صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۳۰۹۲۱

یک چهره شد شعبی: دولت عراق می‌خواهد به ضرر حشد آمریکایی‌ها را راضی کند

یکی از فرماندهان حشد شعبی عراق بازداشت فرمانده عملیات حشد شعبی در الانبار را غیرقانونی دانست و تاکید کرد، بغداد با این کار سعی داشت توجه‌ها را از دستپاچگی خود در ماجرای قتل تظاهرکنندگان منحرف کند.

معین الکاظمی، یکی از فرماندهان حشد شعبی عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: بازداشت قاسم مصلح، فرمانده عملیات الانبار در حشد شعبی غیرقانونی بود چرا که این اقدام باید از طریق مدیریت حشد انجام می‌شد.

الکاظمی در ادامه اظهار کرد: دولت عراق با این کار تلاش کرد نگاه‌ها را از دستپاچگی خود پس از ماجرای قتل تظاهرکنندگان دور کند.

این فرمانده حشد شعبی با تاکید بر اینکه دولت عراق می‌خواهد به زیان حشد شعبی آمریکایی‌ها را راضی کند، گفت: در واقع حضور نیروهای آمریکایی در عراق اصل تمام مشکلاتی است که شاهد هستیم.

الکاظمی در ادامه گفت: دولت باید به جای متهم کردن حشد شعبی، هویت کسانی را که در ترور فعالان دست داشته‌اند، افشا کند.

برخی منابع المیادین گزارش دادند، قاسم مصلح، فرمانده حشد شعبی وارد مدیریت حشد شده و پرونده به هیئت منتقل شد.

پیشتر قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش "عصائب اهل الحق" بازداشت مصلح را محکوم کرده و گفته بود: بازداشت یک فرمانده مهم حشد شعبی در عملیاتی خارج از چارچوب‌های قانونی و نظامی انجام شد و این اقدام در واقع تلاشی پلید برای بر هم زدن وضعیت امنیتی با هدف به تعویق انداختن انتخابات و تشکیل کابینه‌ای فوق‌العاده بود.

احمد الاسدی، رئیس فراکسیون "السند الوطنی" عراق نیز گفت: بازداشت حاج قاسم مصلح، فرمانده حشد شعبی به این شکل غیرقانونی، سابقه‌ای خطرناک است که احتمالا به تنش و واکنش‌های بیشتر منجر می‌شود چرا که این اقدام تعرض به یک موسسه امنیتی محسوب می‌شود که ما به عضویت خود در آن افتخار می‌کنیم.

عدنان فیحان، رئیس فراکسیون صادقون در پارلمان عراق نیز تاکید کرد: (صدور) هرگونه حکم بازداشتی علیه افراد وابسته به دستگاه‌های امنیتی باید مطابق قانون انجام شود.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات