صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۳۱۳۷۰
سردار جوانی:

سناریوی دشمن؛ کاهش مشارکت در انتخابات است

جوانی انتخابات را حق و تکلیف مردم دانست و تصریح کرد: از ابتدای انقلاب امام(ره) و مقام معظم رهبری در هر انتخاباتی بر بحث مشارکت حداکثری تأکید کرده و دارند چون از نظر ایشان مردم ولی نعمت هستند و میزان رأی ملت است.

سردار یدالله جوانی امروز در گفت‌وگویی، با بیان اینکه اسلامیت و جمهوریت دو رکن اساسی و دو وجه در هم تنیده هستند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) بر مبنای اسلام سیاسی نوع نظام را به گونه‌ای با بهره‌گیری از آموزه‌های اسلام پیشنهاد دادند که قرار بود مردم در صحنه باشند.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه‌های مختلف از منظر امام خمینی(ره)، بیان داشت: زمانی که امام(ره) نظام جمهوری اسلامی را پیشنهاد دادند از مردم خواستند نظرات خود را بیان کنند زیرا از منظر ایشان این مردم هستند که باید اعلام بدارند آیا این نظام را می‌خواهند یا خیر.

معاون سیاسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی مطرح کرد: در نظام جمهوری اسلامی اداره کشور در متکی به آراء مردم است و در منطق انقلاب، اسلام و مکتب سیاسی اسلام و اندیشه‌های امام این مردم هستند که همیشه باید در صحنه باشند و برای اداره امور مربوط به خود نقش‌آفرینی کنند زیرا این حقی است که خداوند به انسان داده و به انسانی که مقید است باید این حق را محترم شمرده و از آن استفاده کند.

انتخابات حق و تکلیف مردم است

جوانی انتخابات را حق و تکلیف مردم دانست و تصریح کرد: از ابتدای انقلاب امام(ره) و مقام معظم رهبری در هر انتخاباتی بر بحث مشارکت حداکثری تأکید کرده و دارند چون از نظر ایشان مردم ولی نعمت هستند و میزان رأی ملت است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خردادماه و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور حداکثری مردم، عنوان کرد: ایشان از آحاد ملت برای حضور در صحنه انتخابات دعوت کرده‌اند زیرا امروز دشمن تصور می‌کند انتخابات یک فرصتی را برایش ایجاد می‌کند که از طریق آن به جمهوری اسلامی ضربه بزند.

معاون سیاسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دشمنان جمهوری اسلامی طی این سال‌ها از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به انقلاب دریغ نکرده‌اند، اضافه کرد: کشور را تحریم و سپس مطالبه مذاکرده می‌کنند و در مذاکره خواهان این هستند که جمهوری اسلامی مذاکره موشکی کند و قدرت موشکی و هسته‌ای را از ما بگیرند.

دشمن؛ به دنبال کاهش مشارکت مردم

جوانی ادامه داد: وقتی دشمن نمی‌تواند از این طریق به خواسته‌های خود برسد تلاش می‌کند مردم را از رفتن پای صندوق‌های رأی منصرف کند چراکه مهم‌ترین سناریوی دشمن خصوصا جبهه استکبار جهانی (آمریکا) تضعیف ایران با کاهش مشارکت در انتخابات و نرفتن مردم پای صندوق‌های رأی است.

وی تبیین کرد: هر کسی که دلسوز کشور است باید سعی کند در ساخت ایران قوی قدمی بردارد و این مهم با حضور حداکثری در صحنه انتخابات رقم می‌خورد لذا مردم باید هوشمندانه و با بصیرت انتخابات حداکثری را رقم بزنند.

معاون سیاسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی اصل شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، شایسته و مناسب را یک تکلیف و وظیفه دانست و عنوان کرد: باید از بین کاندیداهای تأیید صلاحیت شده ببینیم کدام یکی تناسب بهتر و بیشتری را برای این جایگاه دارد و قادر است با دولتی که تشکیل می‌دهد به وضعیت موجود بهبود بخشد چون وضعیتی که در آن هستیم با وجود پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی اما با یک سری مشکلات مواجه‌ایم که مردم را اذیت می‌کند به طور مثال حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از جمله عدم رونق تولید، بی‌عدالتی، فاصله طبقاتی و مفاسد بخشی از این نارضایتی‌ها است.

شاخصه‌های رئیس جمهور اصلح

جوانی خاطرنشان کرد: شخص اصلح باید ضمن اینکه کشور را به بهترین وضع اداره کند بتواند تحول ایجاد کند و مشکلات را در مدت زمان کوتاه مرتفع نماید، رئیس جمهور باید در اجرای عدالت و مبارزه با فساد و مافیای فساد مبارزه کند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «حاج قاسم سلیمانی»، مطرح کرد: حاج قاسم به ولایت اقتدا و سرباز ولایت بود و رمز پیروزی این شهید والامقام نیز همین مؤلفه‌ها بود و اگر دولتمردان تفکر و اندیشه حاج قاسم را می‌داشتند امروز این مشکلات را نداشتیم.

معاون سیاسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه فرد شایسته ریاست جمهوری کسی است که بداند کلید حل مشکلات کشور در داخل و گفتمان ولایت و رهبری است، تصریح کرد: کسی که گفتمانش انقلابی و ولایت است اعتقاد دارد گرچه باید برای برداشتن و خنثی کردن تحریم‌ها تلاش کنیم اما به آن امید  نبندیم چون کشور دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی بالایی است که می‌توان از آن‌ها بهره گرفت.

جوانی به تبیین مؤلفه‌های دولت جوان انقلابی در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و عنوان کرد: مراد از دولت جوان سن و شناسنامه نیست و منظور از جوان فرد اهل میدان و کار و تلاش است یعنی شخص اصلح بتواند خودش و تیمش همواره در میدان خدمت‌رسانی نقش‌آفرینی کند.

کمرنگ بودن عدالت رنجش مردم را در پی دارد

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما شعار اصلی آن عدالت است و امروزه کمرنگ بودن عدالت باعث رنجش مردم شده است، تصریح کرد: شخص اصلح باید برای حل معضلات و مشکلاتی که موجب رنجش مردم شده نگاهش به اسلام و آموزه‌های دینی باشد و با اعتقاد و اطمینان قدم بردارد و به  کمک مردم و پشتوانه مردم امور را اصلاح و خود را خادم و نوکر مردم بداند.

معاون سیاسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور مطلوب کسی است که رویکرد فسادستیزی در او پررنگ، قاطع، ساده‌زیست و مردمی باشد، خاطرنشان کرد: اگر رئیس جمهور به مردم اعتقاد داشته باشد و با مردم صادق باشد قطعا مردم هم او را همراهی می‌کنند زیرا مردم پشتیبان رئیس جمهوری هستند که خادم آن‌ها باشد.

جوانی در پایان از عموم مردم ایران خواست با تأثی به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحنه انتخابات ۲۸ خردادماه حاضر شوند و این روز را به میدانی برای تولید قدرت در کشور تبدیل و فتح بزرگی نصیب مردم و شکست بزرگی را نصیب جبهه استکبار نمایند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات