صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۳۲۹۴۶

ژنرال صهیونیست: رخدادهای کابل کاملا به زیان اسرائیل است/فروپاشی استراتژی آمریکا در جهان

 روزنامه معاریو به نقل از ژنرال احتیاط «یسرائیل زائیف» فرمانده سابق بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل به شدت از فروپاشی سریع و فوری اوضاع در افغانستان غافلگیر شده است.
این ژنرال صهیونیست وقوع چنین حادثه‌ای را دراماتیک و غافلگیر کننده توصیف کرده و افزود: ما در واقع فروپاشی استراتژی آمریکا را در جهان مشاهده می‌کنیم.
وی با اصلاح گر خواندن قدرت‌های استعماری آمریکا، شوروی و بریتانیا گفت: وقتی آمریکایی‌ها دوبار و روسیه و بریتانیا هر یک یک بار در این کشور (افغانستان) شکست می‌خورند این به آن معنی است که در این کشور جایگاهی برای طرف‌های اصلاح گر وجود ندارد، محال است که شرایط در این کشور تغییر پیدا کند و اگر تغییری هم به وجود آمده بود به ضرب حضور نظامی انجام گرفت.
این فرمانده سابق ارتش اسرائیل عقب نشینی آمریکا در قبال ایران را هم در راستای فروپاشی استراتژی آمریکا توصیف و ادعا کرد وقتی آمریکایی‌ها در اندیشه کاهش تحریم‌ها علیه تهران بر آمده و به دنبال آن هستند که ایرانی‌ها به ساختار اقتصادی طبیعی خود بازگرداند در واقع کار دامنه دار کردن این ناکامی آمریکایی را محقق می‌سازند.
به گفته این نظامی سابق رژیم صهیونیستی، ادامه چنین شرایطی اسرائیل را به بخشی از گروه بازندگان این فرایند تبدیل خواهد کرد.
وی تاکید کرد: واقعیت شکست آمریکا در افغانستان امر تازه‌ای نیست و از مدتها پیش آغاز شده بود اما امروز ما شاهد آن هستیم که بایدن در مقابل ایران دچار نرمش و انعطاف شده است... مشکل اصلی ما افغانستان نیست بلکه ایران است که اسرائیل معتقد است باید فشارهای بسیار شدیدی بر آن وارد شود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات