صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۳۸۷۰۳

حضور پرشور مردم تهران در مهمانی غدیر/جمعیت حداقل سه میلیونی در خیابان، ولی عصر

مهمانی ۱۰ کیلومتری مردم تهران به مناسبت عید سعید غدیر، قبل از ساعت ۱۸ امروز در خیابان، ولی عصر، حدفاصل چهارراه، ولی عصر تا چهارراه پارک‌وی آغاز شد و هم‌اکنون صد‌ها هزار نفر از مردم پایتخت در این مهمانی شرکت کرده‌اند.
حضور پرشور مردم تهران در مهمانی غدیر/جمعیت حداقل سه میلیونی در خیابان ولی‌عصر

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیات خبرگزاری فارس، جشن بزرگ مردم تهران با عنوان «مهمونی ۱۰ کیلومتری» به مناسبت عید غدیر از چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک وی دقایقی پیش آغاز شد و بناست تا ساعت ٢٢ ادامه یابد. البته به گفته ساسان زارع، سخنگوی ستاد مردمی این جشن قطعا این مهمانی فراتر این ساعت ادامه خواهد یافت.

این جشن، یک رویداد جمعی است که به همت گروه‌های مردمی و تسهیل گری برخی از نهادها برگزار می‌شود. در این میهمانی میزبان اصلی و میهمان‌های آن را مردم تشکیل می‌دهند و هیأت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی،‌گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود در طول مسیر چهارراه ولی‌عصر (عج) تا چهارراه پارک‌وی، موکب‌هایی با برنامه‌ها و رویکردهای مختلف برپا کرده‌اند.

در این مهمانی ۶۰۰ موکب مردمی بناست به مردم در قالب‌های مختلف خدمت‌رسانی کنند. دومیلیون پرس غذا و میان‌وعده برای پذیرایی از مردم تهران در این مهمانی تدارک دیده شده است و بناست ۱۱۰ هزار اسباب بازی میان کودکان توزیع شود.

همچنین ۴۰ مجموعه شهربازی در این مسیر برای کودکان تدارک دیده شده است تا در این عید بزرگ مسلمانان ساعاتی خوش را برای آنان رقم بزند. ۱۵۰ گروه سرود نیز در قالب ۷۰ استیج امروز اجرای برنامه خواهند داشت.

عوامل برنامه عصر جدید، خندوانه، میدون، مل مل، منم بچه مسلمان، رنگین کمان، خاله شادونه، عمو مهربان و سایر شخصیت‌های محبوب در این مراسم بزرگ حضور خواهند داشت.

 

در بخشی از این برنامه در قالب پویش هدیه اسباب بازی، رضا هلالی و محمد حسین پویانفر بناست در میدان ولیعصر با بچه‌ها سرود این پویش را همخوانی کنند.

 حضور خانوادگی مردم تهران در جشن ولایت

یکی از ویژگی‌های این برنامه حضور خانوادگی مردم تهران است. پدران و مادران تهرانی دست فرزندان خود را گرفتند و در جای جای خیابان ولیعصر و مقابل موکب ها حضور دارند.

در تقاطع ولیعصر و فاطمی موکبی به نام علی ولی الله برپا شده است که که گروه سرود این موکب، سرودهای مختلف از جمله سلام فرمانده با مردم همخوانی می کنند.

 

پویش هدیه اسباب‌بازی در میدان ولی‌عصر

یکی از موکب‌های برپاشده در این مهمانی به همت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است که در ابتکاری جالب بازی‌های بومی و محلی و ورزش باستانی را به بچه‌ها معرفی می‌کنند.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این مهمانی به میدان آماده است تا طرح جامع عفاف و حجاب را برای مردم تبیین کنند. در این غرفه این امکان هم وجود دارد که مردم در ١٨ موضوع تشکل مردمی برای امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی کنند.

 

با خنک تر شدن هوا جمعیت حاضر در خیابان ولیعصر بسیار افزایش پیدا کرده است طوری که می‌توان گفت صدها هزاران نفر در مسیر ده کلیومتری این مهمانی حضور دارند. جمعیتی که به عشق امیرالمومنین و برای جشن گرفتن بزرگترین عید مسلمانان حاضر شدند.

ظرفیت خیابان ولی‌عصر تکمیل شد

ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری اعلام کرد: با توجه به حضور بیش از ۲ میلیون نفر در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر، اگر قصد شرکت در این مراسم را دارید و تاکنون در این مسیر قرار نگرفته‌اید، از مراجعه به خیابان ولی‌عصر خودداری کنید.

جشن پویش هدیه اسباب‌بازی پایان‌بخش‌ مهمانی ده کیلومتری

بخش پایانی این مهمانی، برگزاری جشن پویش هدیه اسباب بازی در میدان ولیعصر(عج) با حضور رضا هلالی و محمدحسین پویانفر بود که از حدود ساعت ۲۱:۳۰ آغاز شد. در این جشن که همراه با آتش‌بازی شد و فضایی بسیار دلنشین برای خانواده‌ها رقم زد، سرود «هدیه اسباب بازی»، «عزیزم حسین» و همچنین نوحه «چادرت را بتکان» توسط مداحان و مردم همخوانی شد.

کودکان حاضر در این مراسم اسباب‌بازی‌های خود را آورده بودند تا در قالب این پویش به دست کودکان نیازمند و محروم برسانند. محمدحسین پویانفر مداح اهل بیت(ع) در این مراسم اظهارداشت: این اقدام کوچکی است که می‌توان به عشق امیرالمومنین(ع) می‌توان انجام داد تا دل کودکان دیگران را هم شاد کرد.

 
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات