صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۲۹۳۲۸

خبر نشریه‌ آمریکایی از بازگشت آمریکا به برجام بدون لغو تحریم‌ها/ آمریکا فقط یک میلیارد دلار از پول‌های ایران را آزاد می‌کند!

هفته‌نامه‌ی جوئیش‌ژورنال به نقل از یک منبع فرانسوی مدعی شد نشست مشترک برجام قرار است برای ارائه‌ی پیشنهادی به ایران برگزار شود که به موجب آن آمریکا بدون لغو تحریم‌ها به برجام برمی‌گردد.

 یک منبع فرانسوی ادعا می‌کند نشست روز سه‌شنبه‌ی کمیسیون مشترک برجام بر اساس پیشنهاد مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، به بایدن و روحانی برگزار خواهد شد و اسرائیل و عربستان، به عنوان مخالفان اصلی توافق هسته‌ای، به آن چراغ سبز نشان داده‌اند.

خبر نشریه‌ی آمریکایی از بازگشت آمریکا به برجام بدون لغو تحریم‌ها

هفته‌نامه‌ی آمریکایی «جوئیش‌ژورنال» می‌نویسد: فرانسه و آمریکا معتقدند ایران باید هرچه زودتر به تعهدات هسته‌ای خود برگردد و نصب سانتریفیوژهای جدید و غنی‌سازی 20 درصد را متوقف کند. به همین منظور، آمریکا حاضر است فقط یک میلیارد دلار از پول‌های بلوکه‌شده‌ی ایران و احتمالاً تعدادی از زندانیان ایرانی در ایالات متحده را آزاد کند.

این نشریه آمریکایی در ادامه تاکید کرد: بدیهی است از آن‌جایی که در چنین شرایطی ساختار تحریم‌ها باقی می‌ماند و تحریم‌ها برداشته نمی‌شوند، در صورت دستیابی به این توافق و بازگشت آمریکا به برجام، ایران مجبور خواهد شد درباره‌ی مطالبات جدید آمریکا در مسائل هسته‌ای، منطقه‌ای و موشکی در درازمدت مذاکره کند و اجازه‌ی ورود اعضای جدید، یعنی اسرائیل و عربستان، به برجام را بدهد.

جوئیش ژورنال در پایان تصریح کرد: نقش ویژه‌ی جمهوری‌خواهان در آمریکا، اصرار آن‌ها بر حفظ تحریم‌ها و فشار آن‌ها بر بایدن واضح و قابل‌توجه است. از سوی دیگر، روحانی نیز به دلایل سیاسی و اقتصادی و با توجه به انتخابات آینده در ایران، شرایط این توافق را خواهد پذیرفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات