صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۲۸۴۰۸

اعلام پیروزی اپوزیسیون کوزوو در انتخابات

رهبر اپوزیسیون جناح چپ کوزوو اوایل امروز (دوشنبه) در ششمین انتخابات پارلمانی این کشور اعلام پیروزی کرد.

آلبین کورتی، رهبر اپوزیسیون جناح چپ سوسیالیست موسوم به جنبش تعیین سرنوشت در نشست خبری در مقر این حزب و در کنار شریک ائتلافیش "ویوسا عثمانی"، سرپرست دولت کوزوو، بیانیه پیروزی خود را در انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرد.

کورتی پیروزی خود را یک نتیجه غیرمنتظره در کوزووی پسا جنگ توصیف کرد و گفت: این پیروزی بزرگ، یک فرصت برای ماست تا آنچه را که می‌خواهیم، تغییر دهیم. ما به دنبال انتقام جویی از کسی نیستیم بلکه خواستار مسئولیت پذیری همه و برقراری عدالت بدون انتقام هستیم.

رهبر اپوزیسیون کوزوو ادامه داد: بدون انتقام و کینه، بدون ارتشاء و بدون فساد و پارتی بازی در دولت و با عدالت اجتماعی و نهادینه و با مسئولیت پذیری ما به دنبال توسعه و دموکراتیک کردن کشورمان هستیم.

سرپرست دولت نیز گفت، یک نتیجه تاریخی به دست آمده و ادامه داد: ماموریت ما همچنان تقویت کشور در الحاق و پیوستن به اروپا و فراتر از آن و دوستی دائمی با آمریکاست.

مردم کوزوو روز یکشنبه در انتخاباتی زودهنگام شرکت کردند تا اعضای جدیدی را برای پارلمان ۱۲۰ کرسی این کشور برگزینند و بر اساس شمارش ۹۰ درصد آرا، حزب جنبش تعیین سرنوشت ۴۷.۸۳ درصد آرا را کسب کرده است.

حوزه‌های رای گیری یکشنبه عصر و در پی دومین انتخابات پارلمانی در ۱۸ ماه گذشته بسته شد.

 بر اساس جدیدترین آمارها، حزب دموکراتیک کوزوو با ۱۷.۳۱ درصد و حزب لیگ دموکراتیک کوزوو نیز با ۱۳.۳۷ درصد به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

حزب ائتلاف برای آینده کوزوو نیز با ۷.۶۰ درصد آرا در جایگاه چهارم قرار گرفت.

میزان مشارکت در این انتخابات ۴۷ درصد بود اما شامل آرای کسب شده از طریق پست یا خارج از کشور نمی‌شود.

آخرین انتخابات پارلمانی کوزوو در سال ۲۰۱۹ و با مشارکت ۴۵ درصدی مردم برگزار شد.

کوزوو که پیشتر یکی از استان‌های صربستان بود، در ۱۷ فوریه ۲۰۰۸ اعلام استقلال کرد و از سوی بیش از ۱۰۰ کشور از جمله انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلمان و ترکیه به رسمیت شناخته می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات