صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۳۳۳۲۰

برگزاری دور چهارم گفت‌وگوهای ایران و عربستان

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، با بیان اینکه نظر دولت عراق درباره پذیرش زوار اربعین حسینی بزودی اعلام می شود، تایید کرد که دور چهارم گفت‌وگوهای ایران و عربستان برگزار خواهد شد.

ایرج مسجدی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، به جمع بندی اجلاس حمایت منطقه ای از عراق پرداخت و با موفق ارزیابی کردن آن از توافقاتی قریب الوقوع با بغداد درباره زوار اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و نیز چگونگی ادامه مذاکرات ایران و عربستان خبر داد.
سفیر ایران درباره دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با مقام های اماراتی و کویتی در حاشیه اجلاس بغداد و اینکه چرا درباره عربستان سعودی چنین چیزی مشاهده نشد، گفت: به دلیل اینکه ما (ایران و عربستان) سه دور مذاکره کرده بودیم و روسای مذاکره کننده دو کشور با هم صحبت های مختلفی داشتند، قرار شد این مذاکرات ادامه یابد و چون با تشکیل دولت جدید در ایران مواجه شد، گفت وگوها موکول به شکل گیری دولت جدید جمهوری اسلامی شد. در واقع صلاح بر این شد که ما همان روند مذاکرات را در پیش بگیریم و ادامه بدهیم.
مسجدی ادامه داد: فکر می کنم این اتفاق (ادامه مذاکرات ایران و عربستان سعودی) روی خواهد داد.
وی درباره مکان برگزاری این گفت و گوها گفت: دور بعدی (چهارم) شاید در بغداد و مکان دورهای بعدی هم بنا به توافق طرفین خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات