صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۳۸۵۰۵

چالش‌های بی‌پایان

رژیم صهیونیستی در حوزه‌های گوناگون دچار چالش و بحران شده و این‌چالش‌ها حالت بی‌پایان به خود گرفته است[...]
پایگاه بصیرت / محمدرضا فرهادی
رژیم صهیونیستی در حوزه‌های گوناگون دچار چالش و بحران شده و این‌چالش‌ها حالت بی‌پایان به خود گرفته است. مهم‌ترین چالش فعلی این رژیم در دو حوزه سیاسی و امنیتی‌ـ اطلاعاتی است که دورنمای مثبتی در این دو عرصه برای صهیونیست‌ها وجود ندارد. در حوزه سیاسی در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی برای تشکیل کنست و دولت، این پنجمین انتخابات در چهار سال گذشته خواهد بود که این رژیم برگزار می‌کند. همچینن دولت ائتلافی بنت‌ـ لاپید حیاتی کمتر از یک سال داشت که این کمترین عمر یک دولت در طول ۷۴ سال گذشته در سرزمین‌های اشغالی است و این دولت برای اولین بار بعد از تشکیل رژیم صهیونیستی با اعراب کنست ائتلاف کرد. این مسائل نشان‌دهنده عمق شکاف سیاسی و نبود تجانس بین احزاب سیاسی برای ائتلاف در تشکیل دولت است.
در حوزه امنیتی‌ـ اطلاعاتی اتفاقات اخیر در سرزمین‌های اشغالی نشان داد، راهبرد امنیت روزمره مورد ادعای صهیونیست‌ها از بین رفته است و این رژیم اکنون در پی حفظ موجودیت خود در داخل است. در کنار این مسئله، صهیونیست‌ها برای انحراف افکار عمومی در داخل سرزمین‌های اشغالی دو اقدام را در دستور کار قرار دادند: 
الف‌ـ ضریب درگیری بین خود و حزب‌الله لبنان را با بحث منطقه مورد مناقشه کاریش بالا بردند. 
ب‌ـ در یک فرار رو به جلو و همزمان با سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی، مترصد تشکیل ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران هستند. 
در رابطه با گزاره اول، حزب‌الله با فرستادن پهپاد به منطقه مورد مناقشه و نفوذ به مناطق صهیونیستی نشان داد،اولاً توان ضربه زدن به صهیونیست‌ها را دارد و ثانیاً نسبت به خلأهای اطلاعاتی این رژیم آگاه است.
در رابطه با گزاره دوم نیز، این ائتلاف همان طرح ناتوی عربی ترامپ است که به سرانجام نرسید و صهیونیست‌ها امیدوارند با تغییر نام آن دستاوردی نسبی برای خود کسب کنند.
همه این مسائل نشان می‌دهد، اولاً چالش‌های موجود و پیش روی رژیم صهیونیستی بیشتر از آن چیزی است که در عرصه رسانه‌ای بروز و ظهور پیدا می‌کند و ثانیاً این چالش‌ها فراگیر و به هم پیوسته شده و صرفاً به عرصه‌ای خاص محدود نمی‌شود. این ویژگی‌ها ضربه‌پذیری رژیم صهیونیستی را نیز بیشتر کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات