صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۳۵۰۲۸

چرا ترامپ به دنبال شبکه اجتماعی است؟

ترامپ و شبکه اجتماعی اش
حتما این روزها درباره شبکه اجتماعی که قرار است ترامپ به زودی راه اندازی کند شنیده اید. کمپانی شبکه اجتماعی ترامپ چند روز پیش اعلام کرده بود که توافق هایی برای جذب یک میلیارد دلار سرمایه صورت داده و قرار است در بورس آمریکا هم عرضه شود. ترامپ در کنفرانس خبری که این سرمایه گذاری را در آن اعلام کرد، گفت: «یک میلیارد دلار پیام مهمی را به غول های فناوری مخابره می کند.» او همچنین گفته: «با بزرگ تر شدن ترازنامه مان، «گروه رسانه و فناوری ترامپ» قدرت بیشتری برای مبارزه با سرکوبگری غول های فناوری پیدا خواهد کرد.» در این گزارش درباره دلایل ایجاد این شبکه اجتماعی توسط ترامپ و زمان احتمالی راه اندازی آن نوشته ایم.
چرا ترامپ به دنبال شبکه اجتماعی است؟
در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (16 خرداد 1400) بسیاری از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با اعلام این که در انتخابات تقلب شده به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند که هنگام درگیری نیروهای پلیس با آن ها پنج نفر جان خود را از دست دادند؛ اتفاقی که باعث شد غول‌های فناوری حساب‌های کاربری ترامپ را به دلیل تحریک به خشونت مسدود کنند. پس از این که توئیتر حساب کاربری ترامپ با ۸۹ میلیون فالوئر را مسدود کرد، رئیس جمهور سابق آمریکا یکی از مهم‌ترین تریبون‌های خود را از دست داد. به همین دلیل ترامپ حالا قصد دارد با راه‌اندازی یک پلتفرم اختصاصی بار دیگر به فضای مجازی برگردد. آن هم یک شبکه اجتماعی که کسی نتواند او را از آن اخراج کند.
راه‌اندازی شبکه اجتماعی دونالد ترامپ 
رئیس جمهور سابق آمریکا در تاریخ پنج شنبه 21 اکتبر 2021 میلادی (29 مهر 1400) از شبکه اجتماعی اختصاصی خود با نام Truth Social رونمایی کرد که به معنای حقیقت است. ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود همواره رسانه‌های بزرگ را به عنوان Fake News خطاب می‌کرد و بر این باور بود آن ها فقط اخبار جعلی را علیه وی منتشر می‌کنند. ترامپ با انتشار بیانیه‌ای در خصوص راه‌اندازی این شبکه اجتماعی بیان کرد، ما در جهانی حضور داریم که طالبان می‌تواند به شکل گسترده از توئیتر استفاده کند اما غول‌های فناوری رئیس جمهور محبوب آمریکا را محکوم به سکوت کردند. از این رو باید در مقابل این شرکت‌ها که با قدرت یک‌جانبه خود صدای ما را خاموش می‌کنند، ایستادگی کرد. بر اساس همان بیانیه، شبکه اجتماعی دونالد ترامپ به گروه تازه تاسیس رسانه و فناوری ترامپ TMTG تعلق دارد. گفته می شود راه‌اندازی کامل این شبکه اجتماعی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی خواهد بود. شبکه اجتماعی Truth Social مدعی است که می خواهد آزادی بیان را در اختیار محافظه کاران قرار دهد بدون این که پیام هایشان را بر پایه ایدئولوژی سیاسی تعدیل کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات