودروها و ديگر وسايل نقليه صبح روز چهارشنبه از دوازده نقطه مختلف آغاز شد که براي تجمع در ميدان آزادي در خيابان آزادي پيش مي‎رفتند.

اين روزنامه در ادامه نوشت: مردمي که در اين راهپيمايي شرکت کرده بودند، پلاکاردهايي در دست داشتند که رويشان «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر انگليس» نوشته شده بود.

خبرگزاري اسپوتنيک نيز در اين باره نوشت: ايراني‌ها با خودروهايشان براي بزرگداشت چهل و دومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران به خيابان‌ها آمدند.

اين خبرگزاري ادامه داد: آيت الله سيد علي خامنه‌اي، رهبر ايران ۳۸۴۰ زنداني را به مناسبت چهل و دومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران مورد عفو قرار دادند.

اسپوتنيک افزود: امروز، روز پيروزي نهايي انقلاب اسلامي در مبارزه با سلطنت محمد رضا پهلوي آخرين شاه ايران است.

بخش انگليسي شبکه الجزيره هم راه‌پيمايي ۲۲ بهمن امسال را مورد توجه قرار داده و نوشت: براي اولين بار طي چندين دهه گذشته، ميدان آزادي انباشته از خيل عظيم افراد پياده‌اي نبود که در راهپيمايي شرکت مي‌کردند و به جاي آن مردم سوار بر موتورسيکلت‌ها و خودروها براي بزرگداشت سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران تجمع کرده بودند.

الجزيره همچنين نوشت: روز چهارشنبه هزاران وسيله نقليه در مسيرهاي تعيين شده در پايتخت و در سر تا سر ايران براي بزرگداشت اين روز راهپيمايي کردند. از مردم خواسته شده بود براي رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي بيماري همه‌گير کرونا به صورت پياده در راهپيمايي شرکت نکنند.

اين شبکه علاوه بر اين اشاره کرد: سپاه پاسداران ايران سه نوع موشک بالستيک ساخت داخل را در مسير راه‌پيمايي در تهران به نمايش گذاشته بود. همچنين يک سامانه دفاع هوايي توليد ايران نيز که در ژوئن سال ۲۰۱۹ يک پهپاد آمريکايي را ساقط کرده بود نيز، به نمايش عموم درآمده بود.

خبرگزاري رويترز نيز مشارکت مردم ايران در راهپيمايي امروز را مورد توجه قرار داده و نوشت: ايراني‌ها روز چهارشنبه با فاصله‌گذاري اجتماعي و براي جلوگيري از ابتلا به بيماري کرونا، امسال به جاي مشارکت به صورت پياده در راهپيمايي بزرگداشت پيروزي انقلاب اسلامي ايران، با موتورسيکلت‌ها و خودروها در راهپيمايي هر ساله شرکت کردند. تهران همچنين در قبال تلاش‌هاي غرب براي متوقف کردن برنامه موشکي‌اش، موشک‌هاي بالستيک را نيز در مسيرهاي راهپيمايي به نمايش درآورده بود.

رويترز در ادامه نوشت: عليرغم تغيير روش راهپيمايي که با وسايل نقليه انجام شد، حس و حال اين مراسم تغييري نکرده بود. مشارکت‌کنندگان پرچم‌هاي ايران را در دست مي‌چرخاندند و پلاکاردها و نمادهايي در دست داشتند که رويشان «مرگ بر آمريکا» و «مرگ بر اسرائيل» نوشته شده بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات