صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۳۲۸۱۳

وزیر دفاع ترکیه: جان سربازانمان را در افغانستان به خطر نمی‌اندازیم

وزیر دفاع ترکیه در خصوص اداره فرودگاه کابل به دست نظامیان این کشور گفت که این موضوع در روزهای آتی مشخص خواهد شد.

 «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (پنج شنبه) گفت که موضوع مدیریت و مسئولیت امنیتی فرودگاه کابل در روزهای آتی مشخص می‌شود.
او به خبرگزاری آناتولی گفت که از نظر ترکیه جان سربازانش در افغانستان از هر چیز دیگری مهم‌تر است و ترکیه سربازانش را به خطر نمی‌اندازد.
دولت ترکیه پیشنهاد داده که بعد از خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان، مدیریت و حفاظت از فرودگاه بین‌المللی کابل را به شرط حمایت‌های مالی، سیاسی و لجستیک متحدانش مخصوصا واشنگتن، برعهده بگیرد.
«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان نیز ماه گذشته تایید کرد که این کشور و ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای خارجی، در حال مذاکره هستند و تنها برخی مسائل باقی مانده است.
ورود ترکیه به بحران افغانستان با سخنان شب گذشته رجب طیب اردوغان وارد فاز دیگری شد. او گفت که حاضر است با رهبر طالبان دیدار کند و پیش از این نیز گفت‌و‌گوهایی میان ترکیه و طالبان صورت گرفته است.
اردوغان دیروز با «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان نیز به صورت تلفنی گفت‌و‌گو و از گسترش بحران در این کشور ابراز نگرانی کرد.
رییس جمهور ترکیه در حالی از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده است که حملات طالبان افزایش یافته و اعضای این گروه مراکز ۹ ولایت را تصرف کرده‌اند. با تشدید حملات طالبان هزاران تن از غیرنظامیان در افغانستان کشته و زخمی‌ شده‌اند. در عین حال براساس آمارهای وزارت مهارجرین و بازگشت‌کنندگان افغانستان، بیش از ۵۷ هزار خانواده در سراسر این کشور در نتیجه جنگ‌های اخیر آواره‌ شده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات