صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۲۸۶۹۰

چرا حضور گسترده مردم در انتخابات مهم است؟

یکی از دلایلی که نشان دهنده اهمیت انتخابات پرشور در کشور است، نوع برخورد دشمن با مسئله انتخابات است. دشمنان از ماه ها پیش از انتخابات با انواع و اقسام ترفندها وارد میدان شده و سعی در مایوس سازی مردم دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی به تازگی در یکی از سخنرانی های خود، انتخابات پرشور را یکی از راه های علاج مشکلات کشور معرفی کرده و تاکید کردند؛ «انتخابات در کشور ما یک فرصت بسیار بزرگ است؛ این فرصت را نباید از دست داد.

یکی از دلایلی که نشان دهنده اهمیت انتخابات پرشور در کشور است، نوع برخورد دشمن با مسئله انتخابات است. دشمنان از ماه ها پیش از انتخابات با انواع و اقسام ترفندها وارد میدان شده و سعی در مایوس سازی مردم دارد. حضور گسترده مردم  خط بطلانی بر تمام توطئه های دشمن در ایجاد تفرقه بین مردم و نظام است. سیاستی که اینبار از دریچه اقتصاد و معیشت خود را نشان داد.  واضح است که مشارکت فعال و گسترده مردم  باعث عقب نشینی دشمن همچون سالهای گذشته خواهد بود. بنابراین همه جناح های سیاسی باید در مشارکت گسترده مردم در پای انتخابات، برنامه مدون و رویکردی مثبت داشته باشند. چرا که اینکار اقدامی در جهت منافع دشمن خواهد بود. 

واقعیت آن است که کشوری با طول و عرض ایران با تنوع و تکثر سلیقه ها و نژادها و فرهنگ های مختلف، نمی تواند به صرف حضور یک فرد یا حتی یک کابینه خوش سابقه و با کارنامه، تحول اساسی را رقم بزند. چرا که تحول اساسی وقتی رقم می خورد که همه مردم اراده کنند و پای کار باشند.  در طول چهار دهه اخیر نیز موفقیت های کشور در زمینه های مختلف تنها و تنها در سایه حضور مردم در میدان عمل محقق شده است. در واقع پیشران حرکت نظام برگرفته اراده و مشارکت مردم بوده است. پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس، پیروزی انقلاب اسلامی بر ترفندهای امنیتی دشمن، تحول اساسی در توسعه شهر و روستاها، ایستادگی و کسب موفقیت در برابر ویروس منحوص کرونا و  هزاران  موفقیت دیگر همواره در سایه همراهی و حضور مردم محقق شده است. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات