صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۲۸۹۶۸

سرلشکر سلامی: ما برای دشمن شرط تعیین می‌کنیم/ سلاح‌های فراوان و مدرنی در اختیار داریم

فرمانده‌کل سپاه گفت: امروز ما برای دشمن شرط تعیین می‌کنیم، البته هروقت در حصار شرط‌های آنان قرار گرفتیم باختیم اما اگر برای دشمن شرط تعیین کردیم برنده شدیم.
 

 سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهارمین اجلاسیه اساتید شبکه تربیتی صالحین بسیج که صبح امروز (یکشنبه) در مجتمع فرهنگی ورزشی پنجم آذر بسیج برگزار شد، اظهار داشت: مطمئن هستیم این شجره طیبه‌ای که به نام اساتید حلقه‌های صالحین شکل گرفته است، می‌تواند شفابخش بسیاری از درد‌های معنوی جامعه باشد.

وی افزود: سرشت سپاه در عاشورای 61 هجری شکل گرفته و این یعنی سپاه امتدادی از اصحاب عاشوراست؛ البته بسیج هم همین‌گونه است؛ اسلام آن‌قدر عزیز است که خداوند راضی می‌شود زیبا‌ترین و کامل‌ترین گوهر هستی را در مذبح عاشورا ذبح کند؛ به همین‌ جهت انقلاب ما هم امتداد رسالت الهی محسوب می‌شود.

فرمانده‌کل سپاه ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران آمده است تا در امتداد رسالت انبیا، حیات طیبه را به‌روی زمین پیاده و انسان را از اسارت طاغوت رها کند و علاوه بر این، عبودیت و بندگی خدا را هم برای بشر به ارمغان بیاورد و این به‌معنای «بعثتِ دوباره» است.

سرلشکر سلامی گفت: ما در عصر طلایی و حیاتی اسلام قرار داریم؛ چون اسلام طلوع کرده است، وحی جاری شده است و احکام خدا فرصت پیاده شدن پیدا کردند؛ بنابراین در یک موقعیت استثنایی هستیم؛ وحی جاری است و قرآن خوانده می‌شود و برای تحقق وعده‌های الهی، حاکمیت تشکیل شده است و امر به معروف و‌ عمل صالح انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: تنظیم مناسبات حیات، بدون حاکمیت میسر نیست؛ در واقع بدون ولایت احکام تعطیل می‌شود و مشرکان و‌ کفار بین انسان و وحی فاصله می‌اندازند و اجازه نمی‌دهند چشم‌ها ببینند و‌ گوش‌ها حقیقت را بشنوند؛ لذا اسلام آمده است تا این پرده‌های جاهلیت را بردارد؛ اما با این حال ما انقلاب‌مان را نمی‌شناسیم و‌ نمی‌دانیم چه واقعه‌ای در دنیا ایجاد کرده است.

فرمانده‌کل سپاه یادآور شد: به‌واسطه انقلاب اسلامی ایران دوباره انسانیت و طهارت روح در حال انتشار است؛ البته قدرت‌های شیطانی صف بستند تا از گسترش آن جلوگیری کنند و برای این منظور، تمامی استعداد و ظرفیت خود را به صحنه مقابله با اسلام آورده‌اند؛ ولی داستان صدر اسلام مجدداً در حال تکرار است.

سردار سلامی افزود: وقتی اسلام حاکمیت تشکیل داده است، می‌خواهد به نام این دین مبین، بشریت را به ساحل رستگاری هدایت کند؛ به همین دلیل همه مستکبران عالم علیه او بسیج می‌شوند؛ اما با این حال، خداوند دین خود را یاری می‌کند؛ چون تخلفی در وعده‌های خداوند وجود ندارد.

وی عنوان کرد: ما در مسیری سخت، اما سرشار از امید هستیم؛ دشمنان را می‌بینیم و در دورترین نقاط نظاره‌گرشان هستیم؛ علاوه بر این، از رهبری برخورداریم که ژرف‌اندیش، بلندنگر و‌ عمیق است، به‌خوبی دشمن را می‌شناسد و به جهان‌بینی قدرت اعتقاد دارد.

فرمانده‌کل سپاه ادامه داد: البته این‌ها توصیف نیست، بلکه تجربیاتی هستند که به دست آمده است؛ سعادت، عزت، منزلت و اعتبار ما در عالم به درخشش نور ولایت وابسته است؛ خیلی عجیب است که ملتی 42 سال در قلب یک جنگ جهانی با عظیم‌ترین قدرت‌ها درگیر باشد، اما قدرت ولایت بتواند انبساط دستان را از آن‌ها بگیرد.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: بار‌ها اتفاق افتاده است که دشمن قصد داشته است ما را در دستان خود بگیرد و‌ حتی بار‌ها تا مرز جنگ پیش رفتیم، ولی قدرت ولایت، دشمن را عقب رانده است.

وی اظهار داشت: دشمنان تمامی تمرکز خود را بر اسلام گذاشتند و سعی کردند با ترفند‌های مختلف، جوانان را از انقلاب دور و‌ امت اسلام را نیز از هم جدا کنند؛ اما با وجود همه این تلاش‌ها، دشمن گریخت و‌ از ما فاصله گرفت.

فرمانده‌کل سپاه گفت: آمریکا هزاران نیرو در عراق دارد، ولی ناچار است از این کشور عقب‌نشینی کند؛ دشمن سراسر آتش است، اما روند معکوس می‌شود؛ به‌عنوان مثال اندک مسلمانان یمنی در این کشور مقاوم بر صحنه تسلط دارند و اعماق خاک دشمن‌شان را هدف قرار می‌دهند؛ این قدرت چگونه شکل گرفت و کدام هنرنمایی توانست این میدان نابرابر را تغییر دهد؟

سردار سلامی عنوان کرد: انسان‌های صالح اگر کتف‌هایشان قطع می‌شود با چشم و زبان از اسلام دفاع می‌کنند؛ زیرا راهی جز این نداریم؛ ما در فراز آخر نبرد هستیم، دشمن عاجز شده است به‌نحوی که ما پوسیدگی را در استخوان‌ها، افسردگی را در نگاه، سستی را در کلام و درماندگی را در چهره دشمن می‌بینیم؛ این فرسایش قدرت چگونه روی داده است؟ آن‌ها در هیچ مقطعی و در هیچ مواجهه‌ای جز شکست، به دستاورد دیگری نرسیدند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی ولی امر مسلمین، دشمن را متفرق و روح حیات را مجدداً احیا کرد و دشمن مجبور شد به‌تدریج عقب بنشیند؛ ما در عین حال در محاصره ساخته شدیم، ماندیم و فشار حداکثری و معمار آن شکست؛ اما این ملت ماند و پژواک دشمنان نشد و به فراخوان‌ها پاسخ نگفت و به دشمن آبرو نداد، اسلام را عزیز کرد و به جوان‌ها قوت قلب داد؛ لذا استحکام یافتیم و در طی مسیر خود مطمئن شدیم.

فرمانده‌کل سپاه تصریح کرد: امروز ما برای دشمن شرط تعیین می‌کنیم؛ البته هر وقت در حصار شرط‌های آنان قرار گرفتیم، باختیم؛ اما اگر برای دشمن شرط تعیین کردیم، برنده شدیم و این در حالی است که فقط انسان‌های مؤمن می‌توانند در برابر دشمن پیشرفته و مدرن ایستادگی کنند.

سرلشکر سلامی بیان کرد: ما سلاح داریم، فراوان و مدرن هم داریم؛ یعنی دیگر با دست خالی سخن نمی‌گوییم. از جنس قدرتی که دشمن دارد، ما هم داریم، اما بدون انسان‌های مؤمن، این سلاح‌ها کارایی ندارند؛ لذا باید این‌ها ساخته شوند.

وی افزود: دشمنان اگر‌چه نمی‌توانند خالق چنین قدرتی باشند، یعنی انسان‌های صالح تربیت کنند، اما می‌توانند مخرب انسان‌های صالح باشند؛ بر این اساس، با عملیات رسانه‌ای و‌ پیچیده و مرموز خود به قلب و ذهن انسان‌های صالح حمله می‌کنند؛ پس برای ماندن در این میدان باید انسان‌های مؤمن تربیت کنیم؛ انسان‌هایی محکم که با دو بال آگاهی و ایمان حرکت کنند؛ چون قلب‌های باایمان نمی‌شکنند.

فرمانده‌کل سپاه گفت: در افق‌های دوردست، ناله‌های دشمن شنیده می‌شود و بیمار بودن نظام سلطه هم دیده می‌شود؛ وقتی عالِم حکیم ما سخن می‌گوید و بر قلب‌های ما اثر می‌گذارد؛ فردی چون قاسم سلیمانی تربیت می‌شود که دشمن هم از او سخن می‌گوید.

سردار سلامی عنوان کرد: هدف دشمن تعطیل کردن احکام و وحی خدا و‌ جدا کردن مردم از همدیگر است؛ دشمن می‌گوید باید بین اعضای بدن و‌ ذهن جدایی بیفتد؛ لذا باید ما عکس آن‌ها عمل کنیم؛ البته ما نیروی مسلح هستیم، اما می‌گوییم هیچ چیزی جز تربیت انسان‌های صالح در برابر دشمنان، کارساز نیست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات