صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۳۳۲۵۰
رئیس موسسه بیولوژیکی اسرائیل:

مردم ما موش آزمایشگاهی واکسن آمریکایی بودند/ اجازه ندادند خودمان واکسن بسازیم/ فایزر فقط برای ۴ تا ۵ ماه خوب بود

شموئل شپیرا فردی است که در هشت سال گذشته ریاست یکی از مخفی ترین و مهمترین نهادها در اسرائیل را بر عهده داشته است. وی رئیس موسسه بیولوژیکی در Ness Ziona بود.

 وب سایت رسمی روزنامه یدیعوت احرونوت در مصاحبه ای با یک پروفسور اسرائیلی به مسئله واکسیناسیون در اسرائیل پرداخت.

در این گزارش آمده است: پروفسور شموئل شپیرا فردی است که در هشت سال گذشته ریاست یکی از مخفی ترین و مهمترین نهادها در اسرائیل را بر عهده داشته است. وی رئیس موسسه بیولوژیکی در Ness Ziona بود. او کسی است که بعد از شیوع همه گیری کرونا، ساخت واکسن اسرائیلی را عهده دار شد.

پروفسور شموئل در رابطه با واکسن فایزر و واردات آن به اسرائیل گفت: "ما کشوری هستیم که به اندازه کافی مهم و بزرگ هست و میتوانیم واکسن مخصوص خود را داشته باشیم. ممکن است فردا روابط خوبی با این کشور [آمریکا] یا کشور های دیگر نداشته باشیم و واکسن از آنها دریافت نکنیم.

اسرائیل آزمایشگاه تست واکسن آمریکایی بود/ اجازه ندادند خودمان واکسن بسازیم/ فایزر فقط برای ۴ تا ۵ ماه خوب بود
"مقامات دولتی ماه ها مارا متوقف کردند. من اسناد دارم. واقعاً تباهی است."

 

وی در جمله‌ای کنایه آمیز درباره واردات واکسن های فایزر و مدرنا به اسرائیل با اشاره به اینکه از ساکنان این منطقه به عنوان موش آزمایشگاهی واکسن فایزر استفاده شده گفت: "ممکن است مدیرعامل یک شرکت تصمیم بگیرد که آزمایش برای بررسی نتیجه واکسن هایشان را نه بر روی شهروندان اسرائیل، بلکه بر روی شهروندان سنگاپور انجام می دهد. آنوقت چکار کنیم؟ "

شموئل شپیرا درباره علت اینکه چرا واکسن اسرائیلی ساخته نشد، گفت : من مستندانی دارم که نشان میدهد مقامات دولت ماه ها مارا متوقف کردند. آنها گفتند ساخت واکسن اسرائیلی غیر ضروری است. ما در جولای ۲۰۲۰ یک واکسن موثر را در دست داشتیم. وزارت بهداشت، چهار مرتبه ما را به دلایلی که در نظر من و بسیاری از افراد موسسه بی ربط بود، رد کرد.

در رابطه با دور سوم واکسیناسیون باید بگویم که مشکلات زیادی در این رابطه وجود دارد. وقتی در یک مشکل پزشکی جدی وجود دارد، ما تلاش میکنیم که از چندین جهت متفاوت به عامل بوجود آورنده آن مشکل ضربه بزنیم. اما در اینجا آنها دوباره برای دفعه سوم، از همان راه قبلی و با همان واکسنی که برای این نوع جهش یافته متناسب نیست، به کرونا حمله می کنند.

فکر نمی کنم واکسن فایزر، واکسن فوق العاده ای بود. این واکسنی بود که برای چهار تا پنج ماه خوب بود، اما در مقابل جهش های جدید، سریعا کارایی خود را از دست میدهد.

اساساً ما همچنان آزمایشگاه جهان برای مشاهده نتیجه واکسن هستیم، در تزریق نوبت اول و دوم واکسن ها، ما آزمایشگاه واکسن بودیم و اکنون در دور سوم تزریق واکسن، وضعیت ما هنوز مانند دور اول و دوم است و آزمایشگاه جهانی واکسن هستیم. خود من واکسن نمیزنم و کمی منتظر میمانم ببینم چه میشود.

 یدیعوت احرونوت در گزارش خود نوشت : "او در کتابی که قرار است منتشر کند، The Pandemic Circus، مکرراً می گوید: اسرائیلی های واکسینه شده، در واقع در آزمایش جمعی یک شرکت تجاری شرکت کردند."

در کشوری [رژیم صهیونیستی] که کلمه "pfizer" را به یک کشتی نجات بین المللی تبدیل کرد، پروفسور شپیرا هنوز به [واکسن] اسرائیلی خود اعتقاد دارد.

اسرائیل آزمایشگاه تست واکسن آمریکایی بود/ اجازه ندادند خودمان واکسن بسازیم/ فایزر فقط برای ۴ تا ۵ ماه خوب بود
اسرائیلی های واکسینه شده، در واقع در آزمایش جمعی یک شرکت تجاری شرکت کردند
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات