صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۳۲۴۸۴

طرحی با عنوان مدیریت فضای مجازی که برداشت پلیسی از آن شد!

تقی پور، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مرکز پژوهش‌ها کار کارشناسی سنگینی را با حضور تمام کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات انجام داده و اصلاحات بسیار گسترده‌ای در طرح اولیه صورت گرفته است.

اکثر انتقادها و شکایت‌ها مربوط به طرح اولیه بود که طرح خامی بوده است، اما طرح جدید فرصت‌های گسترده‌ای برای ساماندهی فضای مجازی و توسعه کسب و کارهای مجازی ایجاد می‌کند.

این طرح به دنبال مسدود کردن هیچ کدام از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجوی از قبیل گوگل، اینستاگرام و بقیه نیست و در آن تأکید شده است که تا زمانی که نرم افزارهای مشابه در داخل رشد نکنند و همه سرویس‌های مشابه را ارائه ندهند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

نوباوه، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز معتقد است: در طرح سامان‌دهی فضای مجازی هیچ محدودیتی برای فعالیت پلتفرم‌های خارجی در کشور وجود ندارد اما آنها باید در ایران نماینده حقوقی داشته باشند و مسؤولیت عواقب کار خود را بپذیرند.

این قوانین فقط محدود به ایران نیست و کشورهای دیگر هم دارای چنین قوانینی هستند. اتحادیه اروپا در رابطه با فضای مجازی به مراتب سختگیرانه‌تر از این حد و اندازه‌ای است که ما در این طرح آورده‌ایم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات