صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۳۴۶۸۸

آفات شجره طیبه بسیج

پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی

هر گوهر ارزشمندي در عالم، بدون شک در معرض آفات و تهديداتي است که بايد با هوشمندي و دقت نظر از دچار شدن به آن خود را مصون دارد. بسيج اين گوهر مقدس مخلوق انقلاب که همه عمر خود را وقف خدمت به انقلاب و ملت کرده است نيز مصون از اين آسيب‌ها نيست. ضمن آنکه دشمنان بسيج نيز بیکار ننشسته‌اند و هرلحظه در حال طرح‌ریزی حربه‌ها و ترفندهايي در اين مسير هستند.

در اين مسير دو پرتگاه انحراف و ارتجاع در مسیر حرکت بسیج طرح‌ریزی شده است. بسيجيان آنگاه در معرض انحراف‌اند که در حين گام برداشتن در مسير تحقق آرمان‌هاي انقلابي، خود را ملزم به اصول و چارچوب گفتمان انقلابي ندانند و با عبور از اسلوب و مرزهاي فرهنگ بسيجي، در مسير انحراف قرار گيرند؛ اما ارتجاع برآمده از تزلزل در باورها و اراده‌ها در تداوم مسير انقلابي‌گري است؛ آنجا که عنصر انقلابي به دليل ضعف‌هاي دروني و يا عوامل بيروني، تداوم مسير را ناممکن مي‌بيند و دست از انقلابي‌گري مي‌شويد و عقب‌گرد می‌زند!

نکات تحلیلی: 1- عمل بسیجی برآمده از علمی یقینی و ایمانی راسخ است که قدم‌های بسیجی را در وسط میدان استوار کرده است و آنچه می‌تواند این قدم‌های راسخ را سست کند، موریانه تردید و شبهه است که گرفتار آمدن در گرداب آن حاصلی جز انفعال و وادادگي و پشيماني و خروج از معرکه نخواهد بود! 2- يکي از مهم‌ترین آفات در این مسیر، «محافظه‌کاری» است. اين خطر تا آنجايي است که امام خامنه‌اي می‌فرمایند: «محافظه‌کاري و اکتفاي به آنچه داريم و نداشتن همت و بلندپروازي در همه زمينه‌هاي فکر و فرهنگ، قتلگاه انقلاب است». بسیجی اگر محافظه‌کار شود، دیگر جرئت و جسارت حضور در میدان‌های سخت را نخواهد داشت. 3- حرکت انقلابی اقدامی عاقلانه و متعادل است که از دایره افراط‌وتفریط به دور است و به همین خاطر است که به خانه مقصود می‌رسد! اما در این مسیر بسيجيان اگر در دام زیاده‌خواهی و افراطي‌گري اسير شوند، خيلي زود اعتبار خود را از دست ‌داده و در جاده انحطاط و هلاکت خواهند افتاد و حاصل آن جرياني انحرافي خواهد بود که جز ضربه زدن به آرمان‌ها و انفعال و بدنامي دستاوردي نخواهند داشت. حکیم انقلاب انذار می‌دهد که «جوان‌هاي انقلابي بدانند؛ همان‌طور كه كناره‏گيري و سكوت و بي‏تفاوتي ضربه مي‌زند، زياده‏روي هم ضربه مي‌زند؛ مراقب باشيد زياده‏روي نشود». موارد برشمرده تنها برخی از خطراتی است که پیش روی حرکت بسیج و بسیجیان قرار دارد که برای دور ماندن شجره طیبه از این آفات، هوشمندي لازم است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات