بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۳۹۳۴۷

کنعانی: مقاومت⁩ تنها راه نجات فلسطین است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و سومین سالگرد به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها، مقاومت⁩ را تنها راه نجات فلسطین خواند.
کنعانی: مقاومت⁩ تنها راه نجات فلسطین است

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) ۳۰ مرداد ماه و در توئیتی در پنجاه و سومین سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی نوشت: ۵۳ سال پیش در چنین روزی ۲۱ آگوست سال ۱۹۶۹، صهیونیست‌ها مسجدالاقصی⁩ قبله گاه اول مسلمین را به آتش کشیدند و این اولین و آخرین جنایت اشغالگران ⁧فلسطین⁩ نبود.

وی افزود: مقاومت⁩ تنها راه نجات فلسطین است و مسجدالاقصی و همه مساجد عالم تا آزادی کامل فلسطین، مرکز مقاومت ضدصهیونیستی باقی خواهند ماند.

به گزارش فارس، ۳۱ مرداد ۱۳۴۸ مطابق با ۲۱ اوت ۱۹۶۹ «مسجدالاقصی»، نخستین قبله مسلمانان جهان به دست صهیونیست‌های تندرو به آتش کشیده شد. بر اثر این آتش‌سوزی حدود ۲۰۰ متر مربع از سقف مسجد به طور کامل ویران شد، گنبد مسجد در ۵ نقطه آن سوخت و یکی از آثار مسجد همراه با یک منبر قدیمی با ارزش که هشتصد سال سابقه داشت، طعمه حریق شد و از بین رفت. پس از این اقدام، شورای امنیت سازمان ملل جلسه تشکیل داد و قطعنامه شماره ۲۷۱ را در سال ۱۹۶۹ تصویب کرد. این قطعنامه با اکثریت آرا (۱۱ رأی) صادر شد و طی آن رژیم صهیونیستی محکوم شد. در این قطعنامه از صهیونیست‌ها خواسته شد تا همه اقداماتی را که منجر به تغییر وضعیت و شکل قدس می‌شود، متوقف کنند. ۴ کشور از جمله آمریکا از رأی‌دادن به این قطعنامه خودداری کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات