صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۴۴۰۲

ماجرای ربایش نفتکش ایرانی چه بود؟

پس از ربایش نفتکش ایرانی توسط دزدان دریایی که حامل ۷۰۰ هزار بشکه نفت بود، ماموریت بازپس‌گیری آن به نیروهای سپاه سپرده شد.
ندسا بلافاصله وارد عمل شده و موفق شد در نزدیکی سواحل چین به کشتی رسیده و پس از درگیری با دزدان دریایی، نفتکش ایرانی را آزاد کرده و به سمت کشور بازگرداند.
در مسیر بازگشت به ایران از صبح روز یکشنبه ۲ آبان‌ماه، هنگامی که کشتی به محدوده حدود ۶۰۰ کیلومتری چابهار رسیده بود، دو ناو آمریکایی به نفتکش نزدیک شده و به نوعی برای نمایش قدرت خود که کنترل آبراه‌ها در اختیار آن‌هاست و ... قصد ورود به کشتی و بازرسی از ان را داشتند.
در این هنگام به سرعت قایق‌های سپاه به منطقه رویارویی اعزام شده و با گشت زنی در اطراف کشتی مانع متوقف کردن آن می‌شوند. در جریان این رویارویی نیروهای سپاه با آمریکایی ها، طرف آمریکایی برای ایجاد رعب و وحشت، هلیکوپتر خود را به سمت نفتکش ایرانی می‌فرستد که در مقابل ایران نیز هلیکوپتری به سمت ناو آمریکایی ارسال می‌کند.
علاوه بر این ، ۵ قایق ایرانی به فاصله حدود ۱۰ تا ۱۲ متری ناو آمریکایی نزدیک شده و هشدار می‌دهند در صورت تداوم تحرکات اقدام خواهند کرد که نهایتا آمریکایی‌ها مسیر خود را تغییر داده و دور می‌شوند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات