صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۳۱۴۱۱

مخالفت رسمی سران ناتو با استقرار موشک های هسته ای در اروپا

تارنمای دیفنس نیوز به نقل از یک مشاور سنای آمریکا و یک مقام اروپایی این خبر را منتشر کرد و نوشت این دو نفر نام خود را فاش نکردند زیرا این موضع ناتو در این زمینه هنوز به طور علنی فاش نشده است.

تارنمای دیفنس نیوز گزارش داد متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قرار است به دنبال دیدار روز دوشنبه با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در بروکسل مخالفت خود را با استقرار موشک های هسته ای زمینی در اروپا ابراز کنند.

مخالفت رسمی سران ناتو با استقرار موشک های هسته ای در اروپا| طرح 40 تریلیون دلاری «گروه 7» برای مقابله با قدرت رو به رشد چین| هشدار طالبان به ادامه حضور نظامیان غربی در افغانستان| رزمایش موشکی شبانه ارتش آزادی بخش خلق چین

این رسانه افزود: این موضع سران ناتو بازتاب اظهارات و مواضع قبلی ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو است و قرار است در پیش نویس بیانیه ای که بعد از اجلاس سران ناتو منتشر می شود مطرح شود.

تارنمای دیفنس نیوز به نقل از یک مشاور سنای آمریکا و یک مقام اروپایی این خبر را منتشر کرد و نوشت این دو نفر نام خود را فاش نکردند زیرا این موضع ناتو در این زمینه هنوز به طور علنی فاش نشده است.

این رسانه خاطرنشان کرد: این اقدام ناتو راه حل احتمالی برای کاهش تنش ها با مسکو و آمادگی برای مذاکره بر سر کنترل سلاح در آستانه اجلاس آمریکا و روسیه در ژنو قلمداد می شود. این نشست قرار است ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) برگزار شود.

مذاکرات ناتو در این زمینه به دنبال گزارش این هفته رسانه های روسی درباره  پیشنهاد مسکو برای تعلیق استقرار  موشک های کوتاه ومیانبرد زمینی مطرح شده است. ناتو و کاخ سفید از پاسخگویی فوری به سوالی در این زمینه خودداری کرده اند.

 از زمان استقرار موشک های زمینی اس اس سی-۸ روسیه تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است. آمریکا گفته روسیه با این اقدام توافق پیمان منع استقرار موشک های هسته ای میانبرد را نقض کرده است. این اقدام روسیه بالافاصله باعث شد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز از این توافق خارج شود. روسیه مدعیست آمریکا با خروج از این پیمان را نقض کرده است؛ مقام های آمریکایی این ادعا را تکذیب می کنند.

استولتنبرگ سال گذشته در نشست گروه برنامه ریزی هسته ای ناتو گفت برنامه ای برای استقرار این موشک های جدید در اروپا در دست اجرا نیست هر چند که خاطرنشان کرد برخی از متحدان ناتو قصد دارند سامانه های دفاع موشکی و هوایی جدید خریداری کنند.

بایدن ۲۶ خرداد و در آخرین مرحله از نخستین سفر خارجی خود به سوئیس می‌رود تا پیش از دیدار با مقام‌های بلندپایه میزبان، با همتای روس خود دیدار کند.

در حالی که بایدن اعلام کرده است که در دیدار با پوتین درباره وضع حقوق بشر در روسیه گفت‌وگو می‌کند مقام‌های روس هم اعلام کرده‌اند که درباره وضع حقوق بشر در آمریکا و دستگیری‌های پاییز سال گذشته در آن کشور و وضع زندانیان در گوانتانامو گفت‌وگو خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات