صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۳۱۳۰۴

فرمانده نیروی هوایی اسرائیل: فرودگاه‌های نظامی ما در تیررس موشک‌های حماس هستند

«آمیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی جزئیات جدیدی را درباره جنگ ۱۲ روزه با گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، رسانه‌ای کرد.

نورکین در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی (ماکو)، ضمن تأیید ضمنی اینکه نبرد "شمشیر قدس" با پیروزی مقاومت فلسطین به پایان رسید، گفت:‌«فرودگاه‌های نظامی اسرائیل در معرض تهدید موشک‌های حماس قرار دارند. آنها حتی [در جنگ اخیر] تلاش کردند یک جنگنده ما را با موشک سرنگون کنند».

وی در تلاش برای احیای آبروی رفته این رژیم بعد از اعلام آتش‌بس یکجانبه با نوار غزه و پذیرش شکست در برابر مقاومت فلسطین، مدعی شد: «توافقی میان جناح‌های فلسطینی و اسرائیل، با میانجیگری مصر، در مورد آتش‌بس بین دو طرف حاصل شد».

این ژنرال صهیونیست در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی درباره محور مقاومت در شمال فلسطین اشغالی و سوریه نیز ادعا کرد: «ادعای تغییر رفتار و باور ایران درخصوص استقرار نظامی در منطقه مقداری نمایشی است، اما درخصوص تغییر برنامه‌های عملیاتی ایران در منطقه، بنظرم تأثیرگذار بوده‌ایم».

به نوشته وبگاه ماکو، نورکین همچنین درباره احتمال فروش جنگنده‌های «اف-۳۵» توسط آمریکا به امارات عربی متحده نیز اظهار داشت:‌ «موضع ارتش اسرائیل در این خصوص کاملا واضح است. ما باید برتری نظامی خود را در آن زمینه حفظ کنیم».

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین در ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد و پس از ۱۲ روز پایان یافت. در درگیری‌های دوازده روزه میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شد و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

در جریان جنگ ۱۲ روزه، پایگاه‌های هوایی رژیم صهیونیستی یکی از مهمترین اهداف موشک‌ها و راکت‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی بودند که حتی در فواصل بسیار دور از نوار غزه نیز هدف قرار داده شدند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات