صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۲۹۳۲۲

اظهارات جان کری درباره نشست حضوری برجام در وین

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور آب و هوایی اظهاراتی را درباره نشست حضوری برجام در وین مطرح کرد.

 جان کری، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور آب و هوایی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان بی سی ادعا‌هایی را درباره کاهش حضور نظامیان آمریکایی در نقاط مختلف جهان مطرح کرد.

او در اظهاراتی ادعایی درباره احتمال کاهش حضور نظامی آمریکا در برخی مناطق دنیا از جمله در خاورمیانه گفت: در حال حاضر، هیچ راهی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد، زیرا این مساله وابسته به برخی شرایط قابل توجهی است که در کوتاه مدت محقق نخواهد شد و از نظر من آمریکا قرار نیست حضور (نظامی خود در این منطقه) را که از جهات بسیار راهبردی و حساس است، کاهش بدهد.

وی افزود: به نظر من این مساله تا حدود زیادی بستگی به این دارد که در مسائل راهبردی عمده که در حال حاضر روی میز هستند چه اتفاقی بیفتد که این مساله در حوزه اختیارات من نیست و ارتباطی هم به مسائل آب و هوایی ندارند. با این حال ما به صورتی گسترده در این منطقه حضور خواهیم داشت، زیرا مسائل و منازعات حل نشده‌ای در منطقه وجود دارد.

کری درباره نشست روز سه شنبه کمیسیون مشترک برجام نیز اظهاراتی را بیان کرد و گفت: البته مناسب نیست که من بخواهم در این خصوص اظهار نظر بکنم، زیرا نمی‌خواهم درباره تفکر کسی تاثیر بگذارم و این مناسب نیست. کار من تلاش برای حل مساله آب و هوایی است. ما افرادی کاملا مطمئن را گرد آورده ایم که امید داریم پاسخی برای چالش ایران و منطقه باشند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات