صبح صادق >>  نگاه >> صفحه تاریخ
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۲۸۸۲۰

راه حل دارد!

پایگاه بصیرت / علی حیدری

رهبر معظم انقلاب اسلامی طبق سنوات گذشته همزمان با روز درختکاری پس از غرس دو اصله نهال در سخنانی که بخشی از آن  به مشکلات مردم اختصاص داشت، گفتند: «متأسفانه امروز وضع معیشت مردم خوب نیست؛ این غصه‌ بزرگی است برای ما. گرانی‌ها زیاد است... بایستی مسئولین محترم این مشکل معیشتی مردم و مشکل گرانی را هم حل کنند و این ممکن است، راه‌حل دارد؛ بنده در جلسات متعدد این را تذکر داده‌ام و نظرات و راه‌حل‌هایی که کارشناسان در این زمینه گفته‌اند، مطرح کرده‌ایم و بیان کرده‌ایم؛ راه‌حل دارد.» این اولین بار نیست که رهبر معظم انقلاب دغدغه، نگرانی و غصه خود را از مشکلاتی که گریبانگیر مردم است، بیان می‌کنند و بر ضرورت اقدام مسئولان تأکید کرده و تذکر می‌دهند. کمتر سخنرانی‌ای بوده که ایشان به مسائل و مشکلات کشور اشاره نکرده باشند و درباره راهکارها و راه حل‌ها سخن نگفته باشند. در موارد متعددی هم ایشان مسئولان و حتی هیئت دولت را احضار و مسائل و مشکلات مردم را از آنها پیگیری کرده‌اند.

برای فهم بهتر این موضوع باید به سلوک امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در مواجهه با مسئولان و دولتمردان توجه داشته باشیم. مشی رهبری در همه دوره‌ها حمایت از دولت‌ها و کارگزاران اجرایی کشور بوده و حتی در برابر موضع‌گیری‌های تند و توهین‌آمیز به مسئولان ارشد اجرایی کشور تذکر داد‌ه‌ و از مسئولان دفاع کرده و حتی از جایگاه و اعتبار خود برای حمایت و پشتیبانی از مسئولان هزینه کرده‌اند. ایشان مخالف تذکرات پی در پی به مسئولان به‌صورت رسانه‌ای است. همانطور که دو سال قبل گفتند: «حالا به بنده گاهی می‌گویند شما چرا به دولت تشر نمی‌زنید؛ مرادشان لابد تشر در معرض عام است، وَالا از جلسات خصوصی ما که خبر ندارند! بنده اقلّاً ده برابر آن مقداری که در رسانه‌ها بعضی جلسات ما منعکس می‌شود، جلسات دیگر داریم با مسئولین مختلف -نظامی، غیرنظامی، دولتی، قضائی و غیره‌ـ خب از آنها که مطّلع نیستند، دل‌شان می‌خواهد که بنده در معرض عام تشر بزنم. خب فایده‌ این تشر چیست؟ فایده‌ این تشر این است که دلِ شما خنک می‌شود، همین! یعنی بیش از این فایده‌ای ندارد؛ امّا ضررهای بزرگی دارد؛ این ضررها را باید بسنجید.»

اما سؤال اساسی این است که با توجه به موضوع جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان ملت ایران که هیچ‌کس منکر آنها نیست، چرا مسئولان کشور با علم به این فشارها و تحدیدها، برای مرتفع کردن مسائل و مشکلات آنطور که باید از توان و ظرفیت داخلی استفاده نکردند و چشم امید به نتیجه تعامل و مذاکره با غرب دوختند و هربار که با بدعهدی‌های طرف‌های غربی مواجه شدند، باز هم همت و اراده‌ای برای اصلاح مسیر از خود نشان ندادند!

با توجه به آنچه گفته شد اکنون و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری 1400  معیارهای انتخاب عالی‌ترین مقام اجرایی کشور برای یک دوره چهارساله دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است. در یک جمله می‌توان گفت، راه حل مشکلات امروز، روی کارآمدن دولت جوان، انقلابی و کارآمد است که با عزم و اراده استوار و با همت جهادی، موانع و مشکلات را پشت‌سر گذاشته و مسیر پیشرفت کشور را با سرعت بیشتر بپیمایند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات