صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۳۸۵۷۵

داستان واکسن ها، همچنان ادامه دارد!/ واکسن برکت و بقیه موارد ایرانی نیستند؟

در آستانه موفقیت دانشمندان ایرانی و پس از آن نیز تا مدتی با انتشار شایعاتی مانند این‌که؛ مسئولین ایرانی دروغ می‌گویند؛ واکسن برکت و بقیه موارد ایرانی نیستند، بلکه وارداتی است و فقط برچسب ایرانی خورده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / احمدرضا هدایتی

ورود 2.8 میلیون دز واکسن فایزر به ترکیه- اخبار ترکیه و اوراسیا - اخبار بین  الملل تسنیم | Tasnim

اخیراً خبری با این مضمون که؛ «شرکت آمریکایی تولید واکسن فایزر پس از ۲ سال به تقلبی بودن محصولش اعتراف کرد.» در فضای مجازی منتشر شده و در ادامه افزوده؛ «دفاع آنها در برابر ادعاهای تقلب علیه آنها این است که چون دولت در این امر دخالت داشته است، پس کلاهبرداری نیست.»

صرفنظر از صحت و سقم این خبر، با این که کرونا در اروپا و آمریکا همچنان قربانی می‌گیرد و با این‌که از همان ابتدا در مورد تقلبی بودن و بی‌اثر بودن و حتی هدفمند بودن تولید واکسن در غرب (با نیات غیرانسانی) اخبار متعددی منتشر شد، اما رسانه‌های معاند و غرب‌پرستان وطنی پس از موفقیت ایران در مهار کرونا هرگز حاضر نشدند به اشتباهات خود در مورد خباثت غربی‌ها در این زمینه و ناکارآمدی برخی از واکسن‌های تولیدی آنها و متقابلاً کارآیی واکسن‌های ایرانی و شرقی اعتراف کنند.

در واقع این روزها حتی دیگر کمترین خبری از شانتاژهای خبری رسانه‌های معاند و سوءاستفاده‌کنندگان داخلی در مورد ناتوانی دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن و یا کم‌کاری مسئولین جمهوری اسلامی ایران برای واکسیاناسیون و مقابله با کرونا به چشم نمی‌خورد.

این در حالی است که، در ابتدای کار به رغم تلفات فراوان کرونا در اروپا و آمریکا و سایر کشورها، همه این رسانه‌ها و مزدوران داخلی آنها در موضعی حق به جانب و در عین حال عوامفریبانه، بر روی تلفات در ایران متمرکز شده و مدعی این بودند که مسئولین کشور در مورد آمار تلفات دروغ می‌گویند و اصلاً به فکر سلامت مردم نیستند و با پیوند زدن موضوع برجام با کرونا، همواره سعی می‌کردند تا اثبات کنند که سلامت مردم [به قول آنها] قربانی سیاست‌های نظام اسلامی شده است.

در آن ایام توسط رسانه‌های معاند به قدری در مورد تلفات کرونا در ایران اغراق و بزرگنمایی می‌شد که بسیاری از مخاطبین داخلی و خارجی باور کرده بودند که نیمی از جمعیت کشور ایران جان خود را بر اثر این ویروس منجوس از دست داده‌اند.

البته متأسفانه گروگان گرفتن واکسیناسیون برای تحمیل برجام، هم از سوی کشورهای غربی و هم دولت قبل انکارناپذیر است، چرا که از یکسو دولت وقت انتظار معجزه از سوی غرب را داشت و از طرف دیگر نظام سلطه تلاش می‌کرد تا با ممانعت از صادرات واکسن به ایران، از این موضوع که در ارتباط با جان و سلامت انسانها بود، به‌عنوان ابزار فشار علیه ایران اسلامی بهره ببرد و این موضوع مطلقاً ربطی به تصمیم‌گیری‌های کلان جمهوری اسلامی نداشت.

حمایت تمام‌قد از سلامت جامعه - ديگران

تنها تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه، با عنایت به تجارب قبلی و عمق خباثت و رذالت دشمنان این مرز و بوم، فقط ناظر بر اطمینان از اثربخشی و سلامت واکسنهای تولید اروپا و آمریکا بود تا از تکرار احتمالی واقعه‌ای مشابه خونهای آلوده وارداتی از فرانسه جلوگیری شود.

واکسن‌هایی که سلامت و اثربخشی آن در خود اروپا و آمریکا هم زیر سوال بود و همان‌گونه که اشاره شد، بخش قابل توجهی از مردم همین کشورها هم با نگرانی از اهداف کمپانی‌های تولیدکننده (از جمله؛ احتمال نسل‌کشی و یا عقیم‌سازی از طریق این واکسن‌ها) از تزریق آنها امتناع می‌کردند.

در گام بعد معاندین تلاش‌های نخبگان و مسئولین کشور را با بیان شبهاتی مانند این که؛ ایران توانایی ساخت واکسن را ندارد و در حال تلف کردن فرصت و به خطر انداختن جان مردم است و یا چرا چند مجموعه به طور همزمان در حال ساخت واکسن هستند و این کار باعث هدر رفتن سرمایه‌های کشور است، اقدامات نهادهای ذیربط را زیر سوال می‌بردند.

در آستانه موفقیت دانشمندان ایرانی و پس از آن نیز تا مدتی با انتشار شایعاتی مانند این‌که؛ مسئولین ایرانی دروغ می‌گویند؛ واکسن برکت و بقیه موارد ایرانی نیستند، بلکه وارداتی است و فقط برچسب ایرانی خورده است، یا این‌که واکسن‌ها تقلبی است و به جای واکسن، آب مقطر به مردم تزریق می‌کنند و در نهایت این‌که واکسنهای ایرانی از قدرت لازم برای حفاظت در برابر کرونا برخوردار نیستند، اهداف پلید خود را دنبال می‌کردند.

این جوسازی‌ها که توأم با کارشکنی غربی‌ها برای جلوگیری از ورود دستگاههای موردنیاز برای تولید انبوه واکسنهای ایرانی صورت می‌گرفت، سبب شد تا مسئولین کشور همزمان با تولید داخلی، مبادرت به واردات واکسن از کشورهایی مانند چین و روسیه نمایند که البته پس از این اقدامات راه برای واردات واکسن از سایر کشورها، حتی کشورهای غربی نیز باز شد.

با این حال و با این که هزینه واکسیناسیون و درمان مبتلایان به کرونا در اروپا و آمریکا و سایر کشورها اعتراضات شدید مردم این کشورها را به همراه داشت و در ایران هم درمان و هم واکسیاناسیون به شکل رایگان انجام می‌‌شد، اما باز همین گروه‌های مغرض و معاند، با وقاحت و بی‌شرمی تمام، نظام سلامت کشور را به دریافت هزینه‌های سنگین بابت واکسیانسیون و درمان مبتلایان متهم می‌کردند و برخی از افراد ساده لوح نیز حرف آنها را باور و به شایعات دامن می‌زدند.

واکسن‌های ایرانی کرونا»؛ از واکسن سپاه تا محصولات مشترک با کوبا و استرالیا  | Euronews

آنها به این مقدار هم بسنده نکردند و با این که در ابتدای کار منکر واقعی بودن و اثربخشی واکسن‌های ایرانی و توانایی آنها برای تولید انبوه بودند و حتی شایعه می‌کردند که تزریق فلان واکسن ایرانی منجر به مرگ صدها نفر شده است، اما پس از اثبات کذب بودن ادعاهایشان برای مردم، اینبار مدعی آن شدند که هزینه تمام شده واکسن ایرانی بیشتر از نرخ جهانی است و در ادامه نیز متعرض آن شدند که چرا واکسن بیش از حد تولید شده است (و بدون توجه به مانع‌تراشی دشمنان و اقدامات رسانه‌های آنها برای کم‌اثر جلوه دادن واکسن‌های ایرانی)، تا مدتی نیز می‌گفتند؛ چرا تدبیری برای صادرات آنها اندیشیده نشده است.

با این حال کسی به آنها نگفت، حتی با فرض این که قیمت تمام شده تولید واکسن در ایران بیشتر از سایر کشورها بوده است، اما با توجه به شرایط تحمیلی به کشور، اولاً موفقیت در این زمینه ارزشمند و افتخار آمیز و بیانگر توانمندی دانشمندان ایرانی و شعار خواستن توانستن است و ثانیاً پس از موفقیت دانشمندان ایرانی در این زمینه بود که غربی‌ها مجوز صادرات واکسن‌های خودشان به ایران را صادر کردند.

حالا پس از گذشت چندین ماه از مهار این بیماری مهلک و بازگشت آرامش به کشور که به یمن و برکت واکسن‌های داخلی از جمله؛ واکسن کوو برکت، واکسن فخرا، واکسن نوراوکس، پاستوکووک، کووپارس و سایر واکسن‌های ایرانی تحقق پیدا کرده است، نیز نه‌تنها عذرخواهی نکرده‌اند، بلکه سکوت خبری اختیار نموده و حاضر نیستند به موفقیت ایران در این زمینه اعتراف کنند.

و این تنها یک نمونه از تلاش‌های مستمر مسئولین و صدها و بلکه هزاران دستاورد متعدد و متنوع علمی نخبگان و دانشمندان ایرانی است که دشمنان این سرزمین با تمام توان کوشیدند تا با شبهه‌آفرینی و شایعه پراکنی، حلاوت و شیرینی آن را از مردم بگیرند و این داستان همچنان ادامه دارد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات