صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۲۸۹۶۱

پیشروی ارتش یمن در مأرب و حمله موشکی به محل تجمع نیروهای «منصورهادی»

 نیروهای ارتش و کمیته‌‌های مردمی یمن در منطقه نجران عربستان سعودی ده‌ها تن از نظامیان این کشور را یا از پای درآورده و یا زخمی کردند.

سایت انصارالله یمن با انتشار تصاویری جدید از منطقه نجران گزارش داد که در درگیری یکشنبه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با ارتش سعودی علاوه بر کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از ‌آن‌ها مقادیر قابل توجهی سلاح و مهات به غنیمت گرفته شده و برخی نیز منهدم شده است.
 
مناطق مرزی بین عربستان و یمن طی ماه‌های گذشته نسبتاً آرام بود با این حال روند تحولات میدانی در استان نفت‌خیز مأرب طی یکی دو ماه گذشته، به نفع ائتلاف سعودی نبود و همین مسئله باعث شد که درگیری‌ها به این مناطق و سایر جبهه‌های داخلی یمن کشیده شود.
پیشروی ارتش یمن در مأرب و حمله موشکی به محل تجمع نیروهای «منصورهادی»
 

در استان  تعز به رغم ادعاهای ائتلاف سعودی، حملات آن‌ها در این استان دفع شده است. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه «الکدحه» با موشک بالستیک تجمع نیروهای منصور هادی و اتاق جنگ آن‌ها را هدف قرار داده‌‌اند.

رسانه‌های سعودی، اماراتی و وابسته به دولت منصور هادی مدعی شدند که موشک شلیک شده یک مدرسه را هدف قرار داده که گاف خبرنگار الجزیره در اعلام این خبر خیلی از کاربران یمنی حاملی دولت نجات ملی را خوشحال کرد و آن‌‌ها از این بابت از خبرنگار این شبکه قطری تشکر کردند.
پیشروی ارتش یمن در مأرب و حمله موشکی به محل تجمع نیروهای «منصورهادی»

خبرنگار الجزیره در پخش زنده که در حال گزارش اوضاع جبهه های درگیری بود، گفت: «الآن خبری به دستمان رسید که یک موشک بالستیک به مدرسه‌‌ای در منطقه الکَدحه اصابت کرده که محل تجمع نیروهای ارتش ملی (منظور دولت هادی) بوده است. اخبار واصله حکایت از آن دارد که تعدادی در این حمله زخمی شده‌‌اند. اسم این مدرسه طارق بن زیاد است که محل تجمع نیروهای ارتش ملی در الکدحه بوده است».
 
 
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی این مدت موفقیت‌های میدانی خوبی به دست آوردند و بر اساس آخرین اخبار در یکشنبه، این نیروها به چند کیلومتری مرکز این استان رسیده (+) و هم‌اکنون از نظر آتش‌باری بر سد تاریخی مأرب سیطره دارند. تدام این پیشروی‌ها باعث شده است که ائتلاف سعودی آشفته شده و دستور دهد نظامیان مزدورش جبهه حجه، الحدیده و تعز را مشتعل کنند.

اهمیت استان مأرب برای دو طرف درگیر حیثیتی و حیاتی است. چرا که این استان در مرکز یمن قرار دارد و با توجه به تولید روزانه بیش از ۲۰۰ هزار بشکه نفت و قرار گرفتن آن در شرق استان صنعاء، برای دولت نجات ملی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این اهمیت را می‌شود از اظهارات «محمد البخیتی»، از اعضای شورای سیاسی یمن ملاحظه کرد.

او در گفت‌وگو با المیادین گفت که این استان نفت خیز برای دولت نجات ملی مهم بوده و «کشورهای متجاوز عامدانه در این جبهه‌ها دست به تشدید عملیات زده تا بر نبرد مأرب سرپوش گذاشته شود» (جزئیات بیشتر). ائتلاف سعودی هم‌اکنون ۱۳ نفتکش را در ساحل الحدیده (غرب) توقیف کرده و اجازه پهلو گرفتن در بندر این شهر ساحلی را نمی‌دهد تا با کمبود سوخت، دولت صنعاء را به زانو درآورد غافل از اینکه رسیدن به نفت مأرب راحتر و نسبت به سوخت وارداتی از فیلتر ائتلاف سعودی ارزانتر است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات