صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۳۸۳۴۴

۳ زلزله بالای ۶ ریشتر در هرمزگان/۵ کشته تاکنون/تخریب منازل مسکونی

وقوع زلزله‌های متعدد ۶ ریشتری در هرمزگان تاکنون پنج کشته در پی داشته است و مسئولان از تخریب ۱۰۰ درصدی برخی منازل مسکونی خبر می‌دهند.

۳ زلزله بالای ۶ ریشتر در هرمزگان/۵ کشته تاکنون/تخریب منازل مسکونی

زلزله ۶.۱ ریشتری ساعت ۲ و ۲ دقیقه بامداد روز شنبه «بندرخمیر» در استان را لرزاند. پس‌ازآن دو زمین‌لرزه دیگر بالای ۶ ریشتر استان را تکان داد.

زمین‌لرزه نخست در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داد. این زمین‌لرزه در شهر بندرعباس هم احساس شد.

در پی وقوع زمین‌لرزه ۶.۳ ریشتری و دو زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری مردم شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندرخمیر و بندرلنگه به خیابان‌ها آمده‌اند. آخرین آمارها حکایت از کشته شدن پنج نفر در جریان این زلزله دارد.

تیم‌های امدادی به منطقه اعزام‌شده و ارزیابان راهی روستاها شده‌اند. گفته می‌شود خسارت به منازل مسکونی در برخی مناطق ۱۰۰ درصدی است.

استاندار هرمزگان گفته است که تیم‌های مربوطه در حال وصل‌کردن برق‌ ۵۳ روستایی هستند که در مناطق کانونی زلزله قرار داشته‌اند. برق ۲۷ روستا وصل شده و برق دیگر روستاها نیز به تدریج وصل خواهد شد.


اخبار زلزله‌های هرمزگان را در زیر بخوانید


۰۸:۱۵ وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر

دقایقی پیش زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتری زمین حوالی بندر خمیر استان هرمزگان را لرزاند.


۷:۴۵ اتمام عملیات جستجو و نجات زلزله‌زدگان

سخنگوی سازمان اورژانس گفت: زمین‌لرزه‌های بامداد امروز سایه‌خوش تاکنون ۵ فوتی و ۴۴ مصدوم داشته است.

مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان هم اظهار داشت:  عملیات جستجو و نجات تمام شده است و اسکان اضطراری مردم آغاز شده است، در حال توزیع چادر و اقلام امدادی هستیم.


۷:۱۲ دستور ویژه کولیوند برای امدادرسانی به زلزله زدگان هرمزگان

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با ابلاغ پیام‌هایی جداگانه به تمامی رده‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر و استان هرمزگان بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و نیروهای جمعیت هلال احمر جهت امدادرسانی به متاثرین از وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان تاکید و تداوم عملیات امداد و نجات تا برگشت آرامش به مناطق زلزله زده و پوشش امدادی و حمایتی از آسیب دیدگان را ضروری دانست.

در همین راستا بالگردها و تیم‌های جست و جوی جمعیت هلال احمر، پایگاه‌های امدادی، تیم‌های حمایت روانی، تیم‌های درمان اضطراری و کلیه امدادگران در آماده باش کامل هستند.

ده‌ها تیم عملیاتی و آنست نیز به محل وقوع زمین لرزه در بندر خمیر و کنگ استان هرمزگان اعزام شدند.


۷:۰۹ اعزام نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان خمیر به روستای سایه خوش

میرهاشم خواستار فرماندار بندرخمیر  گفت: از ساعات اولیه وقوع زلزله، ستاد مدیریت بحران در شهرستان تشکیل و تمام اعضای ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: پس از هماهنگی با استانداری و فرمانداری لنگه تیم های امدادی و عملیاتی جهت کمک به مردم روستای سایه خوش به منطقه اعزام شدند.

خواستار ادامه داد: بیمارستان خمیر جهت کمک رسانی به مجروحان و مصدومان زلزله آماده هستند ضمن اینکه از ساعات اولیه تیم هایی از هلال احمر و نیم پزشکی شبکه بهداشت و درمان در روستای سایه خوش حاضر و مشغول امداد رسانی هستند. نیرهای انتظامی و بسیج و سپاه نیز جهت تامین امنیت به منطقه اعزام شده اند. از شهرداران و صنایع همجوار شهرستان نیز خواسته شد ماشین آلات راهداری خود را به منطقه اعزام کنند.


 

۶:۴۱ ۳۹ مصدوم در بیمارستان ها بستری شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در پی وقوع سه زلزله بالای شش ریشتر بامداد شنبه تا کنون ۳۹ مصدوم در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری شده اند.

  فاطمه نوروزیان در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش مصدومان به ۳۹ تن خبر داد و بیان داشت: بر اساس آمار تازه این حادثه تاکنون پنج جان‌باخته و ٣٩ مصدوم داشته است. از میان جانباختگان سه تن در محل و دو تن در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ١٧ مصدوم نیز به صورت سرپایی درمان شده و ٢٢ نفر نیز بستری شده‌اند.


۶:۲۶ کمپ‌های اسکان موقت در بندرعباس دایر شد/مردم در خانه نمانند

مهدی دوستی بامداد شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تعداد زلزله‌ها امشب کمپ‌های اضطراری در بندرعباس و سایر مناطق زلزله‌زده دایر خواهد شد.

وی افزود: این کمپ ها با کمک هلال احمر دایر می‌شود و مکان آنها به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

استاندار هرمزگان از مردم درخواست کرد ضمن حفظ آرامش خود، از تردد در مسیر مناطق زلزله زده پرهیز کنند و فعلا به این مناطق سفر نکنند.

دوستی اظهار کرد: شهرهای بزرگ خسارت گسترده نداشتند اما روستاهای کانون زلزله آسیب شدیدی دیده‌اند.

وی افزود: مردم در خانه نمانند و آرامش خود را حفظ کنند. تیم‌های مربوطه در حال وصل‌کردن برق‌ ۵۳ روستایی هستند که در این مناطق کانونی زلزله قرار داشته‌اند. برق ۲۷ روستا وصل شده و برق دیگر روستاها نیز به تدریج وصل خواهد شد.

دوستی تأکید کرد: در حال حاضر نگرانی ما افراد زیر آوار در روستاهاست که در حال انتقال امکانات امداد و نجات به منطقه هستیم.

استاندار هرمزگان با بیان این که راههای در طول مسیر از بندرعباس تا بندرلنگه نیز آسیب دیده‌اند و نشست‌ها و ترک‌های پلها را نیز شاهدیم، خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم از تردد در مسیرهای بین شهری خودداری کنند.


۶:۱۸ اتوبوس آمبولانس و بالگرد امدادی از بندرعباس و شیراز اعزام شد

مهرداد حسن زاده در تشریح خدمات ارائه شده به مناطق زلزله زده بیان داشت: تمامی بیمارستان‌های منطقه به حالت آماده باش درآمده اند و بالگردهای اورژانس نیز در کنار آمبولانس‌ها در آماده باش قرار دارند.

حسن زاده عنوان کرد: در همان لحظات اولیه وقوع زلزله دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در آماده‌باش قرار گرفت و به همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی نیز اعلام آماده‌باش شد.

وی افزود: آمبولانس‌های اورژانس در اولین فرصت به محل حادثه رسیدند و برابر گزارشی که تا ساعت ۵:١٠ بامداد دریافت کردیم، حدود هفت دستگاه آمبولانس در منطقه سایه خوش حضور داشته و در حال خدمت رسانی‌اند. همچنین از بندر عباس و شیراز اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: اتوبوس آمبولانس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی لار، فسا و جهرم نیز به محل اعزام شده است و بالگردهایی از شیراز و بندرعباس نیز آماده پرواز هستند تا به محض طلوع آفتاب به محل اعزام شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که تا کنون رسیده است ٣٠ تن در پی وقوع این زمین لرزه دچار مصدومیت شدند که از این تعداد شش تن بدحال هستند. خدمات نیز در حال انجام است و بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم‌پزشکی اطراف نیز در حال آماده‌باش کامل هستند تا در صورتی که نیاز باشد بیماران به این بیمارستان‌ها منتقل و اقدامات لازم انجام شود.


۶:۰۲ شمار فوتی‌های زلزله هرمزگان به ۵ نفر رسید / ۱۲ نفر بستری شده‌اند

مهرداد حسن زاده بامداد شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شمار فوتی‌های زلزله در بخش مهران استان هرمزگان به ۵ نفر رسیده که شامل ۳ آقا و دو خانم هستند. اکنون ۱۲ بیمار نیز بستری هستند.

حسن زاده با اشاره به ارسال شمار بیشتری از آمبولانس از بندرعباس به کانون زلزله، از مردم خواست تا از تردد بین شهری در محورهای غربی هرمزگان خودداری کنند تا نیروهای امدادی بتوانند امکانات و تجهیزات لازم را به منطقه منتقل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین اضافه کرد: بالگرد امداد هوایی نیز به محض روشن شدن هوا به سمت مناطق زلزله زده به پرواز درخواهد آمد تا هم در انتقال بیماران و هم در انتقال تجهیزات و امکانات لازم به کمک یگان‌های امدادی بیاید.

 


۰۵:۴۰ عکس / شب بیداری مردم قشم در خیابان‌ها

 

 

ادامه تصاویر را اینجا ببینید.


۵:۳۸ فوتی‌های زلزله‌های هرمزگان به ۴ نفر رسید/۲۰ نفر مصدوم

فواد مراد زاده فرماندار بندرلنگه بامداد شنبه در جمع خبرنگاران گفت: شمار فوتی‌های زلزله در بخش مهران بندرلنگه ۴ نفر است.

وی افزود: بدلیل خروج مردم از خانه‌ها در پس از زلزله شدید ساعت ۲ بامداد، عملاً با وقوع دو زلزله مهیب دیگر در حوالی ساعت ۴ بامداد، خسارت جانی نداشته‌ایم اما منازل مردم به طور کامل در روستای سایه خوش آسیب دیده و در دیگر روستاهای مجاور نیز خسارات وجود دارد.

مرادزاده شمار مصدومان را نیز ۲۰ نفر عنوان کرد و گفت: انتقال مصدومان به بیمارستان‌های بندرخمیر و بندرلنگه در حال انجام است

۵:۲۳ دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان زلزله هرمزگان

بهرام عین اللهی دقایقی پیش در تماس تلفنی با رییس اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شب گذشته هرمزگان شد.

وی در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه زلزله انجام گیرد.

وزیر بهداشت همچنین به جعفر میعادفر، رییس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.

در این تماس تلفنی همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی و رسیدگی‌های درمانی به آسیب دیدگان زلزله، به وزیر بهداشت ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان‌های هرمزگان برای اقدامات درمانی آنان خبر داد.

وی گفت: تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به منطقه سایه‌خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این تماس تلفنی با اشاره به آماده باش تمامی نیروهای اورژانس و کادر درمان افزود: تمام بیمارستان‌های استان در آماده‌باش کامل هستند و آمبولانس‌های این دانشگاه به همراه امکانات کامل خدمات اورژانس از بندرعباس به بخش مهران اعزام شده است.


 

در پی وقوع سه زلزله بالای ۶ ریشتری در هرمزگان به تاسیسات زیرساختی شهرستان های بندرخمیر و بندرلنگه خسارت وارد کرد.


۴:۵۳ تخریب ۱۰۰ درصدی صدها منزل در بخش مهران بندرلنگه

۳ زلزله بالای ۶ ریشتر در هرمزگان/۳ کشته تاکنون/تخریب منازل مسکونی

فرماندار بندرلنگه گفت: صدها منزل مسکونی در روستاهای کانونی زلزله در منطقه مهران آسیب ۱۰۰ درصدی دیده‌اند.

فواد مرادزاده بامداد شنبه در گفت‌وگو باخبرنگاران عنوان کرد: عمده خسارات زلزله مربوط به منطقه سایه خوش بود اما زلزله‌های دوم و سوم ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری سبب گسترده شدن دامنه خسارات در منطقه شده است.

وی افزود: تخریب ۱۰۰ درصدی بسیاری از منازل مسکونی مردم را شاهد هستیم. کشته تاکنون داشته‌ایم اما شمار زخمی‌ها رو به افزایش است.

مراد زاده عنوان کرد: امکانات اسکان اضطراری مردم از سوی هلال احمر در راه است و تیم‌های ارزیاب و امدادی در تمامی منطقه در حال بررسی وضعیت و خسارات هستند.


۰۴:۴۰ زلزله هرمزگان را تعطیل کرد

۴ زلزله بالای ۶ ریشتر در هرمزگان/۳ کشته تاکنون/تخریب منازل مسکونی

ستاد مدیریت بحران استاندار هرمزگان اعلام کرد: تمامی ادارات و دستگاه‌ها همچنین بانکها به جز دستگاه‌های امدادرسان و خدمت رسان روز شنبه ۱۱ تیرماه تعطیل است. کنکور امروز اما در زمان مقرر برگزار می‌شود.

این تصمیم بدنبال وقوع چند زلزله مهیب در هرمزگان اتخاذ شده است.

بسیاری از مردم اکنون در خارج از منازل به سر می‌برند.


۰۴:۳۴ زلزله ۶.۳ ریشتری در هرمزگان

۴ زلزله بالای ۶ ریشتر در هرمزگان/۳ کشته تاکنون/تخریب منازل مسکونی

زمین لرزه ای به قدرت ۶.۳ ریشتر ساعت ۳ و ۵۵ دقیقه بامداد شنبه حوالی بندرخمیر و جزیره قشم در استان هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۲۶ کیلومتری زمین رخ داد.

پیش از این دو زمین لرزه دیگر به بزرگای ۶.۱ ریشتری در ساعات ۲ و ۲ دقیقه بامداد و ۳ و ۵۴ دقیقه بامداد مرز بین بندرخمیر و بندرلنگه را لرزاند.

این زمین لرزه ها در اکثر نقاط استان احساس شده است. شدت زمین لرزه ها به حدی بود که اهالی شهرهای العین و راس الخمیه در امارات وحشت زده به خیابان ها آمده بودند.


۰۴:۲۳ ۲ زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان را لرزاند/۱۲ پس لرزه طی یک ساعت

۳ زلزله بالای ۶ ریشتر در هرمزگان/۳ کشته تاکنون/تخریب منازل مسکونی

 

نخستین زمین لرزه بامداد روز شنبه ساعت ۲ و ۲ دقیقه به قدرت ۶.۱ ریشتری در مرز بندرخمیر و بندرلنگه روستای سایه خوش رخ داد. بر اساس گزارش های رسمی تا کنون ۳ کشته و ۸ مصدوم در پی داشته است.

همچنین دومین زمین لرزه ۶.۱ ریشتری ساعت ۳ و ۵۴ دقیقه حوالی جزیره قشم و بندرکنگ را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۲۸ کیلومتری تز سطح زمین رخ داد.

پس از این زمین لرزه ۱۱ پس لرزه دیگر با قدرت های ۴، ۴.۴، ۴.۲، ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین بندرکنگ و بندرخمیر و بندر لنگه را لرزاند.

این زمین لرزه ها به دلیل عمق کم موجب رعب و وحشت در میان مردم شده است. این زمیم لرزه ها در شهرستان های بندرعباس، رودان، قشم، کیش و حتی شهرهای امارات متحد عربی احساس شده است.

بر اساس گزارش هلال احمر هرمزگان ۴ تیم ارزیاب به بخش مهران و روستای سایه خوش اعزام شده اند.

بر اساس گزارش های رسیده خسارت های زیادی به واحدهای مسکونی و زیرساخت ها در مسیر بندرلنگه - بندرخمیر وارد شده است. روستای سایه خوش بیشترین آسیب را از زلزله دیده است.


۰۳:۴۱ زلزله ۳ نفر کشته و هشت نفر مصدوم در روستای سایه خوش بر جای گذاشت

۳ زلزله بالای ۶ ریشتر در هرمزگان/۳ کشته تاکنون/تخریب منازل مسکونی

مهرداد حسن زاده در مورد خسارت های احتمالی در بندرخمیر بیان داشت: برابر اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر در ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز حوالی بندرخمیر در مرز خلیج فارس و هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

وی با بیان اینکه کانون این زلزله در ۳۴ کیلومتری بندر خمیر بوده است، گفت: همچنین کانون زلزله ۴۱ کیلومتر تا شهرستان کنگ و۴۸ کیلومتر تا بندر لنگه فاصله دارد و در نقاط مختلفی از احساس شده است. همچین این محل ۱۰۷ کیلومتر با بندرعباس فاصله دارد.

حسن زاده ادامه داد: در پی وقوع این زلزله تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی به حالت آماده باش درآمده و تیم‌های ارزیاب از سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و … نیز به مناطق متاثر از حادثه اعزام شده‌اند و گزارش بررسی‌های آنان به زودی اعلام خواهد شد.

وی گفت: دقایقی پس از این زلزله سه تیم ارزیاب از سوی جمعیت هلال احمر استان هرمزگان به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند و بررسی‌های آنان در حال انجام است. تا کنون انسداد جاده بین بندرخمیر و بندرلنگه رخ داده است. همچنین برق برخی از مناطق در شهرستان های بندرخمیر و بندرلنگه قطع شده است.

حسن زاده خاطرنشان کرد: در روستاهای هم مرز با بندرخمیر در روستای سایه خوش شهرستان بندرلنگه سه کشته و هشت نفر زخمی گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به اطلاعات جمعیتی در شعاع ١٥ کیلومتری کانون وقوع زلزله نیز گفت: در این محدوده ۲۰۵۱ خانوار و در مجموع ٧٨٦٦نفر ساکن هستند. همچنین تعداد آبادی‌های واقع در محدوده ۱۵ کیلومتری از کانون زلزله نیز در حدود ٩ روستاست که ارزیابی از آنها در حال انجام است.


۰۳:۳۰ تمامی بیمارستانهای هرمزگان در آماده باش کامل هستند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تمامی بیمارستانهای استان هرمزگان در آماده باش کامل هستند.

فاطمه نوروزیان بامداد شنبه در اطلاع رسانی به خبرنگاران با بیان اینکه تیم های واکنش سریع و تکنسین های فوریتهای پزشکی به منطقه سایه خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده اند، اظهار کرد: تمامی نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی و کادر بهداشت و درمان در خالت آماده باش بوده و جلسه اضطراری مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تشکیل شده است.


زمین لرزه ۶.۱ ریشتری حوالی بندرخمیر موجب ریزش کوه و انسداد جاده پلوغار در بندرخمیر به سمت بندرلنگه شده است.


۰۲:۵۷ ریزش کوه درجاده بندرخمیر گزارش شد / خسارت به منازل مردم در روستاها

زلزله ۶.۱ ریشتری بامداد امروز شنبه حوالی ساعت ۲:۰۲ منطقه مهران را در مرز میان بندرخمیر و خلیج فارس و شهرستان بندرلنگه لرزاند.این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

از مناطق زلزله زده خبر می‌رسد که ریزش کوه در مناطق مختلفی از محور بندرخمیر به بندرلنگه رخ داده است.

همچنین گزارش شده که زلزله بدلیل شدت بالا باعث خساراتی به منازل مردم روستایی شده اما ارزیابی دقیق میزان خسارات نیازمند زمان بیشتری است.

به گفته مدیرکل هلال احمر هرمزگان، ۴ تیم ارزیاب به منطقه اعزام و به دیگر واحدهای امدادی هلال احمر نیز اعلام آماده باش شده است.

شدت زلزله به حدی بود که در بندرعباس، میناب، رودان و حتی تا راس الخمیه امارات نیز احساس شده است.


۰۲:۴۴ سه زمین لرزه بندرخمیر را لرزاند

۳ زلزله بالای ۶ ریشتر در هرمزگان/۳ کشته تاکنون/تخریب منازل مسکونی

دومین زمین لرزه در بندرخمیر با قدرت ۴.۶ ریشتر ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد شنبه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

همچنین سومین لرزه با قدرت ۳.۹ ریشتری ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بندرخمیر را لرزاند. همچنین چهارمین زمین لرزه با قدرت ۴.۲ ریشتری ساعت ۲ و ۳۷ دقیقه رخ داد.


۰۲:۴۴ زمین لرزه ۴.۷ ریشتری کنگ را لرزاند

۳ زلزله بالای ۶ ریشتر در هرمزگان/۳ کشته تاکنون/تخریب منازل مسکونی

زمین لرزه‌ای به قدرت ۴.۷ ریشتری ساعت ۲ و ۹ دقیقه بامداد شنبه حوالی بندرکنگ در شهرستان بندرلنگه از توابع استان هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داد.


۰۲:۳۲ ۴ تیم ارزیاب و تیم های امداد و نجات به بندرخمیر اعزام شدند

۳ زلزله بالای ۶ ریشتر در هرمزگان/۳ کشته تاکنون/تخریب منازل مسکونی

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان داشت: در ساعت ۲ و ۲ دقیقه بامداد زمین لرزه ای به بزرگای ۶.۱ ریشتر حوالی شهر بندرخمیر در استان هرمزگان در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داد.

وی عنوان کرد: شدت زمین لرزه به حدی بود که در شهر بندرعباس و روستاهای اطراف بندرخمیر کاملاً احساس شد و موجب وحشت مردم شده است.

حسن زاده تصریح کرد: تیم های امدادی و نحات هلال احمر هرمزگان به محل وقوه زلزله اعزام شده اند. همچنین تیم های ارزیاب به همراه فرماندار و بخشدار بندرخمیر در محل وقوع زلزله حاضر شده اند.

وی افزود: هنوز گزارش دقیقی از خسارت های احتمالی گزارش نشده است.


۲:۲۱ زلزله ۶.۱ ریشتری بندرخمیر را لرزاند


 

گزارش در حال تکمیل و به روز رسانی است...

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات