صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۳۳۸۳۷

مجاهدان عرصه تبيين

پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی

آنچه در ميان حماسه باشکوه اربعين حسيني بيش از هر چيز ديگر محوريت يافته است، نقش بزرگ بانويي است که حادثه روز دهم سال شصت‌ویک هجري را در طول سفري چهل‌روزه، به مبدأ تاريخ عشق و حريت و عدالت‌خواهي تبديل کرد و براي هميشه تاريخ به چراغ راه عدالت‌خواهان و مجاهدان راه حق بدل نمود!

در سناريوي طراحي شده خاندان ابوسفيان، همه‌چیز به‌دقت تدبير شده بود تا صداي 72 آزادی‌خواه بزرگ تاريخ در ميان ضربات شمشيرها خفه شود و خط تحريف، آنان را زیاده‌خواهانی خارجي معرفي کند که براي ايجاد اختلاف و فتنه و کسب قدرت بر امام جامعه اسلامي خروج کرده بودند که درنهایت به سزاي اعمالشان رسيدند و با ذلت و خواري به دست سپاه اسلام سرکوب شدند! در اين معرکه بزرگ و جنگ ادراکي تدارک ديده‌شده، همه‌چیز براي ارائه چنين تصويري انحرافي از قيام حسيني فراهم بود، اما آنچه در اين ميان مغفول مانده بود و دشمن توان ارزيابي و مهار قدرت آن را نداشت، نقش مجاهداني بود که هرچند سلاحشان در معرکه خون و آتش کارکرد نداشت، اما سفيراني بودند که در معرکه جهاد تبيين توانستند، حماسه‌اي بزرگ، عاشورا را به‌عنوان بزرگ‌ترین قيام رهایی‌بخش بشريت در دفتر تاريخ ثبت کنند! ميدان‌دار اين جهاد بزرگ حضرت زینب (س) بود که با تحمل همه مصائب و مشکلات، نگذاشت در اين معرکه يزيديان، راه حقيقت گم گردد و خورشيد پرفروغ اسلام علوي در سايه سيطره بنی‌امیه محو شود.

داستان جنگ شناختي دشمن براي ذبح حقيقت با ابزار تحريف، داستاني مختص به سال 61 هجري نيست، قصه هميشه تاريخ در تقابل جبهه حق و باطل است که امروز نيز انقلاب اسلامي که تداوم‌بخش نهضت حسيني است، در همان معرکه به مصاف جبهه استکبار جهاني رفته است! امروز زياده‌خواهان عالم و دشمنان عدالت و آزادي با همه توان تلاش دارند تا با اسلام هراسي، ايران هراسي، خامنه‌ای هراسي، سپاه هراسي و ... تصوير معوجي از حقيقت ارائه دهند و با شبهات گسترده، توده‌های ناآگاه را گمراه کرده و اردوگاه جبهه حق را به محاق ببرند! اينجا است که تربیت‌یافتگان مکتب اربعين بايد سربازان و افسران جنگ نرم شوند و پيشگام و پرچم‌دار «جهاد تبيين»، باشند و با همه هوشمندي و خوش‌فکری و استقامت و پايداري، نقشه‌های دشمن را خنثی کنند.

حکيم انقلاب اسلامي که پیش‌ازاین بارها فرمان «حي علي الجهاد» در عرصه جنگ نرم را فرياد زده بودند، ديروز در سخناني به مناسبت اربعين حسيني، حجت را بر همه تمام کردند! از امروز فصل جديدي براي اربعينيان آغاز شده است!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات