صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۳۲۸۵۵

تجزیه و فروپاشی؛ حاصل اشغال کشورها از سوی آمریکا

درگزارشی در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز آمده است که فروپاشی افغانستان ممکن است ضربه ای دیگر به اعتبار آمریکا وارد کند. فروپاشی سریع افغانستان اعتبار آمریکا را زیر سوال می برد و عقب نشینی اش از افغانستان این احساس را ایجاد می کند که حمایت های آمریکا دیگر نامحدود نیست!

روشن است که استیفان ارلانگر نویسنده این گزارش اعتبار آمریکا و اقدامات خیرخواهانه اش برای دولت ها و ملت ها بدون هیچ چشمداشتی و فقط برای آزادی آنها از نظام های دیکتاتوری و استبدادی و گروه های تکفیری و برقراری دموکراسی و حقوق بشر را باور دارد.
همچنین پرواضح است که نویسنده ایمان دارد که اشغال افغانستان و عراق از سوی آمریکا و حمایتش از ائتلاف متجاوز علیه یمن و مشارکتش در تخریب لیبی و محاصره ملت ایران و ونزوئلا و کوبا و لبنان و غزه و... فقط برای ترسیخ ارزش های غربی و در راس آنها دموکراسی و حقوق بشر است! و به نظر می رسد که پس از عقب نشینی امریکا از افغانستان، اعتبار آمریکا از نظر نویسنده زیرسوال رفته است!
ما اینک نمی خواهیم که با نویسنده گزارش نیویورک تایمز درباره اعتبار امریکا وارد بحث ومناقشه شویم، زیرا او شاهد است که چگونه آمریکا از نظام هایی که فاقد قانون اساسی و پارلمان و انتخابات و دموکراسی و حقوق بشر هستند و نظام های استبدادی و سرکوبگر مانند نظام آل سعود و آل زاید و آل خلیفه که اجساد مخالفان خود را با اره قطعه قطعه می کنند، به صورت نامحدود حمایت می کند.
اما حمایت آمریکا از رژیم غاصب و صهیونیست به گواه تمام گزارشهای سازمان ملل به ذهن نویسنده خطور نکرد زیرا این یک وظیفه مقدس از نقطه نظر غرب و تمام نخبگان سیاسی و فکری آن به شمار می آید. این حمایت برای تاکید و تثبیت اعتبار آمریکا است؛ زیرا بدون این حمایت اساسا آمریکا هیچگونه اعتباری ندارد.
استیفان ارلانگر نویسنده گزارش مزبور با همین نگاه بسته و خودبرتربین غربی ها به حوادث افغانستان می نگرد. او براین باور است که اشغال افغانستان توسط آمریکا با هدف نجات این کشور بوده است و اینک عقب نشینی آن موجب از هم پاشیدگی افغانستان شده است. در حالی که از یاد برده است که از هم پاشیدگی افغانستان اساسا در راس اهداف آمریکا بوده است. و این همان اهدافی است که امریکا در عراق و سوریه و یمن و لیبی و تمام کشورهای عربی و اسلامی دنبال می کند. از نظر کسانی که از غرور و خودبرتربینی غربی رها شده اند، اعتبار آمریکا فقط در گرو فروپاشی افغانستان و کشورهای عربی و اسلامی به منظور تامین منافع "اسراییل" است. آمریکا به دنبال آن است تا در کشورهایی که آنها را خطری برای منافع خود می بیند، هرج و مرج و تنش ایجاد کند. در واقع تجزیه، فروپاشی، جنگ داخلی، درگیری ، هرج و مرج، ویرانی و غارت ااز جمله کالاهای امریکایی به کشورهایی است که آنها را اشغال کرده است؛ اگر غیر از این باشد، می بایست به اعتبار آمریکا شک کرد!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات