صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۳۱۴۳۵

هفته طلايي!

پایگاه بصیرت / مهدي سعيدي

هفته طلايي انتخابات فرارسیده است. در طول ادوار انتخابات، تحولات و تحرکات اين هفته پاياني بوده که سرنوشت رئیس‌جمهور منتخب را رقم‌زده است. ائتلاف‌ها و کناره‌گیری‌ها در هفته پایانی بوده و احياناً سونامي رأی در آن شکل گرفته است. در اين روزها بايد به چند نکته توجه نمود:

نکات تحلیلی: 1- حقيقت آن است که مهم‌ترین توصيه به رأی‌دهندگان، مراقبت از منطق رأی دادن صحيح و عقلاني و پرهيز از دچار شدن به خطاي محاسباتي است. رأی آگاهانه و هوشمندانه در فضايي آرام و با حساب‌وکتاب دقيق، مبتني بر نيازها و ضرورت‌هایی که براي فرد وجود دارد، شکل مي‌گيرد و فهم و آگاهي که به‌تدریج شکل گرفته است. بايد تلاش نمود در دقايق پاياني دچار غفلت نشد و نيازهاي کاذب در ذهن ما جايگزين نيازهاي واقعي نشود! 2- معمولاً جريان حامي نامزدي که خود را بازنده انتخابات مي‌بيند، تلاش دارد تا در اين روزها با ايجاد «عمليات شوک» ميزان رأی عقب‌مانده خود را جبران کند و با تحريک عواطف و احساسات، بخشي از جامعه را که يا قصد رأی ندارند و يا فرد ديگري را براي خود انتخاب کرده‌اند، تحريک کرده و به ميدان بياورد. لذا از انواع و اقسام شگردهاي رسانه‌ای براي اغواگري و فريب بهره می‌گیرد که بايد نسبت به نيفتادن در اين دام هوشيار بود. در اين ايام بايد منتظر انتشار شايعات و دروغ‌پردازی‌های شاخ‌داری باشيم که مي‌تواند افکار عمومي را تحريک کرده و رأی آنان را بدزدد. از اين قبيل شگردها در ادوار گذشته انتخابات کم ندیده‌ایم. 3- جلوگيري از میدان‌داری برخي غضنفرها در اين روزها نيز اقدام مهمي است که بايد نسبت به آن هوشيار بود. افراد خام و کم‌توجهی که نسنجيده سخناني بر زبان مي‌آورند که بدون شک چيزي جز بازي در زمين رقيب و خدمت به قدرت گرفتن گفتمان رقيب نخواهد بود. مولانا در وصف چنين اقداماتي سروده است که: «عالمي را يک سخن ويران کند/ روبهان خفته را شيران کند!»

سخن پایانی: اقدام جرياني که تلاش دارد تا در دقايق پاياني، مردم را از حضور در انتخابات مأیوس کند و اجازه ندهد تا بيشترين آرا در صندوق‌هاي رأی ريخته شود، همان سناريوي تحريم است که بدون شک دشمنان انقلاب اسلامي طراحان آن هستند. انقلاب اسلامي در آستانه تحولي عظيم براي تحقق «دولت جوان حزب‌اللهی» است و اين فرصت تاريخي نبايد با خطاهاي دقايق پاياني ما از دست برود! 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات