صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۵۷۱۲

مخالفان سلطنت مانع پادشاهی بن سلمان می شوند!

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی مدتهاست در هیچیک از جلسات یا مراسم‌های سیاسی، اجتماعی و حتی جشنواره ها شرکت نمی کند.
پایگاه اینترنتی (Middle East Eye) در مقاله ای تحت عنوان مخالفان سلطنت مانع پادشاهی محمد بن سلمان می شوند، نوشت که مراسم جشن سال جدید بدون حضور سلمان برگزار شد.
سوال این است که آیا نبود پادشاه فرصتی طلایی برای مخالفان داخلی به ویژه در خاندان سلطنتی برای برکناری بن سلمان است که مدتها پیش محمد بن نایف ولیعهد سابق را برکنار و شکنجه کرد به گونه ای که بدون عصا قادر به راه رفتن نیست.
گفته می شود که بن سلمان خواستار مرگ بن نایف است اما مشکل وی با مرگ بن نایف حل نمی شود چرا که بسیاری از شاهزادگان سعودی به خاطر آنکه توسط بن سلمان به حاشیه رانده شده اند از وی متنفرند و می خواهند مانع رسیدن وی به پادشاهی کشور شوند.
برخی از کارشناسان نیز معتقدند که نبود سلمان در صحنه به معنای اختیارات بیشتر بن سلمان در حکومت است و اینکه انتقال حکومت از پدر به پسر مدتهاست بدون اعلام رسمی انجام شده است.
این گزارش حاکیست که علاوه بر شاهزادگان سعودی، هیات امر به معروف و نهی از منکر نیز از عملکرد بن سلمان ناراضی هستند و شماری از مسئولین امنیتی، وزارت کشور و پلیس نیز که در وفاداری شان به وی تردید وجود دارد یا دستگیر و یا برکنار شده اند، این موضوع باعث افزایش نفرت از بن سلمان شده به گونه ای که یک مشاور امنیتی سابق سعودی گفت که بن سلمان مدتی قبل مورد سوء قصد واقع شد لذا به به مکانی سری در جبل حسان منتقل شد و تا رفع خطر در آنجا ماند.
به همین دلیل می توان گفت سعودی مانند یک پیرمرد پولدار فرتوت است که گرگ ها منتظر مرگش هستند، به ویژه که سلمان فردی از کار افتاده است و بن سلمان در تلاش است تا از طریق سرکوب مخالفانش زمینه را برای پادشاهی خود هموار کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات