گروه رسانه/ نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در روزهای ۱۷ تا ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ در مقیاس ملی انجام شده است. اطلاعات این نظرسنجی با رعایت اصول علمی و با در نظر گرفتن جمعیت ۱۸ سال به بالای کل کشور (اعم از مناطق شهری و روستایی) با تعداد نمونه ۱۵۷۰ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی گردآوری شده است.
بر اساس نتایج نظرسنجی، ۴۴.۸ درصد کسانی که از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند، اصلاً نگران فاش شدن اطلاعات شخصی خود در رسانههای اجتماعی نیستند. ۹.۶ درصد به میزان کم، ۱۶.۸ درصد به میزان زیاد و ۱۳.۹ درصد تا حدودی در این خصوص احساس نگرانی میکنند. ۱۴.۸ درصد کاربران کاملاً نگران فاش شدن اطلاعات شخصی خود در رسانههای اجتماعی هستند.
مردان بیشتر از زنان در این خصوص اظهار نگرانی کامل و زیاد کردهاند. ۵۳.۶ درصد از کسانی که فقط از رسانه های اجتماعی داخلی استفاده می کنند اصلاً نگران فاش شدن اطلاعات شخصی خود در رسانههای اجتماعی نیستند. این نسبت برای کسانی که فقط از رسانه های اجماعی خارجی استفاده میکنند ۴۸.۹ درصد است.
این در حالی است که سال گذشته رییس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام در سایت های بین المللی به فروش گذاشته شده است.
سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز با اشاره به مشتری خاص این بیگ دیتاها گفت: پاول دورف همان مالکی است که برای ارائه خدمات تلگرام از ما پول نمیگیرد در نتیجه برای درآمدزایی این اطلاعات را به کسانی که نیاز به آنها برای تجزیه و تحلیل کشور ما دارند میفروشد. مسلماً اطلاعات ما در تلگرام مشتری خاص خودش را دارد مشتریای مثل آمریکاییها، رژیم صهیونیستی و منافقین و هر گروهی که ظرفیت نیروی عملیاتی مخالف علیه ما را داشته باشد؛ و نمونه آن حادثه دهم دی ماه سال جاری است.