صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۳۹۹۰۰

وزیر دفاع یمن: اجازه غارت نفت و گاز یمن را نخواهیم داد

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که ما هیچ کس اجازه غارت نفت و گاز یمن را نخواهیم داد و ارتش این کشور آماده پاسخگویی دشمنان است.

«محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع  دولت نجات ملی یمن در سخنانی به ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داد.

محمد ناصر العاطفی تاکید کرد: تداوم ناسازگاری و گستاخی ائتلاف متجاوزان آمریکایی، عربستانی و اماراتی باوجود مرحله سوم آتش‌بس، بیش از هر زمان دیگری نیت پنهان این کشورهای متجاوز  علیه  ملت یمن، وحدت این کشور و جاه طلبی‌های استعمارگران غربی به منابع و ثروت  یمن و موقعیت استراتژیک این کشور را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود:ما از برنامه‌های نیروهای اشغالگر و رقابت آنها برای کنترل تاسیسات نفت و گاز در استان‌های شرقی کشورمان کاملاً آگاه هستیم و اطلاعات کاملی از ابعاد غارت‌های  سازمان‌یافته نفت یمن داریم».

وزیر دفاع یمن اعلام کرد: انتظار شکست یا عقب نشینی از جانب ما، انتظاری بیهوده است و ما در حال ایجاد نیروی دریایی هستیم که مسئولیت ملی، منطقه‌ای و بین المللی خواهد داشت. ما به هیچکس اجازه تجاوز به حاکمیت ملی و دریایی خود را نخواهیم داد.

العاطفی اعلام کرد: روند غارت ثروت یمن از سوی متجاوزان بدون پاسخ نخواهد ماند و ما از مناطبع طبیعی یمن و ثروت ملتمان محافظت می‌کنیم و هر زمانی که رهبر انصارالله مشخص  کند، ما پاسخ دشمنان را خواهیم داد.

وزیر دفاع  دولت نجات ملی یمن تاکید کرد:ائتلاف متجاوز سعودی باید بداند که نیروهای مسلح یمن همیشه آماده‌اند وصنعت نظامی یمن هر از چند گاهی به موفقیت‌های بزرگی دست می‌یابد تا به دستاوردهای تسلیحاتی پیشرفته‌تری دست یابد. انتظار برای شکسته شدن اراده ملت یمن، انتظار برای یک امر محال و غیرممکن  است؛چراکه ملت یمن به حمایت‌های الهی ایمان دارند.

وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن هفته گذشته  با ارسال پیامی به کشورهای عضو سازمان ملل متحد نسبت به انعقاد هرگونه قرارداد توافق یا پروژه نفتی با کشورهای متجاوز علیه یمن هشدار داد و تاکید کرد، کاری که شرکت‌های نفتی در مناطق اشغالی یمن انجام می‌دهند مغایر با قانون است.

این درحالی است که در نتیجه تداوم نقض آتش‌بس موقت توسط ائتلاف متجاوز سعودی از طریق ادامه دزدی دریایی و توقیف کشتی‌های مشتقات نفتی یمن که بالغ بر 9 کشتی می‌شود، بحران سوخت یمن بیش از قبل شدت گرفته است.

«احمد دارس» وزیر نفت دولت نجات ملی یمن اخیرا اعلام کرد که مجموع نفت خام غارت شده یمن توسط کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آنها از سال 2018 تا جولای امسال بالغ بر 130 میلیون بشکه نفت به ارزش بیش از 9 میلیارد دلار بوده است.

با وجود اینکه پیش از این، نقش آمریکا و دولت های غربی در حمایت تسلیحاتی از جنگ یمن به اثبات رسیده بود اما بعد از جنگ اوکراین که به افزایش بهای سوخت و انرژی و مشکلات اقتصادی ناشی از آن در کشورهای غربی از جمله آمریکا انجامیده؛ نقش و حضور غرب در یمن به حوزه‌های نفتی هم کشیده شده است به گونه‌ای که نه تنها این کشورها در برخی از مناطق یمن ورود مستقیم کرده‌اند بلکه دست دولت‌های متجاوز را نیز برای غارت منابع نفتی یمن بازگذاشته‌اند تا از این طریق بتوانند حداقل بخشی از خلاء ناشی از قطع و کاهش نفت و انرژی روسیه با بازارهای مصرف را در اروپا پرکنند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید 2 ماهه این آتش بس 11 مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات