صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۳۳۲۴۰

معاون رییس جمهور: رییس جمهور برنامه های تحول آفرین دارد

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه عمل نکردن به وعده ها موجب آسیب دیدن سرمایه های اجتماعی شده است، گفت: رییس جمهور در همه حوزه ها برنامه های تحول آفرین تهیه کرده اند.

 سید محمد حسینی صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهدای هشتم شهریور با بیان اینکه براساس آموزه های قرآن، شهدا زنده هستند، اظهار کرد: در جوار شهدا عهد و پیمان می بندیم راه شهدا را ادامه دهیم. مردم هنگام تشییع پیکرهای رجایی و باهنر اعلام کردند راه شهدا را ادامه می دهند. این راه ادامه پیدا کرد.
وی ادامه داد: دولتی در راس کار است که افتخارش ادامه راه شهدا هست. شهید رجایی دولت خود را برگرفته از مکتب اسلام می دانست. امام (ره)از این  شهید رجایی و باهنر  به عنوان دو همرزم یاد کردند. هر دو شهید معلم، متواضع و مردمی و الگوی عملی برای پیوند اخلاق و سیاست بودند. آنها بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی را ولایت فقیه می دانستند.
حسینی ادامه داد: زمانی که بنی صدر خود را عقل کل می دانست و با شگردهای جنگ روانی آشنایی داشت و خود را منجی جلوه داده بود اما شهید رجایی و باهنر براساس مکتب اسلامی عمل می کردند.

 وی با بیان اینکه گذشت زمان نمی تواند یاد و خاطره این دو شهید را  از بین ببرد، افزود:  رجایی از طبقه اشراف نبود و وقتی رییس جمهور شد، اخلاق بالانشینان را پیدا نکرد. شهید باهنر انسانی فاضل و از شاگردان آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی بود. این دو شهید هنوز معلم بشریت هستند.
 معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: شهید رجایی و باهنر مقام را برای منافع شخصی نمی دانستند بلکه قدرت را وسیله ای برای خدمت به مردم می دانستند.  اگر کسی خود را خادم مردم بداند، کسی نمی‌تواند آرام و قرار داشته باشد و تلاش می کند به مردم خدمت کند. بنی صدر می خواست کل قدرت را در اختیار بگیرد و شهید رجایی مظلوم بود اما به تدریج حقایق بر مردم آشکار شد. اکنون هم دولتمردان باید تلاش کنند در مسیر این دو شهید قرار بگیرند. این دو، دولتمرد در تراز انقلاب اسلامی هستند.
حسینی با تاکید بر اینکه‌ دولت به دنبال خدمت به مردم بدون جار و جنجال است، گفت: مجلس انقلابی رای بالایی به وزرای دولت داد و الان همه باید تلاش کنیم تا مسیر خدمت به مردم دنبال شود. عمل نکردن به وعده ها موجب آسیب دیدن سرمایه های اجتماعی شده است. باید این اعتماد مجدد جلب شود. با این وضع موجود ره به جایی نمی بریم بلکه نیاز به تحول داریم. رییس جمهور در همه حوزه ها برنامه های تحولی تهیه کرده اند که یک نمونه آن ساخت ۱ میلیون مسکن در هر سال است که کار سختی است اما می‌تواند در همه زمینه ها جهش ایجاد کند. همه باید در این زمینه به دولت کمک کنند.
معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به میثاق نامه اعضای هیات دولت، اظهار کرد: کسی که در دولت است باید دندان طمع را بکشد و دنبال خدمت به مردم باشد. زیبنده نظام اسلامی نیست که برخی مدیران به گونه ای عمل کنند که الان در زندان باشند. باید مدیران با فساد و رانت مقابله کنند.
وی خاطرنشان کرد: وزرا در مجلس وعده‌هایی داده اند و شش ماه و یکسال دیگر از آنها درباره تحقق این وعده ها سوال می شود. رهبری فرمودند مسئولان نباید نسبت به وعده ها بی اعتنا باشند. مدیران باید با مردم در ارتباط باشند تا مشکلات مردم حس کنند و تلاش کنند تا مشکلات حل شود نه اینکه فقط به مردم دلداری دهند. روحیه مردمی بودن دولت باید حفظ شود.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات