اقتصادی >>  اقتصادی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۳۶۹۷۵
مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و کارشناس اقتصادی

ابزار مالیات می تواند مانع بزرگی در برابر هر گونه سوداگری در بخش مسکن بر عایدی سرمایه از سوی دولت و مجلس باشد/خانه های خالی باید عرضه شود تا قیمت ها در بازار مسکن کاهش بیابد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: مجلس و دولت با استفاده از ابزار مالیات بر عایدی سرمایه می توانند مانع بسیار بزرگی در برابر هر گونه سوداگری در بخش مسکن بگذارند. مالیات بر عایدی سرمایه بخصوص در بخش مسکن می تواند کمک بزرگی برای کاهش سوداگری باشد.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی/ مصاحبه با مهدی طغیانی

بازگشت آرامش به بازار اصلی ترین کار دولت است/ کرونا به معیشت مردم لطمه زده  است؛ طغیانی در گفت و گو با شفقنا | خبرگزاری بین المللی شفقنا

در گفت و گو با بصیرت مطرح شد:

به گزارش بصیرت، خانه دار شدن مردم موضوع مهمی است که دولت سیزدهم آن را از ابتدای روی کارآمدن مطرح کرده و به مردم وعده ساخت و ساز داده است. در کنار ساخت وساز مسکن که منجر به عرضه بیشتر مسکن می شود، قطعا اجرای سیاست ها و قوانین بازدارنده مثل قوانین مالیاتی می تواند مانع بزرگی بر سر راه دلالی در این بازار باشد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و کارشناس مسائل اقتصادی راهکارهای مورد نظر خود رابرای کاهش معضلات بخش مسکن با بصیرت در میان گذاشته است.

راهکار ساده و موثر برای خانه‌دار شدن!

مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و کارشناس اقتصادی در گفت و گو با بصیرت در خصوص مدیریت درست بازار مسکن گفت: لازم است دولت و حاکمیت در بحث بازار مسکن به غیر از بحث سیاست ساخت و ساز که سیاست بلند مدتی است و دولت برای تحقق این موضوع فعالیت هایی را در دستور کار خود قرار داده باید مدیریت به نحوی باشد که منجر به شکستن هر گونه سوداگری در این بازار شود. آنچه سوداگری در بازار مسکن را از بین می برد دریافت مالیات است.

طغیانی: ساختار و نظام تعلیم و تربیت با طرح‌های غیر تخصصی می‌پاشد | خبرگزاری  فارس

وی در این باره خاطر نشان کرد: مجلس و دولت با استفاده از ابزار مالیات بر عایدی سرمایه می توانند مانع بسیار بزرگی در برابر هر گونه سوداگری در بخش مسکن بگذارند. خوشبختانه قانون مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن در کمیسیون اقتصادی مجلس جمع بندی شده واین هفته در دستور  کار صحن قرار می گیرد با این توضیح که کلیات این قانون سال گذشته مصوب شده است.

سورپرایز بزرگ مسکن برای دولت سیزدهم!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن خاطر نشان کرد: مالیات بر عایدی سرمایه بخصوص در بخش مسکن می تواند کمک بزرگی برای کاهش سوداگری باشد. به این معنا که اگر فردی با نگاه سوداگری وارد بخش مسکن شود و خرید کند، بخش اعظمی از عایدی وی به عنوان مالیات کسر می شود لذا میلی برای دلالی باقی نمی ماند آن زمان سوداگران ملک مجبوربه عرضه واحدهای مسکونی خود به بازار می شوند.

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی - سیار نیوز

مهدی طغیانی تصریح کرد: برای پاسخ دادن به نیاز جامعه در بخش مسکن در مجموع باید در وهله اول سیاست تسهیل عرضه و ساخت و ساز مسکن در دستور کار قرار بگیرد، همچنین تقاضای سرمایه ای برای هر گونه سوداگری از بازار مسکن دور شود. این دو سیاست سبب حاکم شدن آرامش در بازار مسکن و به تبع آن کاهش قیمت و ثابت در بازار می شود.این موضوع یک اولویت مهم برای کشور به شمار می رود، چرا که فقط یک مساله اقتصادی نیست بلکه مشکل فقدان منزل مسکونی و اجاره بهای بالا یک معضل در ابعاد مختلف برای جامعه است.

خانه بخریم یا خیر!؟ +پیش بینی آینده قیمت مسکن تا سال ۹۸ - وبسایت خبری  تحلیلی ملک رادار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: با افزایش عرضه قیمت اجاره بها نیز روند کاهشی به خود می گیرد، بنابراین عرضه مسکن که به کاهش قیمت مسکن کمک می کند یک راهکار خوب و مطمئن برای کاهش نرخ اجاره بهاست، در حالی که زمانی قیمت اجاره چند برابر می شود که بازار برای سوداگری عطش دارد و تقاضاهای بازار نیز پاسخ داده نمی شود.

مهدی طغیانی عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی کیست؟ - صفحه اقتصاد

کارشناس اقتصادی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مطرح کرد: مساله مهمی که دولت باید بدان توجه داشته باشد این است که خانه های خالی باید عرضه شود تا قیمت ها در بازار مسکن کاهش بیابد. اگر دولت توجه جدی بر موضوع مهم عرضه مسکن نداشته باشد حتی اگر سالی یک میلیون خانه ساخته شود اما خالی بماند و عرضه نشود، هیچ کمکی به بازار مسکن نشده و بازار همچنان ملتهب است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: تلاش کنیم ضربه‌ای که به زندگی مردم وارد می‌شود،  ملایم‌تر شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: دولت برای کمک به مستاجران و بازگشت نرخ مسکن به نرخ های معقولی که امید به خانه دار شدن به مردم بازگردد باید با هر گونه سوداگری مبارزه کند. قاطعیت در برابر سوداگران با اجرای قوانین مجلس قطعا منجر به از بین رفتن عطش دلالی در این بازار می شود، ضمن اینکه دولت در حالت ثبات و وضعیت آرامتر مسکن می تواند سیاست های ساخت وساز خود را اجرا کند تا بخش زیادی از طبقات متوسط به پایین جامعه خانه دار شوند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات