صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۲۸۵۷۰

رزمایش مشترک ایران و روسیه در برابر غرب

بدیهی است که برگزاری چنین رزمایشی؛ نماد شکل گیری جبه جدیدی مرکب از کشورهایی است که وجه مشترک آنها مقابله با سلطه جوبی غرب است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی
 برگزاری رزمایش دریایی بین ایران و روسیه در آب‌های شمال‌ اقیانوس‌هند‌‌ رویدادی حائز اهمیت است. هدف از این رزمایش تامین امنیت تجاری و حفاظت از مسیرهای دریایی در اقیانوس هند بیان شده است. پیش از این نیز روسیه رزمایش مشترک دریایی با ایران و با مشارکت هند در اقیانوس هند برگزار کرده بودند و این دومین بار که ایران و روسیه توان نظامی خود را در یک پهنای بزرگ آبی بصورت مشترک محک می زنند. رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند دارای ویژگی‌های متعددی است که از آن جمله می‌توان به همکاری و تعامل نیروی دریای سپاه و نیروی دریای راهبردی ارتش اشاره کرد، همکاری و تعاملی که منجر به برگزاری موفق سناریوهای از پیش طراحی شده در این رزمایش با همراهی ناوگروه روسی شد.
برگزاری این رزمایش بین دو کشور ایران و روسیه نشانه وجود منافع و اهداف مشترک بویژه در زمینه مبارزه با دزدان دریایی و تامین امنیت دریایی در یک نقطه حساس بین المللی، نمایش قدرت در حضور قدرتهای بزرگ بین المللی از جمله ایالات متحده آمریکا و تامین امنیت دریایی می باشد.
بدیهی است که برگزاری چنین رزمایشی؛ نماد شکل گیری جبه جدیدی مرکب از کشورهایی است که وجه مشترک آنها مقابله با سلطه جوبی غرب است. بنابراین همکاری بین ایران و روسیه بسمتی در حال حرکت است که انتظار روابط استراتژیک تر  بین این دو کشور خارج از تصور نیست. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات