صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۳۸۲۲۳

اخبار ویژه روزنامه‌های ۵ تیر

روزنامه کیهان**

شورای آتلانتیک: جذابیت مسیر تجاری ایرانتحریم‌های آمریکا را بی‌فروغ می‌کند

اندیشکده شورای آتلانتیک در ارزیابی راهبردی خود تاکید کرد موضوع ترانزیت جنوب- شمال و شرق- غرب، ایران را به‌هاب منطقه تبدیل کرده و فشار تحریم‌های آمریکا را کم فروغ ساخته است.
این‌اندیشکده آمریکایی خاطر نشان کرد: مسیر تازه حمل‌ونقل از امارات متحده عربی آغاز و با گذر از بندر شارجه به بندر عباس ایران می‌رسد و پس از آن به سمت شمال غربی و ترکیه می‌رود تا به دریای مدیترانه برسد. به مدد این مسیر تازه، بازیگران منطقه‌ای می‌توانند روابط تجاری را توسعه و روابط مسالمت‌آمیز را تشویق کنند. 
طبق اعلام سازمان جهانی حمل‌ونقل جاده ای، مسیری که از ایران می‌گذرد، منطقی و مقرون به صرفه است. حرکت از شبه جزیره عربستان و رسیدن به دریای مدیترانه با این مسیر تازه، تنها 6 روز زمان می‌برد که بسیار کمتر از 21 روزی است که لازم بود تا از گذر کانال سوئز از خلیج‌فارس به دریای مدیترانه برسد.
مت اورسمن، یکی از شرکای پیلزبری، یک شرکت حقوقی بین‌المللی متخصص در تحریم‌های بین‌الملل و قوانین تجارت، می‌گوید: بزرگ‌ترین ناهنجاری تاریخی، عدم حضور ایران در نظام تجارت بین‌المللی است حال آن که به لحاظ جغرافیایی و تاریخی کاملا منطقی است که ایران این نقش را بر عهده گیرد. 
بر اساس گزارش دفتر ریاست جمهوری ترکیه، از زمان باز شدن مسیر تجاری ایران، تقریباً یک هزار کامیون بین ترکیه و امارات متحده عربی رفت و آمد داشته‌اند که عمدتاً کالاها را از غرب به شرق حمل می‌کنند. این کالاها شامل کالاهای مصرفی بادوام، مواد غذایی، لوازم آرایشی، ماشین‌آلات، قطعات یدکی با ارزش میلیون‌ها دلار است. 
پاکستان نیز از مسیر تازه‌ای که از ایران به سمت ترکیه می‌رود منتفع می‌شود چرا که طی مسیر کالاها از آسیای جنوبی و اروپا که بالای 40 روز زمان می‌برد به یک هفته کاهش می‌یابد. کشورهای آسیای میانه نیز که نگران تاخیر در رسیدن محموله‌ها از مسیر دریای خزر بودند، به ویژه با توجه به جنگ اوکراین و ترافیک مسیر، حالا چشم به ایران دارند.
از لحاظ تجاری نیز این مسیر، اقتصادی و به‌صرفه است. کمبود شمار کانتینرها، هزینه رفت و آمد دریایی و تهدید دزدی دریایی و تروریسم را افزایش می‌دهد. یک مسیر زمینی به خوبی می‌تواند آسیا را به اروپا وصل کند، هزینه‌ها را کاهش دهد و زنجیره تامین تضعیف شده و کسب و کارها را تقویت کند.
سایر مرزهای زمینی امکان‌پذیری مسیر تازه را ندارند. عراق با موانعی در حمل‌ونقل در درون مرزهایش روبه‌روست و سوریه نیز درگیر جنگ و بی‌ثباتی است. مقامات ترکیه گفته‌اند که در آخرین ماه‌های سال 2021 سیصد کامیون از این مسیر عبور کرده‌اند و شمار آنها در پنج ماهه ابتدایی امسال به هفتصد کامیون رسیده است. 
افزایش روابط اقتصادی کشورها با ایران، تلاش‌های آمریکابرای منزوی ساختن این کشور را تضعیف می‌کند. بخشی از بندر عباس همچنان تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود از سوی کشورها نادیده گرفته شود.
مسیر تجاری ایران آن‌قدر جذاب است که یکی از عوامل پشت پرده دیپلماسی منطقه‌ای اخیر به حساب می‌آید.‌اندکی پس از آنکه کریدور حمل‌ونقل احداث شد، محمد بن زاید در نوامبر 2021 به ترکیه رفت تا با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه دیدار کند. دو رهبر اختلافات دیرینه خود پیرامون سوریه و لیبی را کنار گذاشتند تا پیرامون تجارت و قراردادهای سرمایه‌گذاری صحبت کنند. چندین منبع نیز مسیر تازه را بهانه آشتی اردوغان با ولیعهد عربستان و همچنین برگزاری گفت وگوهای عربستان و ایران در بغداد اعلام کردند.
هرچند این نظریه که افزایش رفاه و تجارت می‌تواند به دموکراسی بینجامد مدت‌هاست کنار گذاشته شده و دولت‌های برزیل، چین، هند، روسیه و ترکیه نشان داده‌اند که با ثروتمند شدن، بیشتر سرکوبگر و جنگ طلب شده‌اند اما مسیرهای تجاری و وابستگی‌های متقابل اقتصادی دست کم می‌توانند معیاری از عقلانیت و کارآیی ایجاد کنند و شاید انگیزه‌هایی برای صلح بین دشمنان دیرینه باشند.


دولت روحانی در تولید مسکن مرتکب ترک فعل شد

مشاور اسبق وزیر راه و شهرسازی معتقد است در دولت روحانی و دوره وزارت عباس آخوندی، در زمینه مسکن ترک فعل صورت گرفت و حال آنکه می‌شد از طریق تولید مسکن، به ایجاد اشتغال و کاهش تورم دست یافت.
هادی عباسی در گفت‌وگو با روزنامه ایران ضمن بیان این مطلب که در صورت پیگیری جدی می‌توان سالانه دو میلیون واحد مسکونی احداث و 4 میلیون شغل درست کرد، افزود: اصولا ما بدون ساخت مسکن نمی‌توانیم تورم کشور را تک‌رقمی‌ کنیم. اگر تورم تک‌رقمی را همراه با رونق‌، هدف قرار دهیم نیازمند این هستیم که سالانه حداقل ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود.
این حرف‌هایی که ما باید به یک جایی برسیم تا بتوانیم ۲ میلیون مسکن بسازیم بـه نظـر مـن اقتصاد ایران به این نقطه رسیده است. اقتصاد ایران برای اینکه بخواهد سالی دو میلیون مسکن یک تا ۵ طبقه بسازد به این سطح از فناوری صنعتی‌‌‌سازی و زیرساخت رسیده است و از این بابت مشکلی ندارد.
وی درباره این ادعا که دوره روحانی که گفته می‌شد «مسکن مهر ساختند بدون متقاضی یا جانمایی بد بوده»، اظهار داشت: آن زمان من عرض کردم که شما یک مسکن مهر تمام شده قابل سکونت آب‌، گاز و برق‌دار بدون متقاضی به ما نشان بدهید!

یک بار به ما چنین پروژه‌ای نشان ندادند. اینکه چنین پروژه‌ای را پیگیری نکنیم و نصفـه رهـا کنیم خب مشخص اسـت کـه مـردم نیـز پـول نمی‌دهند. در صورتی که سازمان ملی زمین و مسکن و شهرهای جدید باید طبق مصوبه هیات وزیران از منابع خود‌، پروژه را تکمیل کنند و وقتی پروژه را تکمیل کردند زمان تحویل‌، پولی را که به عنوان تنخواه وارد کردند از پروژه بگیرند.
مسکن مهـر حداقل ۴ میلیون واحد مسکونی بود. از این ۴ میلیون، یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحـد آن در روستاها بـوده است.

پس موضوع مکان‌یابی در روستاها اصلا موضوعیت ندارد. فرد خانه داشته و نو‌‌سازی کرده یا در خود روستا یک زمین را ساخته است. از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحـد شـهری حدود یک میلیون واحـد آن خود مالکی بوده است یعنی مردم خود زمین آوردند و تسهیلات ساخت گرفتند. ۳۰۰ هزار واحـد نـیـز تقریباً در بافت‌های فرسوده بـود و باز خود مردم زمین آوردند و فقط وام گرفتند. صرفاً به یک میلیون واحد از این ۴ میلیون زمین اختصاص دادیم.

از این یک میلیون واحد نیز در شهرهای کوچک در واقع در خود شهر‌، در شهرهایی مثل کاشان و رشت اینها چسبیده به شهر هستند.

در کلانشهرها مثـل تهران‌، مشهد‌، اصفهان و شیراز و شهرهای جدید
قرار داشتند.

8 سال مین‌گذاری اقتصاد و 10 ماه طلبکاری از دولت رئیسی!

کسانی که به مدت 8 سال فقط به چالش‌های اقتصادی افزودند و اقتصادی مین‌گذاری شده را تحویل دادند، هنوز یک سال از عمر دولت سیزدهم نگذشته، این دولت را مسئول کاستی‌هایی می‌دانند که خود، بانی آن بوده‌اند.
به گزارش روزنامه جوان، پروژه تخریب دولت هرچند تا چندی پیش زیرپوستی بود، اما مدتی است که بانیان هزینه فرصت‌های از دست رفته در هشت ‌سال گذشته، به شکل علنی به تخریب دولت مشغول شده‌اند، این اشخاص به شکلی از کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی سخن می‌گویند که گویی این مشکلات در هشت ‌سال گذشته اصلاً وجود خارجی نداشته و در همین کمتر از یک‌ سال گذشته ظهور و بروز کرده است.
برخی از تحلیلگران یکی از دلایل تخریب‌های هدفمند دولت را از ناحیه اشخاصی می‌بینند که ذی نفعانی در پست‌های مدیریتی باقیمانده از دولت قبل دارند و معتقدند هر چقدر دوز تخریب دولت را در روز‌های کنونی بالا ببریم، شاید دولت در تغییر و تحول در پست‌های مدیریتی تعلل بیشتری کند و اشخاصی از دولت پیش بتوانند عهده‌دار کرسی‌های مدیریتی مختلف شوند.
برخی دیگر از تحلیلگران بر این باورند که مخالفان دولت می‌خواهند به واسطه افزایش انتقاد‌ها از دولت کنونی دلیل مشکلات اقتصاد را سوء‌مدیریت دولت و تعلل در احیای برجام معرفی کنند.
کارشناسان اقتصادی منصف بر این باورند که دولت یازدهم و دوازدهم در طول هشت ‌سال به جای آنکه در کنار پیگیری موضوع هسته‌ای ایران و رفع تحریم‌ها، اصلاحات اقتصادی را کلید بزند، همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشت و به دلیل طولانی شدن مذاکرات، کسری بودجه کشور را از محل تخریب هرچه بیشتر زیر‌ساخت‌های اقتصادی به ویژه در بخش بودجه و بانکداری و تولید و همچنین انتشار اوراق بدهی و آینده‌فروشی تأمین کردند و دست آخر با تغییر یک رئیس‌جمهور در آمریکا فضایی شکل گرفت که به‌طور مجدد تحریم‌های هسته‌ای احیا شد و فشار شدیدی به اقتصاد ملی ایران وارد آمد.
دولت پیشین از همه ابزار‌های استقراضی و آینده‌فروشی و حتی نوسان‌گیری از بازار‌ها استفاده کرد تا دوره خود را به اتمام برساند.
اگر نگاهی به متغیر‌های حجم نقدینگی، تورم، سرمایه‌گذاری، استقراض از بانک مرکزی، استقراض از صندوق‌های بازنشسستگی، رشد اقتصادی، رشد نرخ ارز و سایر فاکتور‌های اقتصادی بیندازیم، متوجه می‌شویم دولت دوازدهم اقتصادی مین‌گذاری شده را به دولت سیزدهم تحویل داد و تا این اقتصاد به ثبات برسد مدتی زمان می‌برد.
همین که رشد اقتصادی در هشت‌سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم صفر بود و در همین مدت به واسطه استقراض از سیستم مالی ایران ارزش ریال تنزل زیادی پیدا کرد و در این بین بدهی‌های سود‌داری به واسطه نشر اوراق بدهی به یادگار گذاشته شد، می‌توان متوجه شد که دولت سیزدهم میراث‌دار وضعیت اقتصادی بسیاری بدی بود.
به هر ترتیب اگر انصاف را بخواهیم به خرج دهیم عارضه‌های باقیمانده از دولت قبل مانند ارز ترجیحی، بدهی‌های سنگین سوددار، رشد اقتصادی نزدیک به صفر، هزینه‌های جاری افزایش یافته و همچنین رشد تورم در بازار‌های جهانی ایجاب می‌کند که به دولت سیزدهم فرصت دهیم. اگر منتقدان واقعاً دلسوز هستند در بعد نظری به دولت ایده دهند تا چالش‌های اقتصاد ایران یکی پس از دیگری برطرف شود.

 

***************

روزنامه وطن امروز آرمان ملی**

 

**************

روزنامه خراسان**

وزیر صمت خبر داد:  
همکاری مشترک ایران و روسیه برای تولید تندر 90 
 
حسین بردبار: وزیر صمت در پاسخ به پرسش خراسان از برنامه این وزارتخانه برای تغییر سازوکار بازرسی از بازار و اصناف بر اساس بازرسی مبتنی بر شکایت خبر داد و گفت: بعد از جنگ اوکراین صنعت خودروی روسیه به شدت دچار مشکل شد و دو کشور برخی خودروها نظیر ال-90 را تولید می کنند و بر همین اساس مذاکره شد تا بخشی از قطعات این خودرو را برای یکدیگر تامین کنیم.
به گزارش خراسان، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت در نشستی خبری که به مناسبت دهه تولید و تجارت برگزار شده بود در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر این که این وزارتخانه برای کنترل گرانی های اخیر آیا برنامه ای جهت بازرسی از بازار مبتنی بر شکایت دارد، گفت: ما داریم به سمتی می رویم که سازوکار بازرسی از بازار را تغییر دهیم؛ روند فعلی بازرسی ها که به صورت عادی و رندومی است، کاری از پیش نمی برد و اگر کسی هم شکایتی کند رسیدگی به آن فرایندی طولانی دارد که گاهی اثر شکایت را از بین می برد بنابراین  از یک ماه پیش کارهایی را برای ایجاد سازوکار نظارت بر بازار مبتنی بر شکایت مردم شروع کردیم .
به گفته وی، برای هر واحد صنفی یک کیوآر کد تعریف شده است که در صورت اسکن آن با دوربین گوشی های معمولی تمام اطلاعات شناسایی آن واحد مشخص می شود و بر همین اساس مردم می توانند در صورت مشاهده تخلف گران فروشی و موارد مشابه با ارسال اطلاعات کیوآر کد واحد صنفی به سامانه 124 ، تخلفات را گزارش کنند.
وزیر صمت همچنین با بیان این که وضعیت صنعت خودرو قابل قبول نیست اما روند قابل قبول است،افزود: سال گذشته ۱۴۳ هزار خودروی ناقص کف پارکینگ بود اما در سه ماه امسال به ۴۲ هزار دستگاه رسیده است که نشان از کاهش ۷۰ درصدی دارد. در این مدت 246 هزار دستگاه تحویل شد و مدت مشابه سال گذشته حدود 180 هزار دستگاه تحویل شده بود.
سید رضا فاطمی امین با بیان این که اصلاح ساختار سخت است زیرا در شرایط ناپایدار هستیم و پنج سال متوالی تورم بالای 30 درصد داریم اظهار کرد:از سویی دیگر برای فهماندن سازوکار جدید نیاز به زمان و انرژی است و همچنین تغییر سازوکارها منافع عده ای را به خطر می اندازد و این افراد سنگ اندازی می کنند.
وی همچنین از برنامه ایجاد تغییرات در بن سازه(پلتفرم) برخی از خودروها خبر داد و گفت: بن سازه پراید و سمند و دنا قابل توسعه نیست ولی ما سه بن سازه به درد بخور داریم (شاهین، تارا و تندر90) که کمی قیمت های آن بالاست به همین دلیل به دنبال ایجاد بن سازه جدید برای تولید خودروی اقتصادی زیر 10 هزار دلار هستیم.
 
کاهش چشمگیر مصرف برق برای استخراج بیت‌کوین
اقتصاد آنلاین – به گزارش گاردین، از آن جا که «زمستان رمزارزی» همچنان سود ماینرها را از بین می‌برد و مشکلات مالی در سراسر این بخش گسترش می‌یابد، مقدار برق مصرف شده توسط بزرگ ترین شبکه های ارزهای دیجیتال تا 50 درصد کاهش یافته است.

 

**************

روزنامه ایران**

 آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس شورای ‌عالی سیاسی یمن:
ایران از آتش‌بسی که منجر به رفع واقعی محاصره شود، حمایت می‌کند

رئیس جمهور روز گذشته در پاسخ به تماس تلفنی «مهدی المشاط» رئیس شورای‌ عالی سیاسی یمن، با ستایش ایستادگی و مقاومت سلحشورانه مردم این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی یمن، از آتش‌بسی که منجر به صلح کامل و رفع واقعی محاصره اقتصادی ظالمانه بر ضد این ملت شود، حمایت می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی اظهار کرد: ایران آماده ارسال کمک‌های بشردوستانه و بویژه واکسن کرونا برای مردم یمن است.
«مهدی المشاط» رئیس شورای ‌عالی سیاسی یمن نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی از ملت مظلوم یمن و رساندن صدای آنان به جهانیان قدردانی کرد و خواستار گسترش روزافزون مناسبات و همکاری‌ها با کشورمان شد.

سردار حسن مشروعی‌فر 
فرمانده سپاه حفاظت ولی‌امر(عج) شد
سردار سرتیپ دوم حسن مشروعی‌فر با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده سپاه حفاظت ولی‌امر(عج) منصوب شد. به گزارش ایرنا، سردار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد: سرلشکر سلامی با اهدای لوح سپاس از خدمات ارزنده و مجاهدانه سردار ابراهیم جباری طی دوران تصدی فرماندهی سپاه حفاظت ولی‌امر( عج) قدردانی کرد. 

معارفه سردار کاظمی به عنوان رئیس سازمان اطلاعات سپاه 
روز گذشته همچنین آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان اطلاعات سپاه با حضور سرلشکر سلامی، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح و جامعه اطلاعاتی کشور در محل ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

به گزارش سپاه نیوز، در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی به عنوان «معاون فرمانده کل و رئیس سازمان اطلاعات سپاه» معرفی شد و از مجاهدت‌های صادقانه و تلاش‌های ارزنده و موفق حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب در راهبری سازمان اطلاعات طی ۱۳سال گذشته که موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگی در حوزه امنیت ملی و بازدارندگی اطلاعاتی کشور، مقابله با نفوذ و جاسوسی و برخورد با مفسدان کلان اقتصادی رقم زده است، تجلیل و تقدیر به عمل آمد. همچنین با حکم سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین طائب به عنوان «مشاور عالی فرمانده کل سپاه» معرفی شد.

آیت‌الله جنتی در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس:
اقداماتی را که برای رفع مشکلات اقتصادی در دستورکار است تبیین کنید

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عمده مشکل مردم، مسأله معیشت است، بر تبیین دلایل گرانی‌ها و برنامه‌های مسئولان برای کنترل تورم تأکید کرد و گفت: دلایل مشکلات اقتصادی را به مردم بگویید و برنامه‌ها و اقداماتی را که برای رفع مشکلات اقتصادی در دستور کار است تبیین کنید، مردم باید بدانند که شما نسبت به ریشه مشکلات اقتصادی آگاهید و برای رفع آن تلاش می‌‌کنید.
به گزارش ایرنا، وی افزود: مردم ما نجیب و قانع هستند ولی نگرانند و بنده هم نگران گرانی‌ها هستم و می‌دانم شما هم با مردم همدرد هستید؛ مردم اگر بدانند که تدابیر مسئولان حل کننده مشکلات است، آرامش پیدا می‌کنند و برای رفع مشکل به کمک دولت و مجلس می‌آیند.
دبیر شورای نگهبان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: سعی کنید بیشتر گره‌گشایی کنید و از وقت استفاده بهینه داشته باشد تا نتیجه بهتری هم بگیرید.وی با اشاره به اینکه در گذشته دعواهای میان مجلس و دولت فراوان بود و آثار بسیار منفی هم در جامعه گذاشته بود، ابراز امیدواری کرد که با حسن نیت نمایندگان، اقدامات مؤثری انجام شده و اختلافات سیاسی کمتر شود.
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه همیشه صادرات ما از واردات ما بیشتر و تراز ما مثبت بوده است، اظهار کرد: تراز تجاری میان صادرات و واردات در سه سال پیاپی منفی بود که این بی‌سابقه است اما از نیمه دوم سال ۱۴۰۰، میزان صادرات غیرنفتی ما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و این یعنی گشایش‌ها شروع شده است.

وزیر اطلاعات در پیامی به‌مناسبت بزرگداشت شهدای هفتم‌تیر:
تروریست‌های روسیاه آلبانی‌نشین در امان نخواهند بود
 وزیر اطلاعات با صدور پیامی به‌مناسبت بزرگداشت شهدای هفتم‌تیر و هفته قوه قضائیه گفت: مطمئناً سربازان گمنام آقا امام زمان(عج) در سنگر عظیم مبارزه و جهاد به عنوان ضابطین قضایی تمام کوشش و همراهی خود را در انجام رسالت خطیر حفظ امنیت این مرز و بوم و احقاق حقوق امت شهیدپرور به‌کار خواهند گرفت.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب در این پیام با بیان اینکه نام و یاد شهدای والامقام فاجعه جنایتکارانه هفتم تیر ۱۳۶۰ که به دستان خون چکان منافقین تروریست و با حمایت استعمارگران مدعی حقوق بشر به وقوع پیوست، تا همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود، تأکید کرد: تروریست‌های روسیاه آلبانی نشین هیچ‌گاه از آتش انتقام دوازده هزار شهید جنایات آنها در امان نبوده و نخواهند بود؛ گرچه هر روز بیش از پیش خود را در اختیار سران تروریسم رسمی و دولتی از قبیل ترامپ و مایک‌پنس و پمپئو قرار دهند.

در حالی که همین جانیان، خود هر روز بیش از گذشته در هراس بیشتر از خونخواهان سردار بزرگ اسلام، شهید سپهبد قاسم سلیمانی هستند. این سنت الهی است که جنایتکارانی همچون منافقین و کارفرماهایشان، از عذاب الهی در امان نخواهند بود.
وی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت مظلومانه شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران صدیق حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه)، فرارسیدن هفته قوه قضائیه را به رئیس دستگاه عدلیه و کلیه قضات عدل گستر و کارکنان صدیق که با اعتقاد و انگیزه‌ای راسخ به تأسی از امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه‌السلام) در راستای احقاق حقوق حقه ملّت عدالتخواه ایران اسلامی تلاش می‌کنند تبریک گفت.

 

**************

روزنامه شرق**

برگزاری مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان اطلاعات سپاه

طائب مشاور عالی فرمانده کل سپاه شد

آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان اطلاعات سپاه با حضور سرلشکر حسین سلامی و جمعی از فرماندهان و مسئولان سپاه و جامعه اطلاعاتی کشور برگزار شد.

آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان اطلاعات سپاه با حضور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه و جامعه اطلاعاتی کشور در محل ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

در این مراسم سرتیپ محمد کاظمی به‌عنوان «معاون فرمانده کل و رئیس سازمان اطلاعات سپاه» معرفی شد و از مجاهدت‌های صادقانه و تلاش‌های ارزنده و موفق حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین طائب در راهبری سازمان اطلاعات در ۱۳ سال گذشته که موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگی در حوزه امنیت ملی و بازدارندگی اطلاعاتی کشور، مقابله با نفوذ و جاسوسی و برخورد با مفسدان کلان اقتصادی رقم زده است، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

همچنین با حکم سرلشکر سلامی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین طائب به‌عنوان «مشاور عالی فرمانده کل سپاه» معرفی شد.

الکاظمی به تهران می‌آید

میدل‌ایست‌نیوز در خبری اختصاصی اعلام کرد که نخست‌وزیر عراق به تهران سفر خواهد کرد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگوی اختصاصی با «میدل‌ایست‌نیوز» اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، روز یکشنبه در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد تهران خواهد شد.

این منبع که نخواسته نامش فاش شود، تأکید کرد که نخست‌وزیر عراق یکشنبه 26 ژوئن به تهران سفر خواهد کرد. جزئیاتی از مدت سفر الکاظمی و دستور کار این سفر اعلام نشده است.

 

**************************************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات