صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۳۸۰۹۹

از خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران تا بهره‌برداری از ۱۲ هزار تخت بیمارستانی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان بیست و پنجمین سفر استانی هیأت دولت، به شهرستان‌های فریدونشهر و بویین میاندشت رفت و در جریان مشکلات مردم قرار گرفت.
از خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران تا بهره‌برداری از ۱۲ هزار تخت بیمارستانی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، همزمان با سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت دولت در قالب بیست و پنجمین سفر استانی به استان اصفهان، دکتر بهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به شهرستانهای فریدونشهر و بویین میاندشت سفر کرد.

*بازدید از بیمارستان رسول اکرم فریدونشهر

عین‌اللهی در فریدونشهر، از بخش های مختلف بیمارستان رسول اکرم(ص) بازدید و علاوه بر دیدار با اقشار مردمی، در جلسه شورای اداری این شهرستان نیز نیز شرکت کرد.  
*انقلاب با خون شهدا آبیاری شده است

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در سفر به فریدونشهر با خانواده شهیدان لاچینانی، دیدار و اظهار داشت: همه انسانها روزی از دنیا می روند اما هیچ هجرتی، متعالی‌تر و زیباتر از شهادت نیست. شهدا با ایثار خون خود، امت اسلامی را زنده نگه داشته اند.

وی افزود: شهدا، زنده، حاضر و ناظر هستند و انقلاب اسلامی به رغم  مشکلاتی مانند تحریم های ناجوانمردانه به برکت خون شهدا روز به روز استوار تر و قدرتمندتر شده و امیدواریم که ادامه دهنده راستین راه شهدا باشیم.

*افزایش سهمیه مناطق محروم در کنکور

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر خود به شهرستان فریدونشهر  در جلسه شورای اداری این شهرستان که در محل  فرمانداری فریدونشهر برگزار شد، اظهار داشت: بدون شک جمهوری اسلامی ایران قوی ترین کشور منطقه است که قدرت خود را از اسلام، رهبری  و مردم گرفته است. نخستین مؤلفه قدرت کشور ما، اسلام و رهبری  و مؤلفه دیگر، مردم و روحیه مقاومت آنهاست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کرونا در شرایط یکسان برای همه کشورها رخ داد، یادآور شد: در  مقابله با کرونا، امکانات ایران از بسیاری از کشورها کمتر بود؛  اما همراهی  مردم موجب کنترل کرونا در کشور شد و از ابتدای شیوع  این بیماری، رهبر معظم انقلاب کمک بزرگی به مهار این بیماری کردند.

عین اللهی افزود: وقتی با هدایت رییس جمهور، حجم گسترده ای از واکسن تامین شد، مردم وارد صحنه شدند و با همت و همکاری آنها کرونا کنترل شد؛ به طوری که در حال حاضر از حیث موفقیت در مهار این بیماری از متوسط جهانی، بالاتر قرار داریم.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور رییس جمهور و هیات دولت در سفرهای استانی، گفت: دولت در عمل نشان داده است که می خواهد در میدان باشد، مشکلات مردم را از نزدیک ببیند و با همه توان، در جهت حل آنها گام بردارد.

وزیر بهداشت از وجود عشایر به عنوان یکی از نقاط قوت شهرستان فریدونشهر یاد کرد و افزود: عشایر، قهرمانان کشورند که با تلاش خود، زحمات بسیاری را متحمل می شوند و انسانهای پاک و بی آلایشی هستند که حضور آنها  در هر منطقه، منشأ عزت و قدرت است و بنابراین باید مشکلات آنها را حل کرد.

وی با بیان اینکه اولویت اول وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، کنترل کرونا بود، گفت: به لطف خدا این بیماری در کشور مهار  شد و ایران به رغم  تحریم های ناجوانمردانه، از موفق ترین کشورهای دنیا در این زمینه است؛ اما در عین حال سؤالی باقی است و آن این که در کجای دنیا، بیمار را تحریم می کنند؟ در فرهنگ ایرانی به بیماران کمک می شود و برای آنها گل و شیرینی می بریم اما در ایام کرونا، استکبار در حق  مردم ایران ناجوانمردی کرد.

عین اللهی ادامه داد: سه هفته پیش در ژنو به رییس سازمان جهانی بهداشت گفتم شما می گویید غذا و دارو تحریم نیست؛ اما بگویید با کدام بانک، مبادلات مالی داشته باشیم؟  

 
وزیر بهداشت گفت: در اوج کرونا روزانه، بیش از ۷۰۰ بیمار جان می باختند و بیش از ۵۰ هزار بیمار جدید شناسایی می شدند. در چنین شرایطی ما را تحریم و دارو و واکسن را از ملت ما دریغ کردند؛  اما ملت ایران ایستادگی کرد و تجهیزات، دارو و واکسن را با تلاش دانشمندان مومن و انقلابی و صنایع خود، در داخل تولید کردیم.

عین اللهی با بیان این که  یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران، شبکه بهداشتی و درمانی است، اظهار داشت: شبکه بهداشت کشور، نشان دهنده یکی از تحولات بزرگ و  افتخارات وزارت بهداشت است و بنده به بهورزان شاغل در این شبکه ها، افتخار می کنم؛ چرا که در برخی حوادث از قبیل سیل و زلزله  در کشور دیدیم که بهورزان روستاها را ترک نکردند و یاریگر مردم روستاها بودند.

وی در ادامه یادآور شد:  سیاست جدیدی را برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق محروم اتخاذ کرده ایم  که یکی از مهمترین آنها، افزایش ماندگاری نیروهای متخصص در مناطق بومی است و تا دو سه هفته آینده، جزییات آن اعلام  می شود. افزایش سهمیه مناطق محروم در کنکور نیز دیگر برنامه وزارت بهداشت است که مطابق با آن  امسال، افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت با تاکید بر مناطق بومی در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر در رشته های تخصصی، اختیار جذب مازاد نیروی تخصصی از افراد بومی  به دانشگاه های علوم پزشکی تفویض شده است.

 

*پرستاران بخش‌های کرونایی در اولویت استخدام/ بهره‌برداری از ۱۲ هزار تخت بیمارستانی جدید

عین‌اللهی همچنین در حاشیه بیست و پنجمین سفر استانی هیات دولت در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره برنامه وزارت بهداشت برای استخدام ۲۲ هزار پرستار در سطح کشور گفت: امسال از  ۱۲ هزار تخت بیمارستانی جدید بهره برداری می‌شود و حتما پرستاران عزیزی که در دوران کرونا مجاهدت کردند و رهبر معظم انقلاب  بر تقدیر از آنها تاکید داشتند، مشمول اولویت در استخدام می شوند که پیشنهاد همکاران ما، اختصاص ۲۰ امتیاز  ویژه به این عزیزان در آزمون استخدامی است.

وی با اشاره به حضورش در شهرستان فریدونشهر، اظهار داشت: عشایر این منطقه، زحمات فراوانی متحمل می‌شوند و شهرنشینان از دسترنج این عزیزان استفاده می کنند. بخشی از مشکلات شهرستان فریدونشهر به حوزه سلامت باز می گردد که اقدامات لازم  در این خصوص انجام می شود و سایر مشکلات را به وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی دیگر منعکس می کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دستگاه سی تی اسکن  بیمارستان رسول اکرم(ص) فریدونشهر تامین شده است، گفت: بیمارستان نیاز به درمانگاه تخصصی، بخش دیالیز و طرح گسترش دارد که اعتبارات آن از سوی وزارت بهداشت تامین می شود.

*بررسی مشکلات جاده‌ای و آب شرم روستای هادان بویین میاندشت

 بهرام عین اللهی همچنین در ادامه سفر خود از روستای کاردان بویین میاندشت استان اصفهان نیز بازدید و با حضور در جمع مردم  روستای هادان، مشکلات و نیازهای این منطقه را از نزدیک بررسی کرد.  

*اعتبار ویژه برای ارتقای زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان اصفهان

بهرام عین اللهی در ادامه سفر خود به استان اصفهان در جلسه شورای اداری شهرستان بویین میاندشت شرکت و اظهار داشت: برای حل مشکلات، باید همه تلاش  کمک کنیم تا شاخص های موجود بهبود پیدا کند. 

وی ضمن قدردانی از مردم بویین میاندشت، گفت: مسائل و مشکلات این شهرستان را  در جلسه شورای اداری استان اصفهان مطرح و آنها را به دستگاه های اجرایی مربوطه اعلام می کنیم. 

وزیر بهداشت اظهار داشت: از مرکز جامع سلامت روستای معصوم آباد این شهرستان بازدید کردیم که ظرفیت و نیروهای بسیار خوبی داشت و‌ امیدواریم کمبودهای بهداشتی و درمانی بویین میاندشت برطرف شود.  

عین‌اللهی همچنین با اشاره به گستردگی استان اصفهان و پایین بودن تعداد تخت های بیمارستانی در این استان نسبت به میانگین کشوری افزود: اعتبارات  ویژه ای برای تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی و تقویت نظام شبکه بهداشت استان اصفهان در نظر گرفته شده است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات