صبح صادق >>  نگاه >> گفتگو
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۳۰۱۵۹
کاظم انبارلویی عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با صبح صادق

مردم در انتخابات قدرت انتخاب زیادی دارند

پایگاه بصیرت / زهرا ترابی

کمتر از دو ماه به سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است. انتخاباتی که مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بحث آن مشارکت در انتخابات است. صبح صادق برای بررسی این موضوع با محمدکاظم انبارلویی روزنامه نگار، فعال سیاسی و عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی گفت‌وگو کرده است:

 

  ارزیابی شما درباره میزان مشارکت در انتخابات چیست؟

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته، نزدیک به 50 درصد مصاحبه‌شونده‌ها گفته‌اند ما در انتخابات شرکت می‌کنیم. بین ده تا 15 درصد عنوان کرده‌اند هنوز تصمیم برای شرکت در انتخابات نگرفته‌ایم و بقیه هم مردد هستند. پیش‌بینی می‌کنم اگر معادله رقابت در انتخابات آینده بر اساس کارآمدی و ناکارآمدی و ارزیابی درست کارنامه دولت در هشت سال گذشته شکل گیرد، مردم برای تضمین امنیت ملی و برای رسیدن به رفاه و مطالبات معیشتی خود قطعاً در انتخابات آینده با یک رقم بالایی مشارکت خواهند کرد.

 

یعنی مشارکت بالایی را پیش‌بینی می‌کنید؟

بله. با توجه به نظرسنجی‌ها و آن چیزی که در جامعه بین مردم دیده می‌شود، در انتخابات حضور خواهند داشتند. نباید به راحتی از این انتخابات عبور کرد و شرکت نکرد.

 

بسیاری اذعان دارند افزایش مشارکت به بسیاری از عوامل از جمله مسائل اقتصادی و سیاست داخلی بستگی دارد. تحلیل شما در این زمینه چیست؟

بر اساس داده‌های بانک جهانی و مراکز ارزیابی قدرت اقتصادی کشورها، ایران در بین 20 تا 25 قدرت اقتصادی جهان است. گاهی هفدهمین یا هجدهمین اقتصاد جهانی هم‌رتبه اقتصاد ما بوده است. تولید ناخالص ملی ما یک رقم فوق‌العاده است. آنچه درباره آن مشکلات داریم، تدبیر امور و مدیریت کشور است. من فکر می‌کنم مردم دو دوره مدیریت کشور را با دولت فعلی و دولت قبلی تجربه کردند و با توجه به نیروهای تازه نفسی که در انتخابات 1400 به میدان خواهند آمد، مردم قدرت انتخاب پیدا خواهند کرد و نیروهای جوان و انقلابی و با کارنامه جهادی می‌توانند پاسخگوی نیاز آنها باشند و در چهار سال آینده ریل مدیریت کشور بر اساس مدیریت جهادی سرعت بیشتری خواهد یافت.

 

تحلیل شما درباره وضعیت اصولگرایان به چه صورت است؟

از یک طرف در انتخابات گذشته اصولگرایان نشان دادند قدرت تجمیع و تمرکز روی یک کاندیدای خاص را دارند و اتاق فکر اصولگرایان برای 1400 به این سمت است که ان‌شاءالله روی یک فرد انقلابی و کارآمد تمرکز کنند.  از سوی دیگر باید ببینیم که مطالبات مردم چیست و مردم چه چیزی می‌خواهند. الان مردم دنبال کسی هستند که کارنامه روشنی داشته باشد، سوابق روشنی از انقلابی‌گری داشته باشد، مبارزه با فساد داشته باشد، اگر این خواسته و مطالبه مردم روی هر فردی متمرکز شود، به چه دلیل نباید مردم به سمت گزینش وی بروند!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
باسلام وخسته نباشید،اگر آقای رئیسی شرکت کند به نظر من مردم بالای60درصد شرکت می‌کنند وگرنه مشارکت پایین میاید
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات