صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۳۹۸۶۲

درخواست آمریکا برای تمدید آتش بس یمن

فرستاده آمریکا به یمن خواهان تمدید آتش‌بس در این کشور شد.

 تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن در مصاحبه با الجزیره گفت: حملات انصارالله یمن به تعز نباید تکرار شود و انصارالله باید در تلاش‌ برای تحقق صلح مشارکت داشته باشد. ما خواهان بازگشایی جاده‌ها به ویژه جاده تعز هستیم، زیرا این یک پرونده انسانی است.

وی درباره آتش‌بس گفت: ما به تمدید آتش بس برای توقف درگیری‌ها و افزایش پروازها پایبند هستیم. سازمان ملل به تمدید آتش‌بس و تقویت آن پایبند است؛ بنابراین، ما از انصارالله یمن نیز می‌خواهیم به آن پایبند باشد.

درگیری و تبادل آتش سنگین میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان+فیلم/  گزارش سازمان ملل از 10 برابر شدن قربانیان گرسنگی در جهان/ دیدار و رایزنی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق با فرمانده نیروهای ناتو/ درخواست آمریکا برای تمدید آتش بس یمن

لیندرکینگ گفت: ما خواهان تمدید آتش‌بس بعد از دوم اکتبر هستیم. وحدت شورای ریاستی یمن یک عامل حیاتی برای تحقق صلح در یمن است. این شورا از حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است.

سازمان ملل دوم اوت به نقل از هانس گروندبرگ، فرستاده آن به یمن اعلام کرد که طرف‌های درگیر با تمدید آتش‌بس به مدت دو ماه دیگر و طبق شروط قبلی موافقت کردند.

از جمله بندهای مهم آتش‌بس، موافقت با انجام هفته‌ای دو پرواز از فرودگاه صنعا و به مقصد آن و برگزاری نشستی میان طرف‌ها جهت توافق درباره بازگشایی مسیرها در تعز و دیگر استان‌ها جهت تسهیل عبور و مرور افراد در داخل یمن بودند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات