تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۶۳۴۳۷

عملیات ارتش یمن در اقیانوس هند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از تازه‌ترین عملیات ارتش کشور خود با هدف قرار دادن یک پهپاد آمریکایی و همچنین یک کشتی در خلیج عدن خبر داد.

به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: در چارچوب حمایت از ملت فلسطین و مجاهدان آن و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس به کشورمان، به فضل الهی نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن توانستند یک فروند پهپاد آمریکایی (MQ_۹) را در حین انجام عملیات جاسوسی در حریم هوایی استان صعده با موشک زمین به هوای بومی ساقط کنند.

وی گفت: این پهپاد هفتمین پهپاد MQ_۹ است که در جریان نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در حمایت از غزه سرنگون شد.

یحیی سریع همچنین اعلام کرد: در مرحله چهارم تشدید مربوط به منطقه عملیات دریایی نیروی دریایی و موشکی نیروهای مسلح یمن با انجام عملیات مشترک نظامی، یک کشتی (Groton) را در خلیج عدن واقع در اقیانوس هند با تعدادی موشک بالستیک هدف قرار دادند و به لطف خدا این اصابت دقیق بود.

وی در این باره افزود: این کشتی هدف قرار گرفته شد؛ چراکه شرکت مالک آن تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح یمن به عملیات نظامی خود ادامه می‌دهند و تا زمانی که تجاوزات متوقف نشود و محاصره ملت فلسطین در نوار غزه رفع نشود، این عملیات متوقف نخواهد شد.

ارتش یمن طی ماه های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود را به غزه متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات