صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۳۲۴۶۸

وزیر خارجه سوریه: غربی‌ها با دروغ و تبلیغات منفی مانع بازگشت آوارگان سوری می‌شوند

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه سفر هیات روسی به دمشق را با محوریت اطلاع از مسائل و مشکلات شهروندان سوریه و کمک به تامین نیازهای آنها و  بسیار مهم توصیف کرد.
المقداد در گفت‌وگو با روسیا الیوم گفت که هیات‌های روسیه با بازدید از استان‌های مختلف سوریه و همچنین ملاقات با مسئولین وزارتخانه‌های متعدد از وضعیت کشور و امکانات موجود برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان سوری مطلع خواهد شد.
روز دوشنبه نیز نشست مشترک سوریه و روسیه برای پیگیری فعالیت کنفرانس بین المللی درباره بازگشت آوارگان و پناهندگان سوری در محل اجلاس‌های دمشق برگزار شد.
«الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه طی نطقی در این نشست گفت: باید تحریم‌های جمعی علیه ملت سوریه متوقف شود فقط به این دلیل که ملت سوریه حامی دولت مشروع است.
«میخائیل میزنتسیف» رئیس مرکز هماهنگی سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوری نیز گفت: تاکنون بیش از دو میلیون و دویست هزار آواره سوری در داخل و خارج این کشور به محل سکونتشان بازگشتند که بیشترشان از کشورهای همسایه به سوریه بازگشتند و روسیه هم بر اساس توافق‌های بین المللی به کمک های فراگیر برای بازگشت زندگی مسالمت آمیز در سوریه ادامه می‌دهد.
المقداد در گفت وگو با روسیا الیوم ادامه داد: سوریه از بازگشت فرزندانش به میهن خود استقبال می‌کند، اما این کشورهای غربی هستند که از طریق تبلیغات منفی، دادن اطلاعات غلط و دروغ و جعل واقعیت‌ها مانع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان می‌شوند.
«بثینه شعبان» مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه نیز سفر هیات روسی به سوریه را موضوعی طبیعی در چارچوب روابط راهبردی میان دو کشور در مبارزه با تروریسم و ایجاد روابط بهتر در آینده توصیف کرد.
شعبان افزود: روابط سوریه و روسیه  از دهه‌ها پیش محکم بوده است و در دهه اخیر در نتیجه  موضع‌گیری دو کشور در قبال تروریسم که سوریه را مورد حمله قرار داده و در نتیجه حمایت روسیه از سوریه  افزایش یافته است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات