صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۳۷۷۲۰
حسام‌الدین حائری زاده، معاون مرکز بررسی‌های دکترینال اندیشکده یقین

رمز انقلابی ماندن در دنیای امروز چیست؟

حسام‌الدین حائری زاده، معاون مرکز بررسی‌های دکترینال اندیشکده یقین پیرامون بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند انقلابی ماندن مهمتر از انقلابی بودن است، گفت: رمز انقلابی ماندن مسئولان نظام و مجلس در جهاد کبیر است. منظور از جهاد کبیر همان آیه قران فَلا تُطِعِ الْكافِرِينَ وَ جاهِدْهُمْ بِهِ جِهاداً كَبِيراً است. اینکه از روش‌های کفار و از عقاید و باورهای آن‌ها تبعیت نکنید و علاوه بر آن باید با آن‌ها هم درگیر شد و آن‌‎ها را به حال خود رها نکرد. پس جهاد کبیر در دو موضوع تعریف می‌شود 1- عدم تبعیت 2- جهاد بر علیه آن‌ها.
حسام‌الدین حائری زاده، معاون مرکز بررسی‌های دکترینال اندیشکده یقین در خصوص ویژگی‌های انقلابی بودن و انقلابی ماندن در مسئولین نظام به «راهبرد معاصر» گفت: انقلاب اسلامی، عبارت است از حرکتی بنیادین و تحولی اساسی در اوضاع و احوال سیاسی جامعه بر اساس آموزه‌های اسلامی به منظور جایگزین نمودن نظامی مبتنی بر اصول و احکام اسلامی. لذا «اسلامی‌ بودن» فصل ممیز انقلاب اسلامی از سایر انقلاب‌های جهان است.
معاون مرکز بررسی‌های دکترینال اندیشکده یقین خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی محقق شد تا برمبنای اسلام و همانطور که رهبر معظم انقلاب آن را مردم سالاری دینی نامیدند، حرکت کنیم. انقلاب 57 فریاد بر علیه نظام شاهنشاهی و استبداد داخلی بود. نظام شاهنشاهی و طاغوت برچیده شد اما هنوز کار و کوشش تمام نشده، چراکه هنوز جهاد کبیر ادامه دارد. بنابراین انقلابی ماندن مسئولین نیز در همین در جهاد کبیر تعریف می‌شود، تذکر رهبری مبنی بر اینکه انقلابی ماندن سخت‌تر از انقلابی بودن به همین خاطر است. چراکه برخی از مسئولان برخلاف مشی خود در ابتدای راه انقلاب اسلامی مولفه‌ها و شاخص‌های انقلابی بودن و انقلابی‌گری را مداومت نبخشیده و بنوعی از میانه‌راه یا سست شدند و یا ماهیت واقعی خود را که مغایر با ارزش‌های والای انقلاب اسلامی بود ظهور و بروز دادند. چنانکه بسیاری از مشکلات کشور در برهه‌ی کنونی نیز ناشی از عدم پایبندی به اصول و مشی انقلابی‌گری در مسیر انقلاب اسلامی توسط این افراد است.
وی با اشاره به مصادیقی درخصوص خروج برخی از افراد از مسیر انقلاب اسلامی در ادامه افزود: اتفاقی که رخ داد این بود؛ برخی از افرادی که انقلاب کردند و لانه جاسوسی امریکا را تسخیر کردند از مسیری که در ابتدای راه رفته بودند عقل نشینی کردند و نتوانستند «انقلابی بمانند» اما مشکل به همین‌جا ختم نشده این عقب‌نشینی تنها در باطن اینگونه افراد رخ‌داده و کماکان با ظاهری انقلابی و همچنین با سردادن شعارهای انقلابی بر مسند مسئولیت‌های مهم تکیه دارند، نمونه آن برخی از افرادی هستند که قبل از انتخابات با بازنمایی تصویرخود به عنوان فردی انقلابی برصندلی‌های مجلس تکیه می‌زنند و بعد از کسب آرای مردمی و وقتی بر صندلی ریاست و صدارت می‌نشینند همان رویه‌های معمولی را بکار می‌گیرند. اینجاست که رهبری معظم انقلاب به درستی به مسئولان متذکر می‌شوند؛ «عزم راسخ داشته باشید یعنی نگاه بلند مدت به ارمان‌ها داشته باشید و روزانه و روزمره فکر نکنید.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات