صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۳۷۹۳۷

مادورو:ایران و ونزوئلا پیش‌قراول ظهور نظم جدید جهانی هستند

رئیس جمهور ونزوئلا که در حال حاضر در ایران به سر می‌برد، هدفش از سفر به ایران را توسعه همکاری و تقویت روابط دوجانبه ارزیابی کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا که در حال حاضر در ایران به سر می‌برد، هدفش از سفر به ایران را توسعه همکاری و تقویت روابط دوجانبه ارزیابی کرد.
«نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزئولا در گفت‌وگو با شبکه در مصاحبه‌ای با تلویزیون «هیسپان تی‌وی» اظهار داشت که انقلاب اسلامی نقش بسزایی در نزدیکی ایران و ونزوئلا داشته است.
وی در ادامه به اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا اشاره کرد و گفت: این اقدام ایران در زمانی انجام شد که با توجه به تحریم های آمریکا به چنین اقداماتی نیاز مبرم داشتیم.
مادورو افزود: اقدام ایران برای ارسال نفتکش‌ها به ونزوئلا اقدامی شجاعانه و چالشی در برابر تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بود.
وی افزود: ورود کشتی ایران به ونزوئلا فوق‌العاده بود. در آن زمان، ما چهار پالایشگاه خودمان را به دلیل تروریسم اقتصادی تحمیل‌شده از سوی ایالات متحده تعطیل کرده‌ بودیم و هیچ سوختی نداشتیم.
رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن ابراز امیدواری درباره انجام سفرهای گردشگری بین ایران و ونزوئلا تصریح کرد: اکنون هر هفته یک پرواز بین ایران و ونزوئلا انجام می شود و در حال تلاش برای افزایش تعداد پروازها هستیم.
نیکولاس مادورو با تأکید بر اینکه ایران و ونزوئلا پیش‌قراول ظهور نظم جدید جهانی در دنیا هستند، تصریح کرد: نظم جدید جهانی در حال شکل گیری است و هژمونی آمریکا به قدرت سابق نیست.
مادورو همچنین خواستار تقویت همکاری ایران و ونزوئلا در زمینه‌های پتروشیمی، نفت و گاز و سایر مسایل اقتصادی شد.
رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه به جنایات نظامیان اسرائیلی در حق فلسطینیان اشاره کرد و گفت: نیروهای اسرائیلی هر روز فلسطینی ها را می‌کشند و علیرغم درد و رنج‌هایی که بر فلسطینیان وارد شده است، امیدی برای پایان یافتن این رنج وجود دارد.
مادورو تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ونزوئلا تأثیر گذاشت، با این حال ما توانستیم با فشارها مقابله کنیم و با وجود مشکلات، پیش برویم.
مادورو گفت که اجلاس سران قاره آمریکا تحت فشار قرار گرفت تا از ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه برای شرکت در این اجلاس دعوت نشود.نشست سران قاره آمریکا فاقد دستور کار و محورهایی برای بحث بود.
وی ادامه داد: اقداماتی از سوی دولت آمریکا برای احیای روابط با ونزوئلا وجود دارد، اما برای ارزیابی آنچه واشنگتن انجام می‌دهد، باید کمی صبر کنیم.
مادورو با بیان اینکه مردم ونزوئلا از کالاهای ایرانی استقبال می‌کنند، از تجار و شرکت‌های ایرانی دعوت می‌کنم در ونزوئلا سرمایه‌گذاری کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات