صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۳۲۰۷۳

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس: قیمت نهاده‌های دامی 460 درصد افزایش داشته است

حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی گفت: در سایه وجود رانت در تامین نهاده‌های دامی و تخصیص ارز 4200 تومانی به این موضوع قیمت نهاده‌های دامی 120 تا 460 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: در جریان بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 1400 ما در مجلس اصرار زیادی داشتیم تا ارز 4200 تومانی برای تامین نهاده‌های دامی حذف شود و این یارانه پنهان به صورت شفاف و روشن در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد، اما دولت حاضر به پذیرش این کار نشد.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: متأسفانه در سایه تخصیص این یارانه پنهان به واردات نهاده‌های دامی و ایجاد رانت در واردات این نهاده‌ها شاهد افزایش 120 تا 460 درصدی قیمت نهاده‌های دامی در کشور هستیم.
آزادیخواه خاطرنشان کرد: عامل دیگری که باعث افزایش قیمت نهاده‌ها شده بحث خشکسالی است که ما با کاهش علوفه در کشور مواجه شده‌ایم و همین مسأله سختی کار را در این حوزه تشدید کرده است.
وی افزود: با وجود همه این افزایش قیمت‌ها ما می‌بینیم که شیر و لبنیاتی که از دامداران خریداری می‌شود قیمتش افزایش چندانی نیافته و ما در کمیسیون کشاورزی از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در این زمینه گله‌مند هستیم.
آزادیخواه اظهار داشت: نمی‌شود مواد اولیه و نهاده با قیمت بالا در اختیار تولیدکننده قرار گیرد و محصول کار وی با قیمت پایین خریداری شود.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که ما می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم این است که با اصلاح الگوی کشت در مورد کشاورزان نهاده‌های جایگزین برای سویا و ذرت داشته باشیم تا به جای اینکه از کشورهای دور این نهاده‌ها را وارد کنیم خودمان در داخل با اصلاح الگوی کشت بتوانیم نهاده جایگزین را تولید کنیم و در اختیار دامداران قرار دهیم.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات