صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۳۵۳۵۲

با درایت علامه مصباح یزدی نهضت علمی جدیدی در حوزه‌های علمیه کشور راه‌اندازی شد

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بدلیل بیماری، جمعه ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۹ دار فانی را وداع گفت و روز ۱۵ دی پس از تشییع در قم، در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد. مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه «محمدتقی مصباح یزدی» شامگاه شنبه با حضور حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سیدعلی یزدیخواه نماینده مردم ری و تهران در مجلس، سرهنگ قنبری فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) شهرری و سایر مسؤولان شهرستانی و مردم انقلابی و مؤمن قبله تهران در مسجد جامع ارشاد شهرری برگزار شد.
آقاتهرانی ضمن سخنرانی در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های علمی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی آیت الله مصباح یزدی اظهار کرد: این علامه در زمینه های فلسفه اخلاق و سیاست سخنرانی‌های زیادی دارد به گونه‌ای که مکتب اخلاقی این عالم وارسته شامل ۱۵ جلد کتاب است که بزودی منتشر خواهد شد.
وی گفت: مرحوم علامه مصباح یزدی موسسه پژوهشی و آموزشی امام خمینی(ره) را تاسیس کرد که ۳۰ موضوع علوم انسانی شامل روانشناسی، عرفان، فلسفه و اخلاق در آنجا کار می شد و این موسسه حدود پنج هزار فارغ التحصیل دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی هیچ گاه به دنبال تعریف و تمجید خودش نبود، افزود: مرحوم علامه مصباح یزدی معتقد بود که طلبه باید در کنار فراگیری فقه و اصول به حوزه علوم انسانی ورود و علوم اسلامی را در آن پیدا کند.
حجت الاسلام آقاتهرانی، علامه مصباح یزدی را عالمی متواضع، متعبد، دیندار و با تقوا خواند که به توسل اهل بیت(ع) معتقد بود و گفت: به برکت شجاعت و درایت علامه مرحوم محمدتقی مصباح یزدی نهضت علمی جدیدی در حوزه‌های علمیه کشور راه‌اندازی شد.
وی در ادامه سخنان خود، ضمن انتقاد از ربا و سودهای بانکی در جامعه اسلامی، تصریح کرد: علامه مصباح یزدی با فاصله طبقاتی مخالف بوده و زندگی خود و فرزندانش بسیار ساده بود چنانکه در یک منزل بسیار کوچک زندگی می‌کردند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: مشکلات اقتصادی کشور به دلیل بدهی‌های دولت قبل است و دولت آقای رئیسی از روزی که روی کار آمده در حال تلاش است تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را زودتر حل کند.
در پایان این مراسم مردم و نمازگزاران مشکلات خود را در قالب میز خدمت با مسؤولان حاضر در جلسه در میان گذاشتند و مسؤولان پاسخگویی کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات