صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۳۰۹۴۰
مدیر مسئول روزنامه جوان:

مهار دشمنان با حضور حداکثری در انتخابات

مشارکت مردم در انتخابات کشورمان فراتر از انتخاب نخبگان برای ورود به قدرت است؛ یکی از ابعاد انتخابات، امنیت آوری است چراکه ما کشوری هستیم که در یک مبارزه پنجه در پنجه با استکبار هستیم.

مشارکت مردم در انتخابات کشورمان فراتر از انتخاب نخبگان برای ورود به قدرت است؛ یکی از ابعاد انتخابات، امنیت آوری است چراکه ما کشوری هستیم که در یک مبارزه پنجه در پنجه با استکبار هستیم.

با توجه به اینکه عوامل قدرت مادی ما با کشوری همچون آمریکا در ثروت، وسعت و جمعیت قابل قیاس نیست، لذا اتکاء ما به ملت و ایمان ملت است؛ وقتی دشمنان ما می خواهند بفهمند که نسبت نظام با مردم و ملت چگونه است از طریق صندوق رای متوجه می شوند نه از طریق راهپیمایی 22 ملت، چراکه صندوق رای کیفیت، کمیت و جهت گیری آراء را نشان می دهد و آنها می توانند از این طریق تحلیل و قضاوت کنند که جهت و کلیت این آراء چه نسبتی با نظام جمهوری اسلامی دارد.

بنابراین هر چقدر مشارکت مردم در انتخابات پایین باشد، دشمنان ما قدم های خود را به جلو و به سمت ما می آورند، در حالی که هر چقدر مشارکت مردم بالا باشد، دشمنان احساس می کنند که این مسیر مسدود شده است.

مقام معظم رهبری بعد از انتخابات خرداد سال 1376 که مشارکت مردم 28 میلیون نفر بود، فرمودند که این حماسه بزرگ یک تهدید بزرگ نظامی را از کشور دور کرد؛ به عبارتی می توان گفت که بحث امنیت آوری انتخابات چقدر مهم و ارزشمند است.

دولتی که بعد از رای آوردن مستقر می شود، در برخی از حوزه ها ریل گذاری می کند و مسیرهایی را تعبیه می کند و گاهی برخی از این مسیرها سال ها عوض نمی شود، همانند یارانه ای که توسط آقای احمدی نژاد قانونی شد و برخی از سیاست های دولت ها در آموزش و پرورش و آموزش عالی بسیار اثر گذار هستند. به عنوان نمونه نوجوانی که در انتخابات سال 1400، 16 ساله است، بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری یک جوان 24 ساله است در واقع زندگی، هویت، شغل و تخصص او همه درگیر با دولت و سیاست های این دولت منتخب است؛ بنابراین اقدامات و کارهایی که دولت منتخب انجام می دهد و سیاست ها و قوانینی که تعبیه می کند، به این شکل نیست که همه آنها توسط دولت بعدی لغو شود و برخی از آنها تا سال ها ادامه دارد و در سرنوشت ملت اثرگذار است.

به عنوان نمونه علی رغم پیروزی انقلاب اسلامی برخی از قوانین مربوط به دوره قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است. بنابراین قوانین هستند که به مسیر کشور سامان می دهند و دولت ها هستند که این قوانین را برای تصویب به مجلس ارسال می کنند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اثرات انتخابات می تواند تا 40 سال باقی بماند

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات