صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۳۲۶۲۶

بازنده اصلی ماجراجویی علیه ایران!

پایگاه بصیرت / حمید خوش‌آیند

به دنبال لفاظی‌های مقامات صهیونیستی علیه ایران، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با انتشار سرمقاله‌ای به مسئولان ارشد مستقر در تل‌آویو هشدار داده در جریان جنگ دریایی با ایران، با آتش بازی نکنند چراکه در هرگونه درگیری با ایران، اسرائیل طرف ضعیف‌تر است.

گزاره‌های تحلیلی: 1- پس از سانحه کشتی نفت‌کش صهیونیستی در دریای عمان، در حالی مقامات صهیونیستی آشکارا از حمله به کشتی‌های ایرانی سخن می‌گویند که جمهوری اسلامی ایران، هرگونه تعرض به امنیت ملی خود را برنتابیده و در مقابله با تهدیدات خارجی به‌ویژه از سوی رژیم صهیونیستی و سایر کشورها و نیروهای متخاصم، ولو در شرایط دشوار تحریم هم که باشد، از قدرت مخربی در پاسخ به متجاوزان برخوردار است. ایران هرگز اجازه نمی‌دهد که موازنه امنیت، تهدید و وحشت که به لطف جبهه مقاومت علیه رژیم جعلی شکل گرفته است، با ماجراجویی‌های صهیونیستی و شرکای غربی و عربی‌اش به هم بخورد. 2- مقامات صهیونیستی و همچنین برخی شرکای غربی‌اش ازجمله آمریکا و انگلیس در حالی ایران را متهم به دست داشتن در حمله به کشتی صهیونیستی می‌کنند که در دو سال گذشته 12 نفت‌کش ایرانی که به مقصد بنادر سوریه در حال حرکت بودند، توسط یگان تکاوری «شایتت ۱۳» رژیم جعلی صهیونیستی در دریای مدیترانه و سرخ مورد حمله قرار گرفته‌اند. این نشان می‌دهد که «منشأ تنش» و بحران‌آفرینی و هرگونه درگیری احتمالی در منطقه را باید در تل‌آویو جستجو کرد نه در تهران. 3- برخی کشورهای خارجی و پادوهای داخلی آن‌ها مایل‌اند که اتفاقات در دریای عمان را به روی کار آمدن دولت جدید در ایران ربط دهند و آن را یکی از نتایج این دولت بدانند. دراین‌باره باید تأکید داشت، تغییر دولت‌ها در ایران هیچ تأثیری در کاهش یا افزایش تقابل و تنش ایران و رژیم غاصب صهیونیستی ندارد. در دولت‌های هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی، حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی یکی از موضوعات کلیدی و کلان سیاست خارجی ایران بود و تل‌آویو نیز همیشه دنبال تنش‌زایی با ایران و اقدامات تروریستی علیه ایران بوده است، در دولت فعلی نیز همین روال ادامه خواهد یافت.

نکته پایانی: ایران از قدرت بازدارندگی بالا و توانمندی‌های هوشمند و پیچیده‌ای در حوزه‌های مختلف امنیتی و نظامی برخوردار است. رژیم صهیونیستی که بیش از 90 درصد مایحتاج و کالاهایش از مسیرهای دریایی منتقل می‌شود، نباید ایران را به هدف گرفتن کشتی‌ها و ناوگان حمل‌ونقل دریایی‌اش تهدید کند یا با همراهی واشنگتن و لندن درصدد تشکیل اقدام جمعی علیه ایران باشد. در هرگونه ماجراجویی، قطعاً صهیونیست‌ها بازنده هستند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات