صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۳۱۷۷۷

اجماع گروه های فلسطینی بر مقابله همه جانبه با اسرائیل

گروه های فلسطینی مستقر در لبنان اعلام کردند که مقاومت همه جانبه در برابر رژیم صهیونیستی تنها راه بازپس گرفتن حقوق ملت فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این موضوع روز پنجشنبه در جریان دیدار میان جنبش مقاومت فلسطین (حماس) به ریاست اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی این جنبش و گروه های فلسطینی در بیروت عنوان شد.

حسام بدران رییس دفتر روابط ملی حماس در بیانیه ای گفت: شرکت کنندگان در این دیدار اعلام کردند که مقاومت همه جانبه به ویژه مبارزه مسلحانه تنها راه باز پس گرفتن حقوق و نیز آزادی سرزمین و مقدسات فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی است و تحقق این هدف ادامه درگیری میدانی وهمیشگی با دشمن را می طلبد.

هشدار مشاور ولیعهد ابوظبی نسبت به آینده امارات/ اجماع گروه های فلسطینی بر مقابله همه جانبه با اسرائیل/ دیدار فرستاده ویژه پوتین با بشار اسد/ ممنوعیت سفر شهروندان امارات به 14 کشور

وی یادآورشد که قیام ملت فلسطین در نبرد موسوم به «شمشیر قدس» و تاکید بر وحدت پیرامون مقاومت، اقدامی جدی را برای بازنگری در طرح ملی آزادی سرزمین و بازگشت آوارگان و ایجاد کشور فلسطین در سراسر میهن ایجاب می کند.

در این بیانیه به شمار گروه های فلسطینی شرکت کننده در این دیدار و اسامی آنها اشاره ای نشده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۲۰ اردیبهشت ماه به مدت ۱۲ روز از هوا، زمین و دریا تهاجم خود را به نوار غزه شروع کرد، ولی فکر نمی‌کرد که با پاسخ کوبنده موشکی جبهه مقاومت فلسطین روبرو شود.

شاحه نظامی دو «جنبش حماس» و «جهاد اسلامی» در ۱۲ روز جنگ با استفاده از صدها موشک و راکت آن هم از نوع پیشرفته و تغییر تاکتیک جنگی خود، اقدام به پاسخگویی به حملات صهیونیست‌ها کرده‌اند و بنا بر اعلام منابع اشغالگران بیش از ۱۲ هزار راکت و موشک، سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.

همین اقدام موجب شد که کابینه رژیم صهیونیستی پس از۱۲روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه با آتش بس موافقت کند، اقدامی که بسیاری آن را دلیل ناکامی نتانیاهو برای دریافت رأی اعتماد از کنست رژیم صهیونیستی قلمداد می‌کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات