صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۳۴۳۱۶

حامیان «برج عاج» روحانی زنده‌اند!

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

یادتان هست که سال گذشته آقای قالیباف برای تشکر از کادر درمان از بخش‌های مختلف مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) دیدار کرد و در بخش ICU کرونایی این بیمارستان حضور یافت و روحانی بلافاصله جلسه روز بعد خود با وی را که قرار بود در ۱۵ مهر ۱۳۹۹ برگزار شود، لغو کرد! اما روحانی با انتقادات گسترده مردمی مواجه شد و در توجیه رفتار خود گفت: «من هرگاه شک داشتم که جلسه‌ای را برگزار کنم یا نه؟ سمیناری باشد یا نه؟ اجتماعی تشکیل شود یا نه؟ از ستاد ملی مقابله با کرونا پرسیدم و هرچه گفتند، عمل کردم!». او به این بهانه، فقط از پشت شیشه دودی مردم را می‌دید و حتی با این روش، نظرسنجی هم می‌کرد!

نکات تحلیلی: 1- در روزهای گذشته با افزایش سفرها و دیدارهای مردمی دولت سیزدهم با مردم، رسانه‌های اصلاح‌طلب که دو سال نسبت به یکجانشینی روحانی در کاخ ریاست جمهوری سکوت کرده بودند، اکنون زبان به انتقاد گشوده‌اند که دولت رئیسی کار تبلیغاتی می‌کند! کسی نیست که بپرسد؛ اگر این کار تبلیغاتی است، حتماً خانه‌نشینی دوساله روحانی، فعالیت فوق‌العاده جهادی و انقلابی برای حل مشکلات مردم بود؟! 2- اگر بگوییم که دولت سیزدهم برج عاج نشین نیست که بدون توجه به دغدغه‌های مردم، حیات نباتی داشته باشد، سخنی به‌گزاف نگفته‌ایم؛ زیرا دولتمردان امروزی به‌راحتی در میان مردم رفت‌وآمد می‌کنند و صرفاً مشکلات را از دوربین مداربسته هیئت دولت نمی‌بیند. حضور در بین مردم، شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها و پیگیری اصلاح آن، می‌تواند اعتماد عمومی تخریب‌شده توسط دولت لیبرال را بازسازی کند.

نکته پایانی: یکی از روش‌های همیشگی جنگ رسانه‌ای جریانات غیرانقلابی این بوده است که نظام را با مسائل حاشیه‌ای مواجه کنند تا از حل مشکلات مردم باز بماند. اکنون نیز با تاکتیک برجسته‌سازی برخی از اتفاقات و حتی شبهه‌سازی در حاشیه برخی رخدادها، به دنبال آن هستند که اولاً دولت را مشغول به موضوعات جزئی کنند و آن را از مشکلات اصلی مردم غافل نمایند و ثانیاً مردم را نسبت به برنامه‌های دولت ناامید کنند تا شاید بتوانند مجدداً با جادو و سِحر مذاکره، نظر مردم را به خود جلب کرده و به قدرت بازگردند! این طیف در حال احیای برج عاج مخروبه لیبرال‌ها هستند. باید مراقب بود در دام‌های نامرئی آن‌ها نیفتاد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات